Familia Porsche 718 primește doi membri noi: 718 Spyder și 718 Cayman GT4. Grație caracteristicilor tipice seriei 718, cele două versiuni vor atrage entuziaștii mașinilor sport care vor aprecia plăcerea de a conduce, dar și performanțe până nu demult rezervate doar supercar-urilor.
Conceptul perfect echilibrat pentru motoarele dispuse central oferă toate aceste avantaje. Pentru prima dată, Porsche 718 Spyder și Porsche 718 Cayman GT4 au aceeași bază tehnică. Aceasta include noul motor de patru litri, cu șase cilindri, aspirat natural, împreună cu o transmisie manuală cu șase trepte. Motorul boxer generează 420 CP pentru ambele modele. În timp ce versiunea GT4 reprezintă modelul de bază GT de la Porsche, varianta Spyder se pretează la toate tipurile de drumuri. Ambele se bazează pe o aerodinamică foarte eficientă, pe un șasiu atent calibrat de inginerii companiei și pe frâne puternice.
Ce caracteristici are noua motorizare aspirată de 4,0 litri?
Inima ambelor modele este noul motor boxer de 4,0 litri, cu șase cilindri. Motorul aspirat se bazează pe aceeași familie de motoare ca și motoarele turbo de pe seria actuală de modele Carrera 911. Noul motor de turație înaltă generează 420 CP – cu 35 CP mai mult decât în modelele precedente GT4. A treia generație a Spyder-ului are un plus de 45 CP.
Porsche Spyder 718 are o viteză maximă de 301 km/h, în timp ce 718 Cayman GT4 poate atinge 304 km/h. Ambele modele accelerează până la 100 km/h în 4,4 secunde de la pornirea de pe loc, iar consumul de combustibil este de 10,9 l/100 km (NEDC).
Este impresionant că într-o lume a motoarelor turbo, unitatea aspirată are o turație maximă de 8.000 de rotații, ceea ce face ca sunetul să fie unul de neegalat.
Porsche 718 Spyder este un cabriolet fără compromis
Noul Porsche 718 Spyder este o mașină făcută pentru plăcerea de a conduce, cu un plafon ușor de rabatat, care poate face față vitezelor foarte mari. Acesta continuă istoria altor modele celebre de Roadster, cum ar fi Porsche 550 Spyder și 718 RS 60 Spyder. Indiferent că este închis sau decapotat, silueta sa este una captivantă. Plafonul este potrivit pentru utilizarea de zi cu zi și poate fi depozitat sub capacul portbagajului în doar câțiva pași simpli.
Spre deosebire de GT4, Spyder-ul 718 are un spoiler spate care se ridică automat la 120 km/h. Datorită difuzorului cu rol funcțional în aerodinamică, acesta este primul model din familia Boxster care generează forță deportantă pe puntea spate.
Sistemul de amortizare Porsche Active Suspension Management aduce o gardă la sol cu 30 mm mai joasă, coboară centrul de greutate și îmbunătățește potențialul dinamic lateral. Acesta este proiectat special pentru a fi folosit pe circuitele de viteză și face ca manevrabilitatea modelului 718 Cayman GT4 să fie una de top.
Porsche Cayman GT4 vine, de asemenea, cu opțiunea unui pachet Clubsport. Acesta include o bară spate din oțel, un stingător de incendiu de mână și o centură de siguranță în șase puncte, pe partea șoferului.
Cât costă Porsche 718 Spyder și Porsche Cayman GT4?
Noile Porsche 718 Spyder și Porsche 718 Cayman GT4 sunt disponibile la comandă acum. În Romania, prețurile lor încep de la 97.895 de euro pentru Boxster Spyder și 100.719 euro pentru modelul Cayman GT4 – fiecare incluzând TVA.