Ajunsă la cea de-a patra generație, Skoda Octavia face un salt tehnologic important și propune versiuni de propulsie hibrid, plug-in hibrid, benzină și diesel, care pot fi cuplate opțional la transmisii DSG, dar și la un sistem de tracțiune integrală. Iată tot ceea ce aduce nou Skoda Octavia IV.
Din punct de vedere al designului lucrurile s-au schimbat destul de mult, dar fără a afecta imaginea cu care Octavia ne-a obișnuit. Principalele schimbări au survenit în partea din față, unde avem o nouă grilă, mai mare, dar și faruri redesenate care utilizează tehnologia Matrix LED. În spate, stopurile au o formă destul de îndrăzneață, atipică pentru marca cehă și pot fi comandate, de asemenea, cu tehnologie LED.
La interior, Skoda Octavia a făcut un pas important față de vechea generație. În primul rând, pentru versiunile cu transmisie DSG a fost eliminat levierul clasic, înlocuit de un mic selector, totul fiind posibil datorită trecerii la tehnologia Shift-by-Wire. Planșa de bord a fost redesenată și integrează în versiunile de top un ecran montat central de mari dimensiuni (10,25 inchi), completat de instrumentarul digital care are o diagonală de 9,25 inchi. Evident, există integrare a serviciilor Apple CarPlay și Android Auto, dar și conectivitate Bluetooth de cea mai nouă generație, serviciile multimedia fiind completate de aplicații dedicate, control vocal și prin gesturi. Pentru prima dată la Octavia sunt oferite scaune cu masaj, dar și un head-up display din cea mai noua generație, interiorul fiind scăldat în lumină ambientală difuză, creată de mai multe LED-uri plasate în zonele cheie.
Având la bază platforma MQB utilizată și de Volkswagen Golf, Skoda Octavia a crescut cu doar 19 mm în dimensiuni (4,68 m lungime) și este mai lată cu 15 mm, ceea ce a dus la creșterea spațiului interior, deși deja era un etalon pentru clasa compactă. În spate, pasagerii au parte de 78 mm mai mult spațiu pentru genunchi. Spațiul pentru bagaje este absolut uriaș, cu o valoare de 600 de litri pentru versiunea hatchback și de 640 pentru cea break.
Ce motorizări propune Skoda Octavia?
La startul vânzărilor sunt disponibile nu mai puțin de 14 versiuni de motorizare. Gama pornește de la 1.0 TSI EVO de 110 CP și continuă cu motorizările pe benzină – 1.5 TSI EVO de 150 CP și 2.0 TSI de 190 CP (standard cu DSG7 și tracțiune integrală – 0-100 km/h în doar 6,9 secunde). Este interesant că primele două versiuni pot fi comandate și ca hibrizi care funcționează la 48 V (denumite Skoda Octavia TSI eTEC), puterea fiind aceeași, dar evident cu valori de consum mai bune (încă nepublicate). Din gamă nu puteau lipsi propulsoarele diesel, unitatea 2.0 TDI fiind propusă în trei trepte de putere, de 116 CP, 150 CP și 200 CP (standard cu DSG7 și 4×4).
Poate cea mai interesantă versiune este Skoda Octavia iV, modelul plug-in hibrid, care are la bază un propulsor pe benzină de 1,4 litri (156 CP) ajutat de unul electric (115 CP) pentru a produce o putere maximă combinată de 204 CP. Bateria litiu-ion are o capacitate de 13 kW și asigură o autonomie electrică de 55 km, măsurată în ciclul WLTP.
Opțional va fi oferit un tren de rulare adaptiv, dar și unul sport, cu garda la sol mai mică cu 15 mm față de versiunea standard.
Concluzia MotorONE.ro
Skoda Octavia are toate ingredientele pentru a continua să fie un best seller în segmentul compact. Are o gamă de motorizări variată, cu versiuni hibride și plug-in hibride, dar și motoare clasice foarte performante. La interior, Octavia a făcut un pas uriaș spre tehnologia de ultimă oră și este etalonul din clasă în ceea ce privește spațiul interior. Totuși, este de așteptat ca prețul să crească, dată fiind multitudinea de sisteme de asistență și multimedia oferite.