Test drive

Renault Clio 1.0 TCe – Esență puternică în haine stilate

Să fii pragmatic în industria auto este imperativ în ziua de azi, dar ce se întâmplă dacă reușești să fii și seducător? În teorie te transformi în preferatul segmentului – așa cum Clio reușește cu cea de-a cincea generație, care abia a debutat în România. Am testat versiunea 1.0 TCe, cu 100 CP și cutie manuală.

Poate că știți sau nu, dar Clio este cea mai vândută mașină franțuzească din istorie și poate că asta nu este relevant pentru o mașină nouă, dar o astfel de apreciere din partea publicului te provoacă să aduci pe piață un produs nu doar bun, ci extrem de competent, care să poată avea calitatea de etalon al segmentului. Prin generația trecută, Clio a făcut un pas important de la a fii un model de clasă mică interesant, la un simbol al designului atractiv, iar cu noua generație lucrurile au mers și mai departe.

Clio este realmente seducător și chiar dacă vorbim despre aspecte care sunt subiective este greu să spui că nu îți place cum arată noul Clio. Modelul de clasă mică al francezilor de la Renault debordează vizual cu o personalitate puternică, cu linii accentuat conturate, cu forme bombate și pline de forță, dar și cu blocuri de iluminare cu tehnologie LED care pun toate aceste elemente într-o “lumină” perfectă.

Dacă Renault ne spune că la exterior totul este o evoluție, la interiorul termenul folosit este de revoluție și totul pare să aibă acoperire. Materialele moi au devenit o normalitate pentru zonele cu care pasagerii interacționează în mod normal, iar tehnologia a acaparat totul într-un mod pozitiv. Instrumentele de bord clasice de tip analog au fost înlocuite de o interfață grafică nouă, care are la bază un ecran digital de 7 sau 10 inchi, iar sistemul multimedia vine încă de la al doilea nivel de echipare cu un display de 7 inchi, opțional putând fi comandat unul de 9,3 inchi.

Așadar, totul este digitalizat, funcțiile fizice fiind reduse la maximum, ergonomia fiind de apreciat pentru simplitate. În plus, pentru versiunea de echipare RS Line, de top, Clio nu beneficiază doar de un pachet de elemente optice specifice modelelor RS, dar și de scaune față excelente, cu un șezut lung și o foarte bună susținere laterală.

Renault Clio 1.0 TCe – cum se comportă motorul turbo?

Pentru primul test din România am ales versiunea 1.0 TCe, micul motor cu trei cilindri fiind capabil să dezvolte 100 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, tracțiunea fiind, evident, pe roțile față. Pentru această configurație, prețul de pornire în versiunea Zen (a doua din gamă) este de 13.800 de euro cu TVA. În primul rând trebuie vorbit despre faptul că propulsorul 1.0 TCe este echilibrat bine, în ciuda configurației cu trei cilindri, aproape insesizabilă. Funcționarea este una silențioasă și doar la turații ridicate unitatea turbo își face simțită auditiv prezența.

Chiar dacă în zona de turații joase răspunsul este unul mai lent, într-un regim normal, cu turații medii, 1.0 TCe este perfect adaptat pentru dimensiunile și masa lui Clio. Prestațiile dinamice sunt corecte și în niciun caz nu vei simți lipsa de putere, deși cutia de viteze manuală este destul de lung etajată pentru a favoriza consumul redus de combustibil. În ceea ce privește condusul, Clio se dovedește un companion extrem de plăcut, cu o direcție ușor de manevrat, ideală pentru traficul urban și cu un tren de rulare care filtrează bine denivelările, dar care, în același timp, oferă încredere la abordarea virajelor și tracțiune ridicată la accelerările puternice. Noua generație e lui Clio utilizează aceeași platformă pe care o vedem și la noul Renault Captur.

Pe piața din România comenzile și livrările pentru noul Clio au debutat din această săptămână, prețul pentru cea mai ieftină versiune fiind de 11.900 de euro cu TVA, pentru motorizarea SCe 65, în echiparea Life.

Conluzia MotorONE.ro

Renault Clio are multe atuuri prin care se poate impune pe piața din România. În primul rând are un preț competitiv față de concurență și mizează pe un design tineresc, o gamă de motoare eficientă, așa cum este 1.0 TCe, dar și pe un nivel de confort ridicat pentru segmentul din care face parte.

Renault Clio 1.0 TCe 100 – fișă tehnică

Date tehniceRenault Clio 1.0 TCe
MotorL3, turbo, benzină
Cilindree (cmc)999
Putere (CP/rpm)101/5000
Cuplu maxim (Nm/rpm)160/2750
Transmisie (tip/trepte)manuală, 5 trepte
Tracțiunefață
Dimensiuni (L/l/h, mm) 4050/1798/1440
Ampatament (mm)2583
Gardă la sol (mm)nc
Volum portbagaj (l)391
Greutate model testat (kg)nc
Capacitate rezervor (l)42
Accelerație 0-100 km/h (s)11,8
Viteză maximă (km/h)187
Consum (l/100 km)5,2
Emisii CO2 (g/km)nc
Preț (euro cu TVA)de la 13.800 (link configurator)

Video review cu Renault Clio 1.3 TCe 130 EDC7

Dragoș Craiovan

Recent Posts

Kia e-Soul – autonomie în oraș de peste 600 km

Noua generație a lui Kia e-Soul poate fi considerată una dintre marile surprize ale mașinilor…

2 ani ago

Michelin aniversează 20 de ani în România

În contextul aniversării a 20 de ani în România, Michelin lansează aventura.michelin.ro, un muzeu virtual…

2 ani ago

Cum să ai consum mic cu o mașină electrică – sfaturi utile (VIDEO)

Chiar dacă pare simplu la prima vedere, conducerea eficientă a unei mașini electrice presupune cunoașterea…

2 ani ago

Kia XCeed 1.5 T-GDI Hybrid 7DCT – Cel mai confortabil model compact?

Kia XCeed este cel de-al patrulea model al familiei Ceed, fiind lansat după Ceed (hatchback),…

3 ani ago

Nissan Qashqai 1.3 Mild-Hybrid X-Tronic 4WD – Cel mai versatil crossover compact?

Unul dintre modelele care a deschis segmentul de crossovere compacte, Nissan Qashqai este în fața…

3 ani ago

Dacia Spring – 1.000 de unități deja livrate în România

La mai puțin de o lună de la începutul livrărilor, Dacia Spring a ajuns deja…

3 ani ago