Sportivitatea a fost mereu atributul care a definit marca Seat, iar Leon a reprezentat vârful de lance cu versiuni foarte rapide și plăcute la conducere. Însă, într-o perioadă în care toți constructorii mizează pe electrificare, cum a reușit noua generație să rămână relevantă? Iată toate informațiile despre noua generație a lui Seat Leon.
Construit pe aceeași platformă cu Volkswagen Golf 8 (MQB Evo), noul Seat Leon a primit aproape toată gama de motorizări de la acesta și tehnologii similare, însă nu a renunțat la ADN-ul tipic mărcii. În primul rând, noul Seat Leon a mizat pe un design cu linii și forme foarte puternice, care atrag imediat atenția, iar blocurile de iluminare sunt printre cele mai avansate din segment, fiind un element care conturează imaginea musculară. Acestea promit un nivel de luminozitate record pentru segment, de 900 lumeni, față de media de 550 lumeni, totul datorându-se celor 22 de LED-uri individuale pentru fiecare far.
Cu o lungime de 4,36 metri, Leon este mai lung cu 86 mm față de generația anterioară, ampatamentul fiind și el mărit cu 50 mm, ceea ce aduce beneficii clare în ceea ce privește spațiul interior. Pentru designul interior, Seat a mizat pe simplitate, ergonomie și o excelentă integrarea a sistemelor multimedia, cu o conectivitate de top pentru clasa compactă. Pentru instrumentarul de bord a fost aleasă soluția digitală pe care o regăsim la toate mărcile din grup, cu un panel de 10,25 inchi, în timp ce sistemul multimedia de top are ca punct central un alt ecran, cu o diagonală de 10 inchi. Acesta poate fi controlat și prin gesturi și funcționează în baza unui hardware extrem de performant și rapid.
Seat Leon beneficiază de conectivitate de top
Pentru că piața cere soluții de conectivitate din ce în ce mai avansate, Seat propune pentru Leon tot ceea ce are mai bun de oferit în acest segment. În primul rând trebuie să notăm existența conectivității Apple Car Play printr-un protocol wireless, pe care puține alte mașină îl oferă. Android Auto este și el disponibil, însă doar prin conexiune cu cablu.
Prin intermediul unui eSIM integrat, Leon este mereu conectat online și poate fi controlat prin intermediul unei aplicații de pe telefonul mobil. Aceasta permite funcții precum localizare, închidere și deschidere a ușilor, aprinderea luminilor sau activarea claxonului, dar și funcții suplimentare pentru versiunea plug-in hybrid.
Ce motorizări propune Seat Leon?
Gama de propulsoare este extrem de variantă și propune versiuni TSI (benzină), TDI (diesel), CNG (gaz), Hybrid și Plug-in Hybrid. Pentru unitățile pe benzină sunt oferite 1.0 TSI de 90 și 110 CP, 1.5 TSI de 130 și 150 CP și 2.0 TSI de 190 CP. Versiunile de 110 CP și 150 CP sunt disponibile și ca hibrid, iar cea din urmă poate dezactiva și cilindri în sarcină redusă.
Pentru diesel sunt oferite trei opțiuni de putere pentru 2.0 TDI, de 115 CP, 150 CP și 190 CP, toate cu SCR și Ad Blue. Versiunea Plug-in Hybrid este extrem de interesantă pentru că poate parcurge în modul electric până la 60 km, grație unor acumulatori de 13 kWh. Motorul termic are o cilindree de 1,4 litri, puterea maximă combinată fiind de 204 CP.
Evident, în funcție de motorizare există și posibilitatea echipării cu transmisie DSG, iar versiunea break poate fi configurată cu un sistem de tracțiune integrală 4Drive.
Concluzia MotorONE
Noul Seat Leon are de partea sa un pachet complet pentru segmentul compact, indiferent că vorbim despre gama de propulsoare sau tehnologiile existente. În plus, are un design dinamic și cu siguranță va oferi multă plăcere în conducere, așa cum au făcut-o toate generațiile anterioare.