fbpx
MotorONE.ro

Ford Mustang Bullitt – Un Mustang de rasă pură

Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

În primul rând să vorbim despre nume și despre cum s-a născut această serie limitată. În anul 1968, pe străzile din San Francisco, celebrul Steve McQueen juca rolul locotenentului de poliție Frank Bullitt. Într-una dintre epicele scenele hollywoodiene, Frank Bullitt, urmărit de doi asasini, a dat naștere uneia dintre cele mai spectaculoase urmăriri de mașini din istoria filmului, cu peste 13 minute de adrenalină pură la cele mai înalte standarde ale cinematografiei. Evident, Frank se afla la volanul unui Ford Mustang. De aici s-a născut numele și istoria acestei versiuni.

Dacă Ford Mustang Bullitt a existat și pentru generațiile din 2001 și 2008, este pentru prima dată când Ford aduce această versiune în Europa, în hainele noii generații, chiar dacă într-un număr limitat de exemplare. Așa cum era și normal, alăturarea numelui Bullitt și implicit a lui Steve McQueen cu o legendă precum Ford Mustang nu putea da naștere decât unei serii limitate spectaculoase. Una pe care probabil nu o vom mai putea vedea în viitor în Europa, așa cum ne este ea prezentată astăzi.

interior Ford Mustang Bullitt

Ford Mustang Bullitt – un motor pe cale de dispariție

În primul rând, piesa principală de rezistență a acestei versiuni este propulsorul V8 aspirat cu o cilindree de 5,0 litri. Acesta este probabil printre ultimii mohicani cu această configurație pe care îi putem vedea în Europa și este mare păcat. Motorul este absolut superb și dezvoltă puterea într-un mod inconfundabil, cu rezerve uriașe indiferent de turație. Nu are explozia unui motor turbo, dar are un parfum aparte, cu turații care trec cu ușurință de 7500 rpm. Pentru un V8 cu o cilindree atât de mare asta produce un adevărat spectacol, completat fabulos de evacuarea ce pare că vine de la o mașină de curse, direct din motorsport.

Deși are mai multe moduri de “gălăgie”, evacuarea va răsuna la sute de metri chiar dacă o selectezi modul cel mai silențios, iar dacă alegi modul Race, sunetul se poate compara cu cele mai spectaculoase evacuări pe care le-ai auzit la o mașină de stradă, indiferent că vorbim despre un Maserati aspirat sau de un AMG cu turbo. După aspectul vizual, este clar că evacuare reprezintă un punct de atracție pentru orice privitor și va fi un adevărat deliciu pentru șofer în fiecare secundă petrecută la volan.

Video review

Un alt reper important pentru Ford Mustang Bullitt este că poate fi comandat doar împreună cu o cutie manuală cu 6 trepte, ceea ce îl face și mai exotic. Etajarea este una destul de lungă, iar motorul îți permite să rulezi foarte des prin oraș chiar și la sub 1000 rpm fără să existe cea mai mică vibrație sau senzație de subturare. Spun asta în ideea că, probabil cel mai des, va trebui să faci față aglomerațiilor urbane, acolo unde chiar și cu transmisia manuală, Bullitt nu este deloc obositor, grație plajei largi de turații la care poate funcționa propulsorul aspirat. Ca idee, treapta a treia îți permite să rulezi de la 40 km/h până la 180 km/h.

Pentru cei aproximativ 50.000 de euro pe care trebuie să-i plătești pentru această mașină nu poți găsi un rival care să ofere la fel de multe – nume, prestigiu, imagine, performanțe, plăcere de a conduce. Pur și simplu, rețeta este una imbatabilă și este exact ceea ce a făcut ca Fost Mustang să devină o legendă a industriei auto de-a lungul timpului.

Din păcate, cel mai probabil, nu vom mai vedea asemenea mașini în viitorul apropiat, iar pe termen mediu și lung ele vor îmbrăca un cu totul alt fel de haine, așa că este ultimul strigăt al acestui tip de motoare. Acum este momentul.

Fișa tehnică Ford Mustang Bullitt

Date tehniceFord Mustang Bullitt
MotorV8, aspirat, benzină
Cilindree (cmc)5038
Putere (CP/rpm)460/7250
Cuplu maxim (Nm/rpm)529/4600
Transmisie (tip/trepte)manuală, 6 trepte
Tracțiunespate
Dimensiuni (L/l/h, mm)4789/1916/1382
Ampatament (mm)2720
Volum portbagaj (l)408
Greutate model testat (kg)1818
Capacitate rezervor (l)61
Accelerație 0-100 km/h (s)4,6
Viteză maximă (km/h)263
Consum (l/100 km)12,4
Emisii CO2 (g/km)277
Preț (euro cu TVA)de la 50.000 (configurator)

Pe aceeași temă