MotorONE.ro

Audi A3 Sportback – premium la toate capitolele

Pentru acest video am pregătit informațiile esențiale despre noul Audi A3, care a ajuns la cea de-a patra generație, una mai sportivă, mai digitalizată și mult mai bine conectată. Principala noutate este reprezentata de faptul că Audi A3 utilizează platforma MQB Evo pe care o vedem și la noul Volkswagen Golf 8. Evident, în ceea ce privește sistemele totul este nou, de la cele de asistență la cele multimedia. Gama de motorizări este și ea schimbată, la fel cum este și designul interior / exterior. Haideți să descoperim cele mai importante noutăți.

Video review Audi A3 Sportback

Galerie foto

Audi A3 Sportback – video text

Exterior

La exterior descoperim proporții mult mai dinamice, cu tușe sportive, o grilă cu dimensiuni mai mari, dar și spectaculoasele faruri Matrix LED, care pot fi configurate pentru a avea semnături luminoase diferite, în funcție de echipare sau versiunea de motorizare. De asemenea, stopurile beneficiază și ele de tehnologia LED, iar semnalizarea este dinamică.

Interior

La interior remarcăm un concept de comenzi cu totul nou, cel mai important element fiind reprezentat de noul sistem MMI. Acesta beneficiază de integrare pentru Amazon Alexa pentru serviciile online controlabile prin voce, oferă cele mai noi hărți 3D prin intermediul Google Earth, are un ecran tactil rapid de 10,1 inchi, capabil să recunoască scrisul de mână din peste 120 de limbi și propune o grafică modernă, cu o ergonomie atent studiată. Nu putem uita de conectivitatea LTE, Wi-Fi, Apple CarPlay și Android Auto, dar nici de faptul că noul Audi A3 este capabil să se conecteze la alte mașini sau elemente de infrastructură pentru a afla date despre trafic în timp real.

Tot la interior trebuie să remarcăm spațiul interior care a crescut. Cu o lungime a caroseriei de 4,34 metri, noul Audi A3 a crescut cu doar 3 cm, însă oferă un volum util pentru bagaje de 380 de litri și mai mult spațiu pentru cap și genunchi pe bancheta spate. Opțional poate fi comandat un hayon cu acționare electrică.

Tren de rulare

Pentru versiunile mai puternice din gamă, de peste 150 CP, noul Audi A3 este oferit cu suspensie independentă pentru puntea spate, cu o setare echilibrată între sportivitate și confort. Opțional poate fi comandat un tren de rulare adaptiv, care vine la pachet cu o gardă la sol mai joasă cu 10 mm. În acest caz, fiecare amortizor este ajustat independent în funcție de condițiile de drum și de modul de rulare selectat de șofer. Pentru pachetul S Line oferit opțional, Audi A3 este echipat cu un tren de rulare sport, care oferă o gardă la sol cu 15 mm mai joasă.

Gama de motorizări

Pe piața din Europa, Audi A3 va fi lansat cu trei motorizări, una pe benzină 1.5 TFSI de 150 CP și două dieseluri TDI de 2,0 litri, de 116 CP și 150 CP. Motorul TFSI este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 8,4 secunde ți poate dezactiva doi dintre cilindri în anumite condiții pentru o eficiență foarte bună. De asemenea, pentru acest motor este oferită și o versiune cu un sistem mild-hibrid care funcționează la 48 de V și care permite un consum mai mic cu 0,4 litri pentru 100 km rulați.

În ceea ce privește motorizările diesel, trebuie menționat că cea de 116 CP accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,1 secunde, iar cea de 150 CP în 8,4 secunde. În dotarea standard este oferită o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, iar opțional se poate comanda o transmisie cu dublu ambreiaj S tronic, nou dezvoltată, cu 7 trepte.

Ulterior, Audi A3 va primi mai multe motorizări, dar și un sistem de tracțiune integrală quattro, indisponibil la startul vânzărilor. Acesta este nou dezvoltat și va fi capabil să reacționeze în doar câteva milisecunde pentru a transmite cuplul spre puntea cu tracțiune mai mare, dar are și rolul de a reduce consumul prin prioritizarea funcționării în modul cu tracțiune față.

Preturi Audi A3 Sportback

În România, noul Audi A3 poate fi deja comandat și are prețuri care pornesc de la 28.070 de euro cu TVA pentru versiunea 1.5 TSI, în timp ce dieselul 2.0 TDI de 116 CP este cu doar 80 de euro mai scump și pornește de la 28.149 de euro cu TVA. Versiunea 1.5 TSI mild-hybrid are un preț de pornire de 30.037 de euro cu TVA.

Pe aceeași temă