fbpx
MotorONE.ro

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 CP – Un pariu câștigător

După ce v-am prezentat toate detaliile despre Ford Puma în materialul de aici, a venit momentul să călătorim la Malaga, în Spania, pentru primul test internațional cu cel mai important pariul pe care Ford îl lansează pentru România. În cele ce urmează vă spunem la ce trebuie să vă așteptați de la americanul născut în inima Olteniei. Test cu Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 CP.

În cel mai competitiv segment din industria auto, Ford Puma are de luptat cu peste 20 de competitori, toți fiind extrem de bine pregătiți și aliniați la cerințele tot mai exigente ale pieței. Dacă ar fi să fim subiectivi, am putea spune încă de la început că Puma este cel mai bun, cel mai frumos și să îl declarăm campionul clasei, toate doar pentru că el se produce exclusiv la Craiova, în fabrica Ford unde lucrează peste 6.200 de români. Însă nu acesta este scopul acestui test pentru că după primul contact cu mașina, la testul internațional care a avut loc la Malaga, în Spania, am tras primele concluzii clare de la volanul celui mai atractiv crossover al momentului.

Ce ne propune designul lui Ford Puma?

Deși designul este de cele mai multe ori subiectiv, este greu să negi evidența – Ford Puma arată spectaculos și are un impact vizual imediat asupra privitorului, cu elemente dinamice, puternic conturate și multă personalitate regăsită până la cele mai mici detalii.

Cu o lungime a caroseriei de 4,18 metri, Puma este construită pe aceeași platformă cu Fiesta, dar este mai lungă cu 146 mm, o altă schimbare importantă fiind creșterea ampatamentului cu 95 mm pentru a permite montarea în extremitățile caroseriei a unor roți de mari dimensiuni pentru acest segment. Puma vine încă din echiparea de bază cu jante de 17 inchi, ceea ce conturează o imagine musculară pentru întregul design.

Cu o siluetă clară de coupé, Puma nu face rabat de la spațiul interior, pe locurile din spate locul pentru cap este generos chiar și la 1,85 m înălțime.

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid ST-Line X

Cât de practic și modulabil este la interior Ford Puma?

Însă latura practică este clar evidențiată când ajungem la portbagaj. În primul rând există posibilitatea de a comanda un hayon electric, foarte rar disponibil în segment, iar tăblia superioară care acoperă bagajele a fost proiectată și patentată pentru a se plia perfect după bagajele mai înalte, fără ajustări suplimentare.

Podeaua portbagajului este dublă și poate fi poziționată pentru adâncime maximă sau pentru a avea o podea plană care permite încărcarea obiectelor lungi. Iar asta nu este tot, pentru că Puma introduce în segment un element inovator denumit MegaBox. Sub tăblia portbagajului găsim o cutie cu adâncimea de 30,5 cm, cu un volum de 80 de litri, din material plastic, care poate suporta o greutate de până la 75 kg.

Este extrem de practică și are un dop pentru a elimina apa dacă este nevoie de spălare după transportul unor obiecte murdare, de la pantofi de ciclism și până la orice altceva derivă din activități outdoor. Este o inovație foarte-foarte practică, care în plus aduce volumul portbagajului la o valoare utilă de 456 de litri, un adevărat record dacă privim dimensiunile mașinii.

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Mega Box

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid – cum se simt cei 155 CP?

Pentru primul test am ales motorizarea turbo, pe benzină, de 1,0 litru, cu trei cilindri, în versiunea în care dezvoltă 155 CP, aceasta fiind ajutată de un sistem hibrid să obțină valori de consum mai mici. Unitatea turbo este disponibilă și în versiunea hibrid și non-hibrid, cu 125 CP.

Dacă motorizarea de 125 CP este una corectă și echilibrată, cea de 155 CP face ca Puma să se poziționeze într-un segment al mașinilor rapide, care oferă multă plăcere la conducere. Propulsorul este vivace, răspunde rapid la orice apăsare a pedalei, iar în zona de turații superioare se remarcă printr-un comportament plin de sportivitate. Sunetul este specific unei configurații cu trei cilindri, dar nu este deranjant pentru pasageri, ci mai degrabă plăcut în sarcină. Sistemul hibrid aduce avantajul că susține în cadrul reprizelor motorul pe benzină și oferă un plus de rapiditate la creșterea turațiilor. De asemenea, grație sistemului hibrid care compensează imediat lipsa de cuplu din zona inferioară a turometrului, mersul subturat specific aglomerațiilor urbane este lipsit de vibrații și de tipica lipsă de răspuns la apăsarea pedalei de accelerație.

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid motorizare

Comportamentul dinamic face cinste lui Ford, care mereu s-a poziționat în top, indiferent de segment. Puma se conduce extrem de plăcut, beneficiază de multă sportivitate și un tren de rulare sigur, care imprimă precizie la orice schimbare de direcție. Pe viraje, Puma se simte capabilă să susțină fără probleme o putere mai mare, ceea ce ne face să credem că o versiunea mai puternică nu este exclusă.

Un mare merit este că nu s-a făcut rabat de la confort, denivelările fiind filtrate destul de eficient, doar rosturile scurte fiind o problemă, dar manifestată general în segmentul mic și compact.

Cât costă și ce echipări sunt oferite pentru Ford Puma?

La startul vânzărilor, Puma poate fi comandată în trei versiune de echipare – Titanium, Titanium X și ST-Line X, iar din luna mai va fi oferită și o echipare Vignale. Chiar dacă prețul de listă de 20.250 de euro pentru versiunea de bază pare unul mare, trebuie notat faptul că Puma vine foarte bine echipată în versiunea de bază, dar și că vor exista oferte speciale extrem de competitive. De aceea, recomandarea pentru cei care vor să achiziționeze un Ford Puma este să meargă într-un showroom și să ceară o ofertă personalizată.

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid interior

Concluzia MotorONE.ro

Ford Puma are toate atuurile pentru a deveni un best-seller în segment. Arată spectaculos, este extrem de practic, se conduce dinamic, are o gamă de motorizări eficiente și poate fi dotat cu cele mai noi sisteme de asistență. Faptul că este un produs fabricat în România, cu circa 50% din repere fabricate în România, nu este decât cireașa de pe tort și un lucru de care trebuie să ne mândrim.

Fișă tehnică Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 CP

Date tehniceFord Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 CP ST-Line X
MotorL3, turbo, benzină
Cilindree (cmc)999
Putere (CP/rpm)155/6000
Cuplu maxim (Nm/rpm)190/1900-5500
Transmisie (tip/trepte)manuală, 6 trepte
Tracțiunefață
Dimensiuni (L/l/h, mm)4207/1805/1552
Ampatament (mm)2588
Gardă la sol (mm)164
Volum portbagaj (l)456-1216
Greutate model testat (kg)1280
Capacitate rezervor (l)42
Accelerație 0-100 km/h (s)9,0
Viteză maximă (km/h)205
Consum WLTP (l/100 km)5,6
Emisii CO2 WLTP (g/km)127
Preț (euro cu TVA)de la 25.000 (vezi configurator oficial)

Pe aceeași temă