fbpx
MotorONE.ro

Audi Q3 Sportback 45 TFSI e – Tranziție premium

Alături de gama sa de modele complet electrice, Audi pășește în viitorul electrificat și cu o gamă completă de modele Plug-in Hybrid. Unul dintre aceste modele este Q3 Sportback 45 TFSI e, pe care l-am testat pe larg.

În primul rând, trebuie să punctăm pe scurt ce înseamnă denumirea Sportback alăturată lui Q3. Practic, acest model este versiunea de caroserie cu o siluetă de coupé a apreciatului SUV de clasă mică a celor de la Audi. Așadar, în gama lui Q3 avem versiunea mai practică, cea clasică, și acest Sportback, cu o siluetă mai sportivă, cu o partea din spate care plonjează rapid pentru a oferi o doză suplimentară de dinamism vizual.

Însă, dacă analizăm oferta de spațiu interior, lucrurile sunt aproape similare între cele două versiuni, alegerea putând fi făcută doar pe bază de gusturi, în funcție de caroseria care te atrage mai mult. Este important de știut că portbagajul acestei versiuni are un volum util de 380 de litri, fără niciun compromis sesizabil la nivelul spațiului interior, comparat cu versiunea normală a lui Q3.

Pentru acest test, modelul ales a fost unul cu inimă dublă, cu un sistem de propulsie plug-in hibrid, compus dintr-un motor termic de 1,4 litri, turbo, pe benzină, și unul electric. Astfel, puterea primul este de 150 CP, dar este completată de cei 115 CP ai motorului electric pentru a produce o putere totală a sistemului de 245 CP, adică exact cât produce și versiunea 45 TFSI, cu motor turbo pe benzină, de 2,0 litri.

Totuși, abordarea celor două versiuni este destul de diferită, pentru că PHEV-ul este axat pe eficiență, în timp ce clasicul 2.0 TFSI este mult mai sportiv și mai rapid, un exemplu în acest sens fiind accelerația 0-100 km/h, realizată de primul în 7,3 secunde, iar de cel de-al doilea în 5,8 secunde. Între cele două modele există și o diferență de preț de 5.100 de euro, însă dacă PHEV-ul este achiziționat prin programul Rabla Plus, prețurile sunt aproape egale. Așadar, alegerea este strict personală, între un SUV sportiv sau unul extrem de eficient. Dar să revenim la testul nostru.

Audi Q3 45 TFSI e stochează energia electrică într-o baterie cu o capacitate de 13,0 kWh, ceea ce îi conferă o autonomie complet electrică oficială de 51 km (în ciclul WLTP). În realitatea traficului autohton, valoarea este undeva în jur de 30-35 km, fără a face rabat de la elementele de confort. Cei 115 CP ai motorului electric sunt mai mult decât suficienți pentru deplasarea urbană, prestațiile dinamice fiind peste cerințele unui trafic normal, chiar în condiții de mers mai rapid. În sistemul de control al modurilor de mers, șoferul poate alege modul optim pentru deplasarea de care are nevoie.

Astfel, poți rula complet electric prin activarea modului EV, poți rula în modul Hybrid, care va alege soluția optimă între propulsia cu motor termic sau electric, poți alege modul Hold în care bateria nu este consumată deloc sau poți chiar să o încarci în mers prin activarea modului Charge. Toate aceste moduri au câteva scenarii bine gândite în spate. De exemplu, dacă ești în mediul extraurban poți activa modul Hold pentru ca energia electrică din baterie să fie utilizată la intrarea în oraș, unde deplasarea full-electrică este mult mai eficientă.

Încărcare în mai puțin de 4 ore

O informație foarte importantă este că mașina se poate încărca complet de la priză în mai puțin de 4 ore, la o putere de 3,6 kW, echivalentă unei prize de 220V și 16A, adică aproape orice priză domestică clasică. Practic, dacă ai mai puțin de 35 km de rulat zilnic, nu vei consuma deloc benzină, dar este foarte important să ai acces la o priză, indiferent că este în parcarea de acasă pe timp de noapte sau la birou, pe timp de zi.

Din punct de vedere dinamic, Audi Q3 Sportback 45 TFSI e este o mașină care poate accelera rapid, dar nu se simte ca un model cu veleități sportive. Puterea este livrată destul de liniar chiar și atunci când cele două motoare lucrează împreună pentru accelerații susținute, impresia fiind mai mult una de apreciat pentru cei care preferă confortul la rulare, silențiozitate și rafinamentul, pentru că într-un procent foarte ridicat de kilometri rulați, motorul termic este oprit.

Cât consumă versiunea testată în modul Hybrid, dar și atunci când bateria este consumată? În primul scenariu, în traficul urban, în jur de 5,5 l/100 km și 3,5 kWh/100 km, iar în cel de-al doilea consumă similar cu orice alt SUV de aceste dimensiuni, cu motor pe benzină, adică în jur de 10 l/100 km în mediul urban, ambele fiind valori bune.

Fișă tehnică Audi Q3 45 TFSI e

Date tehniceAudi Q3 45 TFSI e
Motorturbo, benzină, L4
Cilindree (cmc)1395
Putere (CP/rpm)245
Capacitate acumulatori (kWh)13,0
Transmisie (tip/trepte)automată, 6 trepte
Tracțiunefață
Dimensiuni (L/l/h, mm) 4518/1843/1576
Ampatament (mm) 2680
Volum portbagaj (l)380
Capacitate rezervor (l)45
Accelerație 0-100 km/h (s)7,3
Viteză maximă (km/h)210
Consum WLTP (l/100 km)1,7
Preț (euro cu TVA, după Rabla Plus)de la 50.900 (vezi configurator oficial)

Pe aceeași temă