MotorONE.ro

Toyota Yaris – de la cel mai eficient hibrid, la cea mai sigură din clasă

Cea de-a patra generație Toyota Yaris face unul dintre cele mai importante salturi tehnologice din istoria sa și trece la o platformă nouă, extrem de versatilă, care aduce o serie importantă de avantaje. Iată principalele noutăți aduse de niponul de clasă mică.

De multe ori am fost întrebat despre beneficiile pe care o platformă le aduce unui utilizator final. Pe scurt, lucrurile sunt destul de simple – tot ceea ce ține de mașină, de la siguranță, la sisteme de asistență, dinamică și eficiență pleacă de la cât de bună este platforma.

Pentru a face un pas important în evoluția tuturor modelelor sale, Toyota a dezvoltat platforma globală TNGA (Toyota New Global Arhitecture). Aceasta este utilizată în diverse declinații pentru fiecare segment – GA-C pentru Toyota C-HR și Prius, GA-K pentru Camry și RAV4 și GA-B pentru noul Yaris, despre care vor vorbi în continuare.

Ce avantaje aduce noua platformă pentru Toyota Yaris?

În primul rând, contrar a ceea ce se întâmplă cu alte modele, Yaris este mai scurt cu 5 mm față de generația anterioară, însă ampatamentul a fost crescut cu 50 mm, o cifră extrem de generoasă, care permite o manevrabilitate mai bună, dar și un interior mai spațios. Înălțimea a fost și ea redusă cu 40 mm, ceea ce face ca centrul de greutate să fie cu 15 mm mai jos, astfel că dinamica a avut de câștigat, Yaris fiind mai ușor de controlat și mai sigur la trecerea prin viraje. Un plus la acest capitol este adus și de lățimea care a crescut cu 50 mm, dar și de faptul că poziția de conducere este mai joasă cu 60 mm. Deci, pe scurt, Yaris este mai scurt, mai jos și mai lat, dar mai spațios la interior.

Toyota Yaris Hybrid

Cum s-a schimbat designul interior și exterior al noii Toyota Yaris?

Deși designul este întotdeauna un capitol subiectiv, Toyota Yaris este o mașină extrem de frumoasă, care inspiră nu doar eleganță, dar aduce un suflu tineresc, cu accent pe elemente dinamice. Așa cum era de așteptat, pentru blocurile optice s-a utilizat tehnologia LED.

La interior, Toyota a mizat pe un design minimalist, comenzile fizice fiind reduse la minimum. Pentru versiunea de top a sistemului multimedia, Yaris a primit un ecran TFT de 10 inchi, iar șoferul poate verifica informațiile principale pe un Head-up Display proiectat direct pe parbriz. Tot în funcție de echipare, șoferul poate avea la dispoziție încărcare wireless pentru telefonul mobil, volan încălzit sau iluminare ambientală.

Toyota Yaris Hybrid interior

Ce sisteme de propulsie propune Toyota Yaris?

La startul vânzărilor, Yaris poate fi comandat în două versiuni în ceea ce privește motorizarea. Prima dintre ele este reprezentată de un propulsor pe benzină, cu o cilindree de 1,0 litru și trei cilindri. Cea de-a doua este, așa cum era de așteptat, un sistem hibrid, care a excelat la capitolul vânzări la generația trecută.

Noua unitate hibridă este denumită Dynamic Force și face parte din cea de-a patra generație a sistemului hibrid oferit de Toyota. Una dintre cele mai importante noutăți este că s-a făcut trecerea de la bateriile nickel-metal la cele litiu-ion, mai ușoare cu 27%. În plus, deși Toyota nu ne oferă date tehnice exacte, aflăm că sistemul hibrid este cu 15% mai puternic și cu 20% mai eficient față de generația anterioară, dar și că motorul termic de 1,5 litri care funcționează în ciclul Atkinson are o eficiență termică de 40%, mai bună decât a unor motoare diesel. Asta ne face să ne așteptăm la valori de consum record pentru acest segment din partea versiunii hibride.

La capitolul sisteme de asistență, Toyota Yaris se laudă cu primul airbag central, care se declanșează pentru a preveni lovirea dintre doi pasageri de la interior, dar și cu titlul de cea mai sigură mașină din clasă, aspect care rămâne de verificat de cei de la EuroNCAP.

Toyota Yaris Hybrid

Concluzia MotorONE.ro

Versiunea hibridă a vechii generații a fost extrem de apreciată, iar cea nouă, dacă va avea un preț corect, va reprezenta din nou grosul vânzărilor, mai ales că din punct de vedere tehnic totul este la superlativ. Rămâne să vedem cum funcționează sistemul multimedia și care este calitatea materialelor de la interior, aspecte pe care Toyota trebuia să le remedieze la vechea generație.

Pe aceeași temă