MotorONE.ro

Volkswagen ID.3 – prețuri sub 30.000 de euro și autonomie de până la 550 km

Viitorul lui Volkswagen s-a născut în momentul în care trecutul a început să moară odată cu amplificarea scandalului Dieselgate. Acela a fost momentul de cotitură pentru toată industria, dar mai ales pentru VW, care avea atât de multe de îndreptat și demonstrat. Iar acum, la Salonul Auto de la Frankfurt, primul moment important în povestea electricității pentru Volkswagen a fost prezentat – acesta este Volkswagen ID.3.

Multe dintre informațiile deja prezentate erau deja știute din comunicate oficiale, însă acesta este momentul în care Volkswagen ID.3 și-a dezvăluit toate secretele. Pentru a înțelege bine unde se poziționează noul model electric trebuie să începem cu dimensiunile. Cu o lungime de 4,26 m, o lățime de 1,89 m și înălțime de 1,52m, ID.3 se poziționează exact acolo unde acum găsim best-sellerul Golf, respectiv în clasa compactă.

Platforma pe care o utilizează este complet nou, denumită MEB, și a fost creată de la zero pentru modelele electrice ale Grupului Volkswagen. Fiind un model complet electric, ID.3 va oferi mai mult spațiu la interior decât un Golf, grație arhitecturii simplificate ale unui astfel de automobil.

În versiunea de bază, ID.3 are o greutate minimă de 1.719 kg și o sarcină utilă ce variază între 416 și 541 kg, ceea ce îl face la fel de practic ca orice alt model convențional din segment.

Volkswagen ID.3 autonomie

Ce motorizare și ce acumulatori oferă Volkswagen ID.3?

Motorul electric pe care orice ID.3 în va folosi are o putere de 204 CP și un cuplu maxim de 310 Nm. Acesta va fi cuplat la o cutie de viteze cu o singură treaptă, încorporată în aceeași carcasă cu motorul și toată electronica, iar acumulatorii modulari ca dimensiune sunt poziționați în podeaua mașinii, având astfel un efect pozitiv asupra dinamicii, deoarece permit un centru de greutate foarte jos.

Foarte important este și faptul că ID.3 va avea transmisie pe puntea spate, ceea ce va imprima un caracter agil, oferind multă plăcere la conducere.

În ceea ce privește acumulatorii, ID.3 va fi lansat într-o versiune cu o baterie de 58 kWh, care îi va permite să parcurgă până la 420 km (măsurați în ciclul WLTP). Ulterior, ID.3 va fi oferit cu încă două versiuni. Prima dintre ele va avea o capacitate a bateriei de 45 kWh și o autonomie de 330 km, iar cea de-a doua va putea permite parcurgerea a până la 550 km cu o singură încărcare, mulțumită unei baterii de 77 kWh (capacitate care poate fi consumată efectiv). Valoarea de 550 km este impresionantă în acest moment, iar dacă ea se va concretiza în urma testelor va face din ID.3 un campion al autonomiei electrice.

Din punct de vedere al încărcării avem câteva diferențe în funcție de versiune. Primele două, cu baterii de 45 kWh și 58 kWh se pot încărca la 7,2 kW (AC – curent alternativ) sau 50 kW (DC – curent continuu), opțional fiind un sistem ce permite 100 kW (DC). Pentru versiunea cu baterie mai mare este oferită posibilitatea de a încărca la puteri de până la 11 kW (AC) sau 125 kW (DC). Trebuie menționat că, în acest moment, în România, nu există decât prize de până la 50 kW (DC), însă în Europa rețelele de mare putere sunt deja destul de des întâlnite (de peste 100 kW).

Volkswagen ID.3 preturi

Ce echipamente găsim la interiorul lui Volkswagen ID.3?

Așa cum era de așteptat, nimic din cele mai noi tehnologii nu vor lipsi pentru ID.3, pornind de la farurile cu tehnologie LED matrix și până la cele mai noi sisteme de asistență. Conectivitatea este și ea la cele mai ridicate cote, existând o aplicație pe telefonul mobil care permite conectarea imediată la mașină pentru a accesa de la distanță o serie de funcții importante ale mașinii. În pachetul de echipamente amintim sistemul audio Beats cu opt difuzoare și subwoofer, posibilitatea de a încărcare telefonul mobil prin inducție, încălzirea din volan, parbriz și cotieră, head-up display sau jante de 20 de inchi.

În acest moment, Volkswagen ID.3 se poate pre-comanda în România, fabricarea urmând să demareze până la finalul acestui an, iar livrările de la jumătatea anului viitor.

Oficialii Volkswagen din România estimează că vânzările de mașini electrice ale mărcii vor crește anul acesta pe piața locală până la un total de 400 de unități. Din 2020, o dată cu lansarea modelelor ID. este estimată o triplare a vânzărilor de mașini electrice, acestea ajungând la un volum de circa 1.200 de unități.

“Dezvoltarea constantă a rețelei de încărcare va susține avansul piețe. Dacă în aprilie 2016 în România nu existau decât două stații de încărcare rapidă acum am ajuns la o rețea de peste 50 de astfel de stații în toată țara. Volkswagen va inaugura doar anul acesta în rețeaua sa de dealeri 24 de stații de încărcare rapidă cu puteri de 75 kW”, declară Bogdan Florea, Brand Manager Volkswagen România.

Volkswagen ID.3 interior

Concluzia MotorONE.ro

ID.3 nu reprezintă un pas uriaș doar pentru Volkswagen, ci și pentru toată industria auto care va migra masiv în următorii ani spre electrificare. Versiunea de bază a lui ID.3 va avea un preț de pornire de sub 30.000 de euro, ceea ce înseamnă că va costa sub 20.000 de euro în România, dacă este menținut programul Rabla Plus. Versiunea cu autonomie de 550 km va putea schimba percepția chiar și celor care au o fobie când vine vorba despre autonomia electrică. De acum, mașinile electrice vor deveni din ce în ce mai accesibile și Volkswagen pare că s-a poziționat inteligent, mai ales că a anunțat deja alte câteva modele care vor fi fabricate pe aceeași platformă MEB, atât sub brandul Volkswagen, cât și Seat, Audi sau Skoda.

Pe aceeași temă