Sunt momente când tradiția trebuie să lase loc modernismului și trendurilor care inevitabil își fac loc în societatea noastră. Și asta se aplică chiar dacă vorbim de unul dintre cele mai iconice branduri ale industriei auto. Porsche Taycan este primul model electric al constructorului german și deschide calea spre mobilitatea electrică a viitorului.
Adevărul este că, pentru marca cu sediul în Zuffenhausen, nu este pentru prima dată când se află în fața unei lansări care deschide un capitol cu totul nou în istoria sa. Totuși, să ne amintim de Cayenne, SUV-ul datorită căruia Porsche este astăzi într-o postură privilegiată, pentru că tot succesul mărcii s-a construit în istoria recentă pe banii pe care Cayenne i-a generat.
Acum, Porsche se află în fața unei noi provocări – pasul în era mobilității electrice. Porsche Taycan are în spate ambiția mărcii de a demonstra că electricitate și ADN-ul sportiv pot merge mână în mână, dar și o investiție de 6 miliarde în tot ceea ce înseamnă eletromobilitate. Mesajul este clar – mașinile electrice reprezintă viitorul indiferent de segmentul despre cate vorbim.
Ce performanțe și tehnologii propune Porsche Taycan?
Poate părea surprinzător, dar cele două versiuni ale lui Taycan se numesc Turbo și Turbo S, o paralelă interesantă cu tradiția, dar ușor ciudată în contextul unei mașini electrice.
Cea mai puternică versiune, Turbo S, poate genera o putere maximă de 761 CP, iar versiunea Turbo dezvoltă 680 CP. Porsche Taycan Turbo S accelerează de la zero la 100 km/h în 2,8 secunde, în timp ce Taycan Turbo sprintează în 3,2 secunde.
Porsche Turbo S are o autonomie de până la 412 kilometri, iar versiunea Turbo, o autonomie de până la 450 de kilometri (conform WLTP pentru fiecare versiune). Viteza maximă a ambelor modele este de 260 km/h, iar tracțiunea este asigurată de două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte.
Porsche Taycan este primul automobil de serie cu o tensiune a sistemului de 800 de volți, față de standardul obișnuit de 400 de volți folosit până acum pentru mașinile electrice. Acesta este un avantaj pentru șoferii modelului Taycan pentru că, în doar cinci minute, bateria poate fi reîncărcată folosind curent continuu dintr-o rețea de încărcare de mare putere, pentru o autonomie de până la 100 de kilometri (conform WLTP). Timpul de încărcare de la 5% până la 80% este de 22,5 minute, iar puterea maximă de încărcare ajunge la 270 kW. Capacitatea totală a bateriei denumită ”Performance Battery Plus” este de 93,4 kWh. La curent alternativ, acumulatorii lui Taycan se pot încărca cu doar 11 kW, destul de puțin în condițiile în care există pe piață modele care pot face asta la 22 kW sau chiar 43 kW. În acest moment, în România, avem doar stații de încărcare de maximum 50 kW pentru curent continuu.
O altă inovație adusă de Porsche Taycan este cutia de viteze cu două trepte. Aceasta este montată pe puntea spate și este dezvoltată de Porsche. Prima treaptă oferă mai multă putere la start, în timp ce a doua treaptă, cu un raport de viteză lung, asigură o eficiență ridicată.
Tot la capitolul tehnologie notăm sisteme precum suspensia pe aer adaptivă cu tehnologie cu trei camere, PASM (Porsche Active Suspension Management) controlul electronic al amortizoarelor, precum și Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) sistemul de stabilizare electromecanică anti ruliu, care include Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
Porsche Taycan propune un interior fără piele, complet nou
Cockpit-ul semnalează începutul unei noi ere cu structura sa clară și cu o arhitectură complet nouă. Clusterul de instrumente, curbat, independent, reprezintă cel mai înalt punct al tabloului de bord. Aceasta pune un accent clar pe șofer. Un display central de 10,9 inchi și un display pentru pasageri sunt combinate pentru a forma o bandă de sticlă integrată, cu un aspect de panou negru.
Toate interfețele pentru utilizator au fost complet reconcepute pentru Taycan. Numărul de comenzi clasice, cum ar fi comutatoarele și butoanele, a fost redus semnificativ. În schimb, controlul este inteligent și intuitiv – folosind funcțiile tactile sau funcția de control vocal, care răspunde la comanda „Hey Porsche”.
Cu Taycan, Porsche oferă pentru prima dată un interior fără piele, fiind folosite doar materiale reciclabile. Taycan are două portbagaje: cel din față are o capacitate de 81 litri, iar cel din spate de 366 litri.
Ambele modelele Porsche Taycan sunt acum disponibile pentru comandă în România și costă 157.318 de euro (Turbo) si 190.860 de euro (Turbo S), incluzând echipamentele specifice țării și TVA.
Concluzia MotorONE.ro
Porsche nu se va opri la Taycan Turbo și Turbo S pentru că deja ne-a anunțat că vor urma versiuni cu o putere mai mică, dar și lansarea lui Taycan Cross Turismo, la finalul anului viitor. Este clar că pentru prima lor mașină electrică, Porsche nu a făcut niciun compromis, folosind tehnologie peste ceea ce oferă orice rival în acest moment și promite că ADN-ul mărcii se va reflecta perfect în modul cum se va conduce mașina. Rămâne să vedem…