fbpx
MotorONE.ro

Renault Captur 1.3 TCe – Noi orizonturi

După 1,5 milioane de unități vândute în mai puțin de 6 ani, crossoverul francez are toate motivele să creadă în succes cu noua generație, dar acum are mai bine de 20 de rivali în segment. Am călătorit la Atena, unde am descoperit într-un amplu test care sunt atuurile versiunii Renault Captur 1.3 TCe.

Succesul vechii generații nu s-a bazat doar pe liniile fluide, designul ce nu putea fi trecut cu vederea și multiplele posibilități de configurare, pentru că Renault Captur a reprezentat mereu un pachet extrem de atractiv din toate punctele de vedere.

Spațiul interior era corect pentru dimensiunile mașinii, cu locuri pentru depozitare inteligent create, cu un interior tineresc și o gamă de motorizări eficientă și mereu actuală din punct de vedere tehnic – toate au propulsat Captur în topul vânzărilor. Pentru a menține succesul, cei de la Renault au plecat cu o misiune dificilă la drum și au optimizat în primul rând poziționarea din segmentul SUV-urilor de clasă mică.

Renault Captur 1.3 TCe exterior

Pentru noua generație, Captur a crescut în dimensiuni, urmând cumva trendul industriei și se află acum în zona superioară a clasei, cu o lungime de 4,23 metri, ceea ce înseamnă că este mai lung cu 11 cm față de generația anterioară. Ampatamentul a crescut și el cu 2 cm, iar asta se traduce printr-un nivel de spațiul interior mai generos, Captur utilizând noua platformă modulabilă CMF-B, care a debutat la noul Clio. Aceasta are numeroase avantaje, însă printre cele mai importante se numără greutatea redusă, siguranța pasivă și insonorizarea mult mai bune, dar și posibilitatea de a integra cele mai noi tehnologii multimedia și de asistență.

Chiar dacă impresiile despre design sunt subiective, putem afirma fără îndoială că Renault Captur este o mașină frumoasă, care captivează cu liniile sale și nu te poate lăsa indiferent, mai ales că propune 90 de combinații pentru personalizare, de la culori noi pentru caroserie și plafon, la modele de jante complet noi, cu dimensiuni de până la 18 inchi. În plus, noile faruri cu LED cu semnătura luminoasă în forma literei C pun în evidență foarte bine statura mai puternică a noii generații.

Renault Captur 1.3 TCe test drive

Ce găsim la interiorul noului Renault Captur?

La interior, totul este complet schimbat, Captur fiind modelul care produce o mică revoluție în segment. În primul rând, în funcție de echipare, instrumentele de bord analog sunt înlocuite de un ecran cu o diagonală de 9,3 inchi sau de 10,2 inchi, cel din urmă putând afișa chiar și informații despre navigație.

Apoi, pentru a continua trecerea în era hi-tech, Captur propune pentru sistemul multimedia un ecran central de 9,3 inchi, cel mai mare din segment. Acesta este orientat ca portret și integrează toate funcțiile principale ale mașinii, de la navigație, la servicii multimedia, setări pentru modurile de mers MULTI-SENSE și cel pentru sistemele de siguranță. Grafica este foarte bună, modernă, iar rapiditatea sistemului în majoritatea cazurilor e bună, cu câteva mici excepții, precum prima încărcare a hărții pentru navigație sau trecerea de la o aplicație la alta.

Renault Captur 1.3 TCe sistem multimedia

Un element inedit pentru interior, însă disponibil doar în versiunea de top Initiale Paris, este consola centrală plutitoare. În partea superioară a acesteia este regăsit schimbătorul de viteze EDC e-shifter (shift by wire), consola fiind conectată printr-o punte cu restul bordului. Este o soluție extrem de elegantă oferită doar la cutia automată, însă versiunile normale au un levier clasic.

Trebuie să remarcăm și posibilitatea de a culisa bancheta spate pe o șină de 16 cm, aspect care permite ca volumul portbagajului să ajungă la 536 de litri, o valoare record chiar și pentru segmentele mai mari, dar și calitatea bună a materialelor de la interior, peste media segmentului.

Renault Captur 1.3 TCe interior

Renault Captur 1.3 TCe – care sunt primele impresii?

În cadrul testului din Grecia am putut conduce două versiuni – Renault Captur 1.3 TCe de 130 CP cuplat la o cutie manuală și Renault Captur 1.3 TCe de 155 CP cuplat la transmisia cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Prima este opțiunea celor pentru care plăcerea de a avea controlul nu poate fi înlocuită.

Versiunea de 130 CP a motorului 1.3 TCe poate fi considerată chiar sportivă pentru Captur, fiind vivace și foarte bine pusă în valoare de cutia manuală. Pentru cei care apreciază confortul oferit de o cutie automată, versiunea 1.3 TCe de 155 CP poate fi catalogată ca o reală plăcere pentru aceste segment. Transmisia EDC trece fluent de la o treaptă la alta, fără ezitări, iar motorul livrează multă plăcere indiferent de regimul de funcționare, fiind rafinat și cu un răspuns rapid la orice solicitare.

Trebuie reținut faptul că transmisia EDC favorizează turațiile joase pentru economia de combustibil, ceea ce impune activarea modului sport pentru momentele în care se dorește mai multă sportivitate. Din punct de vedere al confortului și rafinamentului, combinația dintre cutia EDC și motorul TCe este una de lăudat.

Tot la acest capitol se încadrează și trenul de rulare, mult mai matur decât la vechea generație, cu un comportament sigur și confortabil la trecerea peste denivelări.

Nu trebuie uitată versiunea Plug-in Hybrid a lui Renault Captur, care va debuta anul viitor, după startul vânzărilor.

Renault Captur 1.3 TCe

Concluzia MotorONE.ro

Renault Captur reușește să oferă un pachet impresionant, aproape fără minusuri în utilizarea de zi cu zi, ceea ce ne face să credem că doar prețul mai poate fi un impediment în calea succesului. La momentul redactării acestui material, prețurile pentru România încă nu au fost comunicate, însă micul crossover francez va fi disponibil la noi începând cu luna martie a anului viitor.

Renault Captur 1.3 TCe 130 – fișă tehnică

Date tehniceRenault Captur 1.3 TCe
MotorL4, turbo, benzină
Cilindree (cmc)1333
Putere (CP/rpm)130/5000
Cuplu maxim (Nm/rpm)240/1600
Transmisie (tip/trepte)manuală, 6 trepte
Tracțiunefață
Dimensiuni (L/l/h, mm)4227/1797/1576
Ampatament (mm)2639
Gardă la sol (mm)nc
Volum portbagaj (l)536
Greutate model testat (kg)nc
Capacitate rezervor (l)48
Accelerație 0-100 km/h (s)10,6
Viteză maximă (km/h)195
Consum (l/100 km)nc
Emisii CO2 (g/km)nc
Preț (euro cu TVA)nc

Pe aceeași temă