După aceeași rețeta pe care a propus-o la noul 208, francezii prezintă noua generație a lui Peugeot 2008, un model care poate avea motorizare pe benzină, diesel sau poate fi propulsat complet electric. Iată toate informațiile.
Spre deosebire de alte companii care au ales să construiască modelele lor full-electrice pe o platformă special dezvoltată, așa cum vedem la BMW i3, Renault Zoe, Nissan Leaf sau viitorul Volkswagen ID.3, Peugeot merge pe altă cale și mizează pe platformele pe care le denumește Multi-Energy, capabile să susțină trei tipuri de propulsie fără să existe modificări de la o versiune la alta.
Există un avantaj în soluția Multi-Energy?
Pentru producător avantajul este cert dacă soluția finală este una viabilă. În primul rând nu are nevoie de mai multe linii de producție și nici de cercetare și dezvoltare pentru un model complet nou dacă ar alege o platformă unică pentru versiunea electrică. Asta se traduce prin reduceri de costuri și o logistică mai bună, avantaje palpabile într-o industrie auto atât de concurențială.
Ce sistem de propulsie electrică are Peugeot 2008?
Întregul sistem este preluat de la Peugeot 208, astfel încât avem același motor electric de 136 CP și 260 Nm, același pachet de acumulatori litiu-ion de 50 kWh care au o garanție de 8 ani sau 160.000 km. Diferența este că fiind un model mai înalt și mai greu, Peugeot 3008 are o autonomie ușor mai mică, de 310 km în ciclul de testare WLTP. Puterea maximă la care se poate încărca este de 100 kW, ceea ce se traduce prin încărcarea acumulatorilor la o valoare de 80% în doar 30 de minute.
Pentru un confort termic la cel mai înalt nivel, versiunea electrică propune câteva diferențe față de versiune cu motoare termice. Printre ele enumerăm: o rezistență de încălzire de 5 kW și un compresor de climatizare de 3kW, care asigură încălzirea și răcirea habitaclului, o pompă de încălzire adaptată pentru un consum energetic optimizat, dar și pre-condiționare termică programabilă au ajutorul ecranului tactil sau prin aplicația pentru smartphone MyPeugeot.
Versiunea electrică a lui Peugeot 2008 va concura cu modele precum Hyundai Kona electric și Kia e-Niro.
Ce alte motorizări propune Peugeot 2008?
Toate motorizările termice respectă ultimele standarde Euro 6 și dispun de sistemul Stop & Strat, precum și de un filtru de particule. Opțional, anumite motorizări pot fi comandate cu transmisia automată cu 8 trepte (AT8) de ultimă generație, deja disponibilă la alte modele ale mărcii. Propulsoarele PureTech pe benzină, de 1,2 litri, în 3 cilindri respectă standardul Euro 6.2 și sunt oferite în variante de 100 CP (S&S, M6), 130 CP (S&S, M6 sau AT8) sau 155 CP (S&S, AT8 – doar pe versiunile GT). Motorizările BlueHDI diesel de 1.5 litri cu 4 cilindri sunt disponibile în variantă de 100 CP (S&S, M6) sau 130 CP (S&S, AT8).
Ce versiuni și echipamente sunt disponibile pentru Peugeot 2008?
Gama este disponibilă cu patru nivele de echipare: Active, Allure, GT Line și GT. Versiunile GT Line și GT prezintă elemente distinctive, precum faruri full LED cu semnătura celor 3 gheare, jante de 18 inchi Diamond din aluminiu cu inserții, interior cu ornamente de culoare neagră, cusături în nuanța Adamite, iluminat de ambianță, scaune dinamice, pedalier din aluminiu.
Pentru fanii sistemelor audio performante, Peugeot 2008 este echipat (opțional) cu sistemul Hi-Fi Premium FOCAL®, ce poartă semnătura renumitei companii franțuzești. Cele 10 difuzoare ale sistemului audio asigură o acustică pură, de înaltă definiție și utilizează tehnologii rezervate în mod obișnuit instalațiilor de salon: 4 tweetere tip dom inversat din aluminiu, 4 woofere Polyglass de 165mm, 1 difuzor central Polyglass și un subwoofer cu tehnologie triplă bobină Power FlowerTM, la care se adaugă un amplificator în 12 canale și cu o putere de 515W.
Tehnologia MirrorScreen permite afișarea ecranului smartphone-ului pe ecranul tactil, pentru a profita de aplicațiile AndroidAuto, AppleCarPlay sau MirrorLink.
Peugeot i-Cockpit este unul dintre cele mai spectaculoase implementări ale ecranelor în locul instrumentelor analog. Alături de el, avem la interior un volan compact, ecran tactil HD de mari dimensiuni și un inedit head-up display cu afișaj 3D. Informațiile sunt afișate în câmpul vizual al șoferului, fiind proiectate, în funcție de versiune, sub forma unei holograme.
La interior, suprafețele sunt realizate din plastic plăcut la atingere și sunt folosite materiale sofisticate, precum piele Nappa sau Alcantara. Panourile ușilor și panoul de bord sunt realizate dintr-o textură similară fibrei de carbon. Cutia de viteze automată cu 8 trepte are comandă 100% electrică („shift and park by wire”), permițând o utilizare simplă și intuitivă. Aceasta este completată de padele pe volan pentru ca șoferul să preia rapid controlul atunci când dorește.
Cu cine concurează Peugeot 2008?
Segmentul în care se poziționează Peugeot 2008, care are o lungime a caroseriei de 4,30 de metri, este la limita dintre crossover-urile de clasă mică și cele de clasă compactă. Astfel, printre rivalii săi enumerăm Renault Captur, Nissan Juke, Opel Crossland X, Citroen C3 Aircross, Seat Arona, Skoda Kamiq și Volkswagen T-Cross, dar și recent lansatul Ford Puma, care se va fabrica la Craiova.
Concluzia MotorONE.ro
Rețeta pe care o propune Peugeot cu noua sa platformă este una care pare bine ancorată în ceea ce caută clienții în acest moment. Aceștia pot alege, la prețuri competitive în segment, un SUV de dimensiuni mici, propulsat electric, pe benzină sau pe motorină. Peugeot 2008 are toate șansele să se poziționeze la vârful segmentului, mai ales că propune și un design ce nu poate fi trecut cu vederea.