fbpx
MotorONE.ro

Opel Grandland X Hybrid4 – Veleități premium

În segmentul compact Opel Grandland X Hybrid4 este o adevărată vedetă pentru că are 300 CP, accelerează spectaculos, este spațios și confortabil și poate parcurge până la 59 km în modul pur electric. Iată impresiile după primul test din Germania.

Încă din momentul lansării am mers cu aproape toate versiunile de motorizare ale lui Grandland X și mereu am apreciat spiritul practic al acestei mașini. Indiferent că vorbim de spațiul interior, confort la rulare sau eficiența motorizărilor, SUV-ul de clasă compactă al celor de la Opel s-a comportat exemplar. Deși gama era una echilibrată și axată pe economia de combustibil, Grandland X avea nevoie de noi ingrediente pentru a continua drumul de succes, iar contextul actual dominat de electrificare nu putea fi ignorat.

Dacă hibridizarea nu era o surpriză, modul implementării pe care Opel l-a ales este cu adevărat surprinzător. În locul unei soluții cu un motor de cilindree și putere mici, Opel a ales opțiunea opusă, în care au montat cel mai puternic motor pe benzină din gamă, i-au adăugat niște cai-putere și l-au cuplat la două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte. Așa a luat naștere Grandland X Hybrid4, un SUV plug-in hibrid capabil să ruleze electric pentru 59 km, cu o putere de 300 CP și accelerații și reprize regăsite în acest segment doar la concurenții premium.

Cum se conduce?

Așadar, noua versiune Hybrid4 se poziționează în vârful gamei, fiind cea mai puternică, cea mai rapidă, dar și cea mai scumpă. Sub caroseria elegantă, Hybrid4 are un sistem de propulsie cu un motor termic de 1,6 litri la bază, care dezvoltă 200 CP. Alături de acesta funcționează un motor electric de 110 CP pentru puntea față și unul de 113 CP pentru puntea spate, cutia de viteze fiind una cu 8 trepte, special adaptată pentru acest angrenaj. Tracțiunea este integrală, însă nu există conexiune fizică între punți, cea din spate fiind antrenată exclusiv de al doilea motor electric.

Grație unor acumulatori litiu-ion de 13,2 kWh, Grandland X Hybrid4 poate rula electric până la 59 km, în condiții dinamice de apreciat pentru că are două motoare electrice puternice. Evident, există mai multe moduri de funcționare, inclusiv unul Electric, în care motorul termic nu este pornit. Remarcăm și modul AWD pentru condiții de drum dificile, dar și pe cel Sport, în care dinamica este cu adevărat impresionantă pentru acest segment, fiind necesare doar 6,1 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h.

Din punct de vedere al trenului de rulare, în ciuda greutății mari, Hybrid4 reușește un compromis optim între confort și sportivitate, cu o ținută de drum sigură, dar care asigură un nivel ridicat de confort pe suprafețele prost asfaltate. Cutia de viteze cu 8 trepte asigură perfect funcționarea întregului ansamblu și oferă o funcționare liniară indiferent de modul activat. Trebuie menționată și posibilitatea de a activa un mod de funcționare cu regenerare ridicată la decelerări, ceea ce permite ca Hybrid4 să fie condus cu o singură pedală.

Ce autonomie electrică oferă Opel Grandland X Hybrid4?

În traficul real, distanța care poate fi parcursă în modul electric poate ajunge fără probleme la circa 40 km, ceea ce înseamnă că aproape orice drum zilnic în oraș nu are nevoie de consum de combustibil, iar Grandland X Hybrid4 este perfect adaptat și călătoriilor lungi, unde devine un SUV extrem de rapid și plăcut de condus. Încărcarea de la priză se poate realiza în minimum o oră și 45 minute pentru cea mai rapidă soluție de încărcare, de la un wall-box de 7,4 kW și poate ajunge la 8 ore la o priză de casă.

Opel Grandland X Hybrid4 autonomie electrica

Cât costă Opel Grandland X Hybrid4?

Prețurile pentru Grandland X Hybrid4 debutează de la 43.700 de euro, însă acesta poate beneficia de bonificația de aproape 5.000 de euro din programul Rabla Plus, dar și de un discount oficial de 8% din prețul de listă, la care se mai pot adăuga diferite promoții.

Concluzia MotorONE.ro

În contextul în care SUV-urile compacte cunosc o creștere semnificativă în piață, iar versiunile Plug-in Hybrid au o căutare din ce în ce mai mare, Opel Grandland X Hybrid4 apare într-un context perfect. Printre atuurile sale nu putem omite performanțele dinamice ridicate și nici autonomia electrică mare. Deși prețul este unul piperat, grație programului Rabla Plus și a reducerilor oficiale, prețul final este unul extrem de competitiv și face din Hybrid4 una dintre opțiunile cele mai bune din piață.

Astăzi suntem la Basel, în Elveția, unde testăm Opel Grandland X Hybrid4, primul model plug-in hybrid din portofoliul…

Publicată de motorONE.ro pe Joi, 30 ianuarie 2020

Fișa tehnică Opel Grandland Hybrid4

Date tehniceOpel Grandland X Hybrid4
MotorL4, turbo, benzină
Cilindree (cmc)1598
Putere (CP/rpm)200 (ICE) + 110 (e) + 113 (e)
Putere maximă totală (CP)300
Cuplu maxim (Nm/rpm)520
Transmisie (tip/trepte)automată, 8 trepte
Tracțiuneintegrală
Dimensiuni (L/l/h, mm) 4477/1856/1609
Ampatament (mm) 2675
Gardă la sol (mm)nc
Volum portbagaj (l) 390-1528
Capacitate rezervor (l)43
Accelerație 0-100 km/h (s)6,1
Viteză maximă (km/h)235
Consum (l/100 km)1,6
Preț (euro cu TVA)de la 43.700 (link configurator)

Pe aceeași temă