Aflat în fața unei noi generații, citadinul Hyundai i10 aduce un design mai sofisticat ca niciodată și devine unul dintre cele mai atractive modele din segmentul de clasă mică. Iată toate detaliile, chiar înainte de prezentarea oficială de la Salonul auto de la Frankfurt, care debutează peste câteva zile.
“Hyundai i10 reprezintă unul dintre cele mai importante modele ale gamei de pe piața din Europa. Odată cu lansarea noii generații ne menținem angajamentul față de clienții noștri aflați în căutarea unui vehicul din segmentul A”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product al Hyundai Motor Europa despre noul i10. Este o declarație corectă, așa cum s-a poziționat și Hyundai față de clienții săi în ultima decadă – modele foarte bine adaptate nevoilor din Europa, un preț extrem de competitiv și o garanție care nu te poate lăsa indiferent. Cu noul i10, Hyundai face un nou pas înainte și va oferi un model foarte competitiv într-un segment în care balanța dintre preț și echipamente dictează ceea ce clienții cumpără.
Care sunt noutățile aduse de Hyundai i10?
În comparație cu predecesorul, proporțiile au fost modificate, prin coborârea liniei plafonului (20 de mm), dar și prin extinderea în lățime (20 de mm). Toate acestea sunt completate de noile jante din aliaj de 16 inchi, disponibile opțional.
Grila frontală de mari dimensiuni încorporează luminile de zi cu LED, dezvăluind o structura interioara de forma unui fagure de miere, caracteristică moștenită de la modelele i10 anterioare.
Partea laterală oferă imaginea unei caroserii armonioasa, cu alura atletica, proiectată pentru a oferi spațiu interior maximizat. Montantul C in forma de X atrage atenția asupra logo-ului Hyundai.
Clienții pot alege între 10 culori de caroserie, printre care trei nou introduse: Dragon Red, Brass și Aqua Turquoise. Celelalte opțiuni pentru exterior sunt: Phantom Black, Polar White, Star Dust, Sleek Silver, Champion Blue, Tomato Red si Slate Blue. Posibilitatea de a selecta un plafon bi-ton – negru sau roșu – diversifică și mai mult opțiunile de personalizare (22 de combinații).
Datorita ampatamentului care a crescut, spațiul pentru pasageri este mai generos, iar volumul pentru bagaje a crescut la 252 de litri, valoare care se situează printre cele mai mari din segment. Pentru o încărcare facilă, pragul portbagajului a fost coborât cu 29 de mm. Spațiul pentru bagaje poate fi rapid reconfigurat datorita scaunelor pliabile.
Toate funcțiile multimedia sunt integrate în ecranul tactil color de 8 inchi, cel mai mare din segmentul A. Apple CarPlay si Android Auto garantează o integrare perfectă a aplicațiilor de pe smartphone cu sistemul de infotainment al autovehiculului.
Mai mult, Hyundai i10 dispune si de un suport pentru încărcare wireless prin inducție pentru telefoanele de tip smartphone compatibile, echipament destul de rar în acest segment.
Clienții care optează pentru sistemul de navigație primesc un abonament la Hyundai LIVE Services, care oferă informații în timp real despre trafic și vreme, precum și despre poziționarea camerelor radar, în țările în care acest lucru este permis.
Care este gama de motorizări pentru noul Hyundai i10?
La startul vânzărilor, Hyundai i10 va fi oferit cu două motorizări, ambele pe benzină, cu o cilindree de 1,0 litri și 1,2 litri. Prima are o configurație cu trei cilindri și dezvoltă 67 CP, iar cea de-a doua are patru cilindri și 84 CP. În funcție de preferințe se poate opta pentru o cutie manuală cu 5 trepte sau una robotizată, tot cu 5 trepte. Sistemul start@stop este oferit în echiparea de serie, indiferent de versiune.
Concluzia MotorONE.ro
În România, Hyundai s-a poziționat mereu foarte bine în segmentul mic din punct de vedere al prețului, ceea ce probabil se va întâmpla și cu noul i10. Dacă lucrurile vor sta așa, atunci designul tineresc și echipamentele oferite vor atrage rapid clienții spre modelul de clasă mică.