fbpx
MotorONE.ro

Analiză: ce performanțe au cele mai noi mașini electrice

Anul acesta reprezintă primul pas mic pe care îl fac anumiți constructori în segmentul mașinilor electrice. Dacă din 2021 sunt anunțate o mulțime de noi modele, în 2019 piața a primit câteva mașini electrice interesante, despre care am vorbit în articole dedicate: Opel Corsa-e, Mini Cooper SE, Renault Zoe și Peugeot e-208. Toate se vor lupta pentru titlul de mașina electrică perfectă pentru oraș, însă care sunt performanțele lor dacă le comparăm direct? Cine este cel mai avantajat de cifre și cine are cele mai mari șanse să convingă piața?

De acum, cine vrea să treacă la o mașină electrică va avea alternative serioase chiar și la un preț pământesc, dacă scoatem din ecuație Tesla Model S sau X, Jaguar I-Pace sau Audi e-tron. Toate acestea joacă în altă ligă a performanțelor, dar și a prețului, ceea ce ne face să ne îndreptăm atenția spre modelele mult mai accesibile de care am vorbit mai sus. Așadar, avem un comparativ direct între Mini Cooper SD, Opel Corsa-e, Peugeot e-208 și Renault Zoe.

Noul Renault Zoe

Ce autonomie oferă cele patru mașini electrice?

Principala frică atunci când vine vorba de mașinile electrice este autonomia cu bateria plină, așa că acest capitol este probabil cel mai important. Cât merg aceste mașini de oraș cu bateriile pline? Cel mai nou model prezentat dintre toate este Mini Cooper SE, însă acesta are cea mai mică autonomie, de doar 235 km conform ciclului de testare WLTP. Cu o baterie de doar 32,6 kWh acesta nu poate face față fraților de test, dar trebuie menționat că este cel mai puternic și cel mai mic dintre toate.

Opel Corsa-e și Peugeot e-208 împart aceeași tehnologie și platformă, aceleași baterii de 50 kW și au o autonomie aproape identică, de 330 km, respectiv de 340 km. Renault Zoe oferă cea mai mare autonomie, de 400 km, grație unei baterii de 52 kW.

2019 Opel Corsa-e

Cât durează să încarci cele patru mașini electrice?

La acest capitol câștigătorii sunt frați din grupul PSA, care au capacitatea de a se încărca la prize de 100 kW, în timp ce Renault Zoe și Mini Cooper SE pot trage doar 50 kW din prizele de mare putere. Asta înseamnă că Mini și Renault au nevoie de 30 de minute de încărcare pentru o autonomie de 150 km, în timp ce Opel și Peugeot au nevoie de doar 15 minute, asta în cazul în care prizele de mare putere suportă 100 kW.

Mini Cooper SE priza

Ce performanțe oferă cele patru modele electrice?

Dacă Mini Cooper SE este cel mai slab la capitolul autonomie, când vine vorba de performanță lucrurile se schimbă radical pentru că micul britanic este cel mai ușor și are un motor care dezvoltă 184 CP, ceea ce îi permite să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 7,0 secunde și să continue până la o viteză maximă de 150 km/h. Peugeot e-208 și Opel Corsa-e au același motor de 136 CP și o viteză maximă de 135 km/h, având nevoie de 8,1 secunde pentru accelerația 0-100 km/h. Cu un motor tot de 136 CP, Zoe este puțin mai lent.

Pentru a înțelege acest capitol mai bine este important să avem și o imagine de ansamblu în ceea ce privește dimensiunile. Mini electric este cel mai scurt, cu o lungime de 3,82 metri, în timp ce Peugeot e-208 are 4,05 metri, Opel Corsa-e are 4,06 metri, iar Zoe este cel mai mare, cu 4,10 metri.

Mini Cooper SE autonomie

Cât costă cele patru mașini electrice?

Încă nu avem nici un preț oficial pentru România, însă avem câteva indicii, dar și un preț pentru Mini în Gemania, ceea ce ne poate oferi o imagine de ansamblu. Mini Cooper SE costă 33.900 de euro, iar despre Peugeot e-208 știm că va avea un preț în jurul a 30.000 de euro. Probabil, Opel Corsa-e va costa mai puțin decât atât, fiind poziționat la puțin sub 30.000 de euro, iar Renault Zoe nu va fi departe de acest prag.

Trebuie să așteptăm prețurile oficiale pentru România, însă e clar că mașinile electrice devin din ce în ce mai accesibile, mai ales că se încadrează în programul Rabla Plus, unul dintre cele mai mari la nivel mondial când vine vorba de subvenția pentru cumpărarea unei mașini electrice.

Concluzia MotorONE.ro

Cele patru mașini electrice se adresează aproape aceluiași public țintă, dar există totuși câteva diferențe. Dintre toate cele patru, Renault Zoe are un avantaj pentru că deja a fidelizat o clientelă mică și are un renume pe piață plus o autonomie mai mare care contează enorm la mașinile electrice. Peugeot și Opel au de partea lor factorul noutate, iar Mini se adresează celor obișnuiți cu produsele premium, care caută agilitate și performanțe ridicate.

Pe aceeași temă