Așa cum scriam acum doar două luni aici, Tesla a anunțat oficial că intră pe piața din România, deschizând posibilitatea de a comanda online orice model din gama lor pe site-ul tesla.com. Însă lucrurile nu sunt încă așa cum ar trebui. Iată de ce.
Un tweet este modul prin care Tesla a anunțat oficial că va intra pe piața din România, însă nu pe contul lui Elon Musk, ci pe cel oficial. Alături de România, pe listă se alătură Polonia, Ungaria și Slovenia, dar asta nu înseamnă că vom avea o reprezentanță fizică, ci doar că modelele Tesla se pot comanda pe site-ul tesla.com, cu livrare în România. Este un prim pas important pentru Tesla pe piața noastră, dar încă sunt ceva probleme.
Tesla nu are service oficial în România
Acesta este una dintre cele mai mari probleme pentru că orice se întâmplă cu mașina ești nevoit să o pui pe platformă și să o trimiți la Graz (Austria), cea mai apropiată unitate de servisare a constructorului american. Asta implică mult timp pierdut și costuri, nu întotdeauna acoperite în întregime de asigurator.
Tesla nu este înscrisă în programul Rabla Plus
După anunțarea faptului că Tesla se va vinde oficial în România, multă lume mi-a scris pentru a întreba dacă mașinile se înscriu în programul Rabla Plus. Răspunsul este simplu – pentru moment nu se poate cumpăra o Tesla prin programul Rabla Plus. Dealerii trebuie să fie autorizați și înscriși în program, iar mașinile trebuie importate oficial în România printr-o firmă românească, ceea ce nu este cazul în acest moment. Procedura nu este simplă și, așa cum știm că se întâmplă lucrurile în România, durează. Așadar, bonusul de 10.000 de euro de la stat nu poate fi accesat.
Prețurile afișate pe tesla.com sunt fără TVA
Indiferent de model, de versiune și de echipare, orice preț afișat pe tesla.com pentru piața din România este fără taxe, ceea ce este clar specificat în ultima pagină a configuratorului. Asta înseamnă că se adaugă 19%, valoare TVA din România. În prețul afișat este inclusă livrarea la destinație și documentația, în valoare de 880 de euro. Este de reținut și faptul că în momentul comenzii trebuie plătită suma de 2.000 de euro, iar livrarea se va face în prima parte a anului 2020, un termen destul de optimist, fără să existe garanții în acest sens.
Cât costă o Tesla Model 3 în România?
Prețul de pornire pentru Tesla Model 3 Standard Range Plus este de 39.500 de euro fără TVA, la care se adaugă obligatoriu 880 de euro pentru livrarea și documentație. Culoarea albă este gratuită, iar alte culori costă 650 de euro, 900 de euro sau 1.800 de euro, în funcție de alegere. Jantele de 19 inchi au un preț de 1.300 de euro, iar cele de iarnă costă suplimentar 2.050 euro. Interiorul în două culori mai adaugă 900 de euro, iar funcția Auto Pilot cu capabilități extinse costă 5.300 de euro.
Versiunea Tesla Model 3 Long Range are un preț de pornire de 49.080 de euro, iar Tesla Model 3 Performance pornește de la 53.780 euro. Față de cei 35.000 de dolari promiși pentru cea mai ieftină Tesla Model 3, prețul de 46.862 euro cu TVA este mult diferit.
Concluzia MotorONE.ro
Tesla face un pas important pentru a intra cu adevărat pe piața din România, la standardul pe care îl oferă în alte țări europene. Sunt trei aspecte importante care mai trebuie îndeplinite – un service autorizat, rețeaua de superchargere (deja anunțată) și înscrierea în programul Rabla Plus.