Ford Puma apare într-un context european perfect pentru SUV-urile de clasă mică șicompactă. Creșterea pentru aceste segmente este una impresionantă și se estimează că trendul nu se va opri prea repede. Ford Puma este, fără îndoială, unul dintre cele mai spectaculoase modele din segment în ceea ce privește designul. Mai jos despicăm firul în patru pentru a afla care sunt așteptările, ce se preconizează pentru fabrica de la Craiova și cu cine concurează, de fapt, noul Ford Puma.
Unde se poziționează Ford Puma în segment?
Cu o lungime de 4,18 metri, Ford Puma este mai mare cu 8 cm decât Ford EcoSport, deci se poziționează între acesta și Ford Kuga. Este un crossover disponibil pentru moment doar cu tracțiune față și este la limita superioară a clasei mici.
Cine sunt concurenții direcți ai lui Ford Puma?
Segmentul în care este poziționat Ford Puma este unul extrem de competitiv și este dominat în acest moment din punct de vedere la vânzărilor de Renault Captur. Alături de acesta, Ford Puma are ca rivali și modele precum Nissan Juke, recent lansatul Peugeot 2008, dar și Opel Crossland X, Citroen C3 Aircross, Seat Arona, Skoda Kamiq și Volkswagen T-Cross. Pentru Ford Puma așteptările sunt mari, Ford țintind cea mai înaltă treaptă pe podiumul vânzărilor.
Ce înseamnă Ford Puma pentru fabrica de la Craiova?
Ford Puma este cel mai bun lucru care se putea întâmpla pentru fabrica de la Craiova. Este un model care face parte din cel mai bine vândut segment din Europa în acest moment și este de așteptat să aducă vânzări record pentru Ford. Astfel, fabrica de la Craiova și-a asigurat viitorul, a primit o infuzie de capital pentru investițiile necesare noii linii de producție, iar numărul angajaților a crescut semnificativ, ceea ce confirmă că Oltenia este un punct de forță pentru industria auto din România.
Ce putem spune despre designul lui Ford Puma?
“Încă din prima zi a proiectului am vrut să dezvoltăm un vehicul ușor de recunoscut în segment. Iar rezultatul este un SUV care nu seamănă cu nimic din ceea ce am produs până acum”, spune George Saridakis, director al biroului de Design Interior și Exterior în cadrul Ford Europa. “Acest nou design reprezintă un nou capitol în identitatea vizuală Ford, conceptul integrând de asemenea soluții de inginerie ingenioase și elegante care – în combinație cu interiorul foarte expresiv – îi va suprinde și îi va încânta pe clienți, ridicându-se la nivelul cerințelor și nevoilor acestora”. Ford Puma arată absolut spectaculos într-o lume care apreciază din ce în ce mai mult liniile îndrăznețe și siluetele de coupé cu accente sportive.
Ce motorizări va avea Ford Puma?
Deși nu aveam încă o listă completă, Ford Puma este primul model produs în România care va avea un sistem de propulsie hibrid. Acesta va avea o arhitectură de 48 V, foarte avansată, și va fi disponibil alături de motorul pe benzină cu trei cilindri, de 1,0 litri, în versiunile de putere de 125 CP și de 155 CP.
Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficiența lui Puma la nivelul consumului de combustibil, oferind în același timp un răspuns rapid și performanțe ridicate, cu un vârf de putere de 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer.
Capabil să repornească motorul în aproximativ 300 milisecunde – cam la fel cât durează să clipești – Generatorul BISG permite, de asemenea, tehnologiei Auto Start-Stop de pe noul Puma să funcționeze într-o gamă mai largă de scenarii, pentru a economisi chiar mai mult combustibil, inclusiv atunci când vehicului rulează cu o viteză de până 15 km/h (10 mph) și chiar atunci când mașina se află în viteze, cu pedala de ambreiaj apăsată.
În plus, clienții pot alege dintr-o gamă avansată de motoare pe benzină – Ford EcoBoost și diesel – Ford EcoBlue care vin standard echipate cu sistemul Auto Start-Stop, menit să reducă costurile de funcționare și cu o transmisie manuală în șase trepte.
Motoarele EcoBoost 1,0 litri de 125 CP utilizează primul sistem de dezactivare a cilindrilor disponibil pe un motor cu trei cilindri, care oprește automat unul dintre cilindri motorului atunci când nu este necesar ca acesta să funcționeze la capacitate maximă, cum ar fi în cazul coborârii sau a rulării în viteze de croazieră. Sistemul poate să decupleze sau să cupleze un cilindru în 14 milisecunde, contribuind la obținerea emisiilor de CO2 anticipate de la 128 g / km și la un consum de combustibil eficientizat de la 5,6 l / 100 km.
O opțiune de propulsie diesel și o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte va fi de asemenea disponibilă după lansare.
În plus, Puma optimizează platforma Ford din segmentul B, aceeași care oferă dinamica de top a lui Ford Fiesta. O nouă suspensie spate mai rigidă, cu braț răsucit, amortizoare mai mari, bucșe îmbunătățite și montură superioară optimizată reduce fricțiunea și crește rigiditatea la nivelul șasiului, oferind o dinamică de top în segment.
Ce găsim la interior?
Este clar că Ford a jucat toate cărțile pentru a face din Puma un best-seller, iar asta se vede foarte bine la interior. De la excelentul sistem SYNC 3 și până la intrumentele de bord digitale, Ford Puma oferă foarte multe. În plus, există scaune cu masaj, acoperiș panoramic și multe spații inteligent plasate pentru depozitare și sistemul de sunet de înaltă definiție B&O. Evident, nu lipsește Android Auto și Apple CarPlay.
Tehnologia integrată FordPass Connect transformă Puma într-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta în același timp până la 10 dispozitive. Sistemul are o serie de caracteristici disponibile prin aplicația mobilă FordPass, inclusiv Localizarea mașinii (Vehicle Locator); Statusul mașinii (Vehicle Status), ce permite oricând verificarea nivelului de combustibil, a stării sistemului de alarmă, a duratei de viață a uleiului de motor și altele.; Încuiere/Descuiere uși (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanță în mașină și sistemul Start de la distanță (Remote Start), facilitate dedicată versiunilor echipate cu transmisia automată cu 7 trepte.
Dezvoltat pentru a se ridica la nivelul cerințelor și pentru a depăși așteptările celor care își doresc un spațiu flexibil pentru bagaje, Puma vine cu o soluție inovatoare de depozitare, concepută în urma discuțiilor cu clienții, și oferă un portbagaj versatil, capabil să găzduiască două genți de golf așezate în poziție verticală.
Compartimentul oferă o capacitate de 80 de litri într-un spațiu de 763 mm lățime, 752 mm lungime și 305 mm adâncime și poate găzdui bagaje de până la aproximativ 115 cm înălțime într-o poziție verticală. De asemenea, acesta poate fi folosit pentru a depozita echipamentul sportiv murdar sau cizmele Wellington pline cu noroi. Căptușeala sintetică a compartimentului de încărcare și ștecherul de scurgere din partea inferioară facilitează curățarea cu apă. Nu trebuie omis faptul că portbagajul oferă un volum util de 456 de litri, cel mai bun din segment.
Ce tehnologii propune Ford Puma?
Printre multitudinea de sisteme de asitență pe care Puma le propune le amintim pe următoarele.
Asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist), sistem conceput pentru a funcționa de la viteze urbane până la viteze de autostradă. Utilizează un radar și o cameră care detectează vehiculele staționate sau lente aflate în fața mașinii și oferă impuls suplimentar la nivelul direcției pentru a le permite șoferilor să ocolească obstacolele în cazul unei coliziuni considerate iminente.
Alerta la intrarea pe sens interzis (Wrong Way Alert) utilizează o cameră montată la nivelul parbrizului și informațiile oferite de sistemul de navigație al mașinii pentru a-i atenționa vizual și acustic pe șoferi atunci când aceștia intră printre două indicatoare „Accesul interzis” la intrarea sau ieșirea de pe autostradă.
Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire (Adaptive Cruise Control with Start & Stop), Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) și Sistemul de centrare pe mijlocul benzii (Lane Centring) care să-i ajute pe șoferi să ruleze fără efort pe autostradă sau în zonele cu trafic intens.
Noul sistem de avertizare asupra pericolelor locale (Local Hazard Information) poate informa șoferul cu privire la situațiile periculoase de pe șosea înainte ca acestea să devină vizibile șoferului sau vehiculului.
Concluzia MotorONE.ro
Nu există nicio îndoială că Ford Puma va fi unul dintre performerii segmentului pentru că oferă un pachet spectaculos, de la tehnologie, la eficiență, motorizări și dotări. Rămâne să vedem cum se conduce, însă aici ne așteptăm la ce e mai bun de la Ford. Și, cel mai important, trebuie să vedem ce preț va avea față de puternica concurență din segment.