Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?
Nivelul la care a ajuns clasa mică la nivel de dotări este impresionant în ziua de astăzi. Doar uitați-vă la noul i20, care în versiunea testată nu are doar un motor hibrid potent și eficient cuplat la o cutie cu dublu ambreiaj, ci și echipamente precum instrumentar digital, un sistem multimedia foarte bun, senzori și cameră de parcare, faruri cu LED, un pachet de sisteme de siguranță complet și alte echipamente specifice mai repede claselor superioare.
Pentru ca imaginea să fie completă, prețul este unul extrem de competitiv pentru că în această versiune de top, i20 costă doar 15.000 de euro, ce-i drept după ce scădem toate reducerile oficiale și bonificațiile din programul Rabla. Este clar că pentru acești bani primești “foarte multă” mașină.
Micul motor turbo cu trei cilindri are 1,0 litru și dezvoltă 100 CP, ceea ce îl face destul de vivace pentru traficul urban. El este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj și 7 trepte care crește mult nivelul de confort însă, așa cum am menționat și în video, transmisia schimbă treptele la turații foarte joase, ceea ce face ca în majoritatea timpului funcționarea propulsorului să fie una ușor subturată, unde răspunsul este lent la apăsarea accelerației.
De aceea, este necesară trecerea în modul Sport dacă vrei un comportament mai agil și un răspuns prompt din partea motorului. Micul motor electric care ajută motorul termic are rolul de a crește eficiența și facilitează valori de consum mai mici, susținând consumatorii electrici și sistemul start&stop.
Video review Hyundai i20
Din punct de vedere al confortului, i20 punctează bine, cu vibrații reduse la trecerea peste denivelări și o cursă elastică a amortizării, cu o direcție precisă, mult mai incisivă și comunicativă decât la vechea generație. La interior, calitatea a crescut mult, mai ales la versiunile superioare de echipare, unde găsim materiale plăcute la atingere în partea superioară a consolei.
Noua generație a lui Hyundai i20 a trecut printr-un progres major față de generația anterioară și este în acest moment una dintre opțiunile care trebuie explorate în clasa mică, mai ales că are un preț extrem de competitiv pentru ceea ce oferă și a progresat enorm la capitolul multimedia/conectivitate, având chiar și Apple CarPlay wireless, protocol pe care îl vedem la puțini constructori în acest moment.
Fișă tehnică Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT
Date tehnice | Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT |
Motor | L3, turbo, benzină |
Cilindree (cmc) | 998 |
Putere (CP/rpm) | 100/4500-6000 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 175/1500-4000 |
Transmisie (tip/trepte) | dublu ambreiaj, 7 trepte |
Tracțiune | față |
Dimensiuni (L/l/h, mm) | 4040/1775/1450 |
Ampatament (mm) | 2580 |
Volum portbagaj (l) | 352 |
Greutate model testat (kg) | 1115 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 11,4 |
Viteză maximă (km/h) | 185 |
Consum WLTP (l/100 km) | 5,1 |
Emisii CO2 WLTP (g/km) | 115 |
Preț (euro cu TVA, cu reduceri și program Remat)) | de la 15.006 (vezi pagina oficială) |