După mai bine de 1,2 milioane de unități vândute din momentul lansării din 2013, Renault Captur este în acest moment liderul unui segment extrem de populat și de concurențial, reușind să vândă peste 230.000 de unități doar anul trecut. În 2019, Renault Captur trece la o generație complet nouă, fiind unul dintre modelele cheie ale grupului francez pentru programul Drive The Future, planificat pentru perioada 2017-2022.
Este Renault Captur un model complet nou?
Da, pentru că utilizează noua platformă modulabilă a grupului (CMF-B), care are schimbate peste 85% din componente față de vechea generație. Noua platformă CMF-B aduce numeroase avantaje noului Captur. Are o arhitectură mai ușoară față de platforma precedentă, cu ajutorul masei mai reduse a caroseriei, a osiilor și a capotei. În plus, platforma este prevăzută cu un carenaj aerodinamic al planșeului care asigură o scădere a coeficientului Cx. Astfel, Renault Captur are și un confort acustic sporit, datorită izolării compartimentului motor. Oficialii afirmă că se câștigă între 1,5 și 2 dB între 0 până la 80 130 km/h.
Noul Renault Clio are o lungime de 4,22 m și va concura în segment alături de noul lansatul Ford Puma, Peugeot 2008, dar și Volkswagen T-Roc, segmentul fiind unul extrem de condimentat, cu dimensiuni care variază de la 4,1 la 4,3 metri.
Noua arhitectură electrică și electronică a platformei CMF-B îi permite lui Renault Captur să ofere cele mai complexe și mai moderne echipamente și sisteme de asistență la condus, de la camera 360˚ și radarul frontal, până la Asistentul în trafic și pe autostradă (autonomie de nivel 2). Această nouă platformă a fost proiectată pentru a permite electrificarea vehiculelor și sosirea în gama lui Captur a motorizării hibride E-TECH.
Renault Captur Plug-in E-TECH – ce promite primul plug-in hibrid al modelului?
Din 2020, gama de motorizări de la Renault Captur se va îmbogății cu o versiune care va avea propulsie de tip plug-in hibrid. Aceasta va avea la bază un motor termic pe benzină, de 1,6 litri și două motoare electrice, cuplate la o cutie automată complet nouă, special dezvoltată pentru acest tip de propulsie. Acumulatorii vor avea o capacitate de 9,8 kWh și vor asigura o autonomie complet electrică de până la 65 km în ciclul urban, ceea ce este o adevărată reușită pentru acest segment.
Ce motorizări clasice oferă Renault Captur?
Este important de știut că toate unitățile sunt turbo, fiind trei pe benzină și două dieseluri. Gama TCe pe benzină pornește de la micul motor de 1,0 litru cu trei cilindri care dezvoltă 100 CP și continuă cu 1.3 TCe de 130 CP și 1.3 TCe de 155 CP. Cele două dieseluri au aceeași cilindree, de 1,5 litri și dezvoltă 95 CP, respectiv, 115 CP. În echiparea de serie este oferită o cutie manuală cu 5 trepte pentru 1.0 și cu 6 trepte pentru restul motorizărilor, opțional fiind disponibilă o cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte, pentru anumite propulsoare.
Ce s-a schimbat la interiorul lui Renault Captur și ce tehnologii oferă?
Noul Renault Captur va fi cu siguranță unul dintre cele mai avansate modele din segmentul crossoverelor de clasă mică, infuzia de tehnologie fiind impresionantă.
La interior remarcăm noul ecran multimedia care are 9,3, inchi, acum dublat de un instrumentar digital proiectat pe un alt ecran cu o dimensiune ce poate ajunge la 10,2 inchi. Interiorul se remarcă prin redesenarea și reproiectarea celor mai importante elemente pentru o oferi o mai bună ergonomie și calitate și aici remarcăm volanul, scaunele, tapițeria, dar și volumul portbagajului care a ajuns la 536 de litri. Ca și generația anterioară, Renault Captur se remarcă prin numeroasele posibilități de configurare de la culori ale ornamentelor, la iluminarea ambientală.
Printre cele mai importante tehnologii amintim posibilitatea de a conduce semi-autonom pe autostradă (nivel 2), pilotul automat adaptiv pe bază de radar, sistemul de avertizare pentru unghiul mort, camera 360 de grade, dar și alte sisteme de ultimă generație.
Concluzia MotorONE.ro
Nu există nici un motiv pentru care Renault Captur să nu-și păstreze coroana de lider în segment, mai ales că s-a aliniat tehnologic la trendurile actuale, prin prezența în gamă a unei versiuni plug-in hybrid extrem de eficientă. Arată în continuare foarte bine și oferă un pachet extrem de competitiv din punct de vedere al dotărilor. Probabil că prețul va fi unul dintre cele mai bune din segment, dar asta rămâne să vedem.