Volkswagen Golf a reprezentat mereu etalonul după care industria s-a ghidat nu doar pentru a construi mașini în clasa compactă, ci și pentru a reuși să găsească acel pachet aproape perfect pe care mereu, cumva, Golf a reușit să-l propună clienților săi. La cea de-a opta generație, compacta din Wolfsburg ridică ștacheta și mai mult, pornind încă de la startul vânzărilor cu o gamă de motorizări dominată de hibridizare. Iată toate detaliile despre noul Volkswagen Golf VIII.
A fost nevoie de mai bine de patru decenii și jumătate pentru ca Golf să ajungă la cea de-a opta generație, dar Golf reușește să domine vânzările din Europa de ani buni, fiind mereu reperul industriei.
Cum a reușit Golf să ajungă aici? Cel mai simplu cuvânt ar fi consistență. A oferit mereu un pachet de calități duse aproape de perfecțiune, indiferent că vorbim despre spațiu interior, motorizări, confort la rulare sau dotări. Chiar și forma caroseriei a rămas fidelă primului model, deși asta i-a adus lui Golf de multe ori critici. Însă, dacă rețeta este bună nu trebuie să o schimbi.
Chiar și acum, la a opta generație, Golf păstrează formele care l-au consacrat și aduce un suflu nou doar la nivel de blocuri optice și detalii, dar poate fi imediat recunoscut de la prima vedere. La interior, digitalizarea a luat loc comenzilor fizice, totul fiind dominat de ecrane de mari dimensiuni, atât când vine vorba despre instrumentele de bord, cât și despre sistemul multimedia. Chiar și comenzile pentru climatizare au fost integrate pe ecranul central.
Din punct de vedere al tehnologiei, trebuie menționat că cea de-a opta generație a noului Golf este primul vehicul de la Volkswagen care utilizează informații reale din trafic prin Car2X, ceea ce înseamnă că poate avertiza șoferul împotriva pericolelor, în mod anticipat, putându-se conecta la alte mașini sau la infrastructura inteligentă.
Ce gamă de motorizări propune Volkswagen Golf VIII?
Încă de la startul vânzărilor, noul Golf va putea fi comandat în nu mai puțin de cinci versiuni hibride, dintre care două de tip plug-in hibrid, toate funcționând cu tehnologie de 48V, cu un starter alternator pe curea, baterie litiu-ion de 48V și ultima generație de motoare TSI, adaptate la tehnologia hibrid – care primește denumirea eTSI.
Printre beneficiile acestei game se numără scăderea consumului cu 10% (în ciclul WLTP) și, implicit, un autovehicul extrem de agil și confortabil. Motorizarea eTSI va fi disponibilă în trei variante de putere: 110 CP, 130 CP și 150 CP.
Cele două versiuni plug-in hibrid sunt poziționate ca vârf de gamă prin prisma puterii pe care o dezvoltă. Primul PHEV are o putere de 204 CP, iar al doilea dezvoltă 245 CP și va purta denumirea de GTE. Ambele modele vor fi echipate cu o baterie litiu-ion de 13 kW care oferă o autonomie electrică de 60 km, transformând autovehiculul într-unul cu zero emisii de carbon.
Așa cum era de așteptat, Golf VIII va oferi și motorizări clasice TSI, TDI, dar și TGI (pe gaz). Cele pe benzină, în patru cilindri, vor dezvolta 90 CP, respectiv 110 CP, iar cea diesel, tot în patru cilindri, va dezvolta 115 CP. Nu în ultimul rând, motorizarea pe gaz va produce 130 CP și va înregistra consum mai mic de carburant datorită tehnologiei de combustie pe care o folosește (Miller). Și motoarele diesel beneficiază de noi tehnologii inovatoare, precum noua injecție dublă (cu două convertoare catalitice SCR) care reduce emisiile de nitrogen (NOx) cu până la 80%. De asemenea, consumul motoarelor TDI scade cu 17% versus modelul anterior.
Premiera mondială a noului Golf a avut loc la Wolfsburg, unde a fost inventat Golful și unde a fost construit și consolidat în ultimii 45 de ani. Noul Golf va fi disponibil pe piață începând cu luna decembrie a acestui an.
Concluzia MotorONE.ro
Este clar că Volkswagen Golf va domina în continuare segmentul compact pentru că are toate atuurile să o facă. Noua generație este avansată din punct de vedere tehnologic, are o gamă de motorizări dominată de hibridizare și propune, din nou, un pachet care va fi extrem de greu de bătut.