fbpx
MotorONE.ro

Honda CR-V Hybrid – Mai eficient decât ne-am așteptat

Cu noua generație, Honda CR-V face un pas important spre viitorul deja conturat al mobilității și renunță complet la propulsoarele diesel, concomitent cu lansarea unei versiuni hibride interesante și extrem de eficientă. Am testat Honda CR-V Hybrid.

Apele tulburi prin care trece povestea motorului diesel la nivel global nasc implicații tot mai importante pentru fiecare constructor. În cazul noii generații Honda CR-V, japonezii nu mai oferă niciun astfel de motor, aspect interesant pentru un SUV din segmentul medie, care de cele mai multe ori nu rulează tocmai eficient când este echipat cu un motor pe benzină. De aceea, încă din perioada dezvoltării actualei generații, niponii au planificat lansarea unui hibrid extrem de eficient.

honda cr-v hybrid

Cum funcționează sistemul hibrid de la Honda CR-V Hybrid?

Recunosc că am plecat la drum destul de sceptic, văzând cifrele din fișa tehnică: un motor electric puternic, de 184 CP, o baterie litiu-ion de capacitate mică care asigură o autonomie electrică de maximum 2 km și un motor termic pe benzină de 2,0 litri. Toate acestea prefigurează, în mod normal, un hibrid axat pe dinamică și nu pe eficiență, însă modul de funcționare al sistemului de propulsie de la CR-V este gândit într-un mod inteligent, diferit de ce te-ai aștepta. 

În primul rând, motorul termic funcționează aproape integral ca generator de energie electrică, iar aceasta trece prin acumulatorii de mici dimensiuni ce joacă un rol de buffer, acumulând electricitate pentru a putea fi utilizată pe distanțe scurte.

Practic, motorul pe benzină ce funcționează în ciclul Atkinson, foarte eficient, nu antrenează direct roțile decât în cazuri specifice, la viteze mai mari, unde doar susține propulsia electrică printr-un angrenaj special al cutiei de viteze care are o singură treaptă. La viteze constante de oraș, propulsia este asigurată de cele două motoare electrice, unul dintre acestea jucând rolul de generator. 

honda cr-v hybrid cutie de viteze

Cele trei moduri de funcționare ale sistemului sunt destul de clare. În modul EV, CR-V Hybrid poate parcurge circa 2 km pur electric, în funcție de starea de încărcare a bateriei, dar modul cel mai uzitat este Hybrid Drive. Acesta optimizează funcționarea motorului termic, care menține un nivel constant al încărcării din baterii, astfel încât șoferul să aibă parte de resursele de putere necesare în orice situație.

Cel de-al treilea mod este cel Sport, în care sistemul de propulsie utilizează toate resursele pentru accelerații cât mai bune, iar aici CR-V Hybrid impresionează, mai ales pentru un model hibrid care de cele mai multe ori nu excelează la acest capitol. Depășirile la viteze ridicate pot fi făcute cu ușurință, grație cuplului maxim de 315 Nm. În ultimele două moduri, motorul termic poate antrena direct roțile, în momentele de accelerații mai puternice sau la viteze ridicate. 

Cutia de viteze cu o singură treaptă este un alt atu, pentru că nu există întreruperi în fluxul de putere, nu există bruscări, iar ansamblul mecanic este compact și ușor încât permite integrarea cu ușurință sub capotă a motoarelor electrice și a unității electronice de control. Evident, energia cinetică și din frânare este recuperată astfel încât acumulatorii de capacitate mică se pot încărca în procent foarte mare la o singură frânare. 

interior honda cr-v hybrid

Cât consumă Honda CR-V Hybrid?

Sistemul este unul foarte bine gândit și optimizat, motiv pentru care CR-V Hybrid reușește să ruleze cu valori de consum greu de crezut în traficul urban. În ciuda dimensiunilor și masei ridicate, consumul din oraș poate ajunge fără mai eforturi la 6,5 l/100 km sau chiar mai jos, o valoare mult mai bună decât cea a dieselului de la vechea generație. 

Deși trenul de rulare este setat pentru mult confort, CR-V fiind ideal pentru cei care caută o ținută de drum rafinată, SUV-ul nipon a câștigat mult față de vechea generație în ceea ce privește dinamica, fiind mai plăcut de condus într-un regim de deplasare rapid, cu un ruliu mai mic și o direcție mai precisă. 

Trebuie menționat și faptul că versiunea Hybrid este disponibilă atât cu tracțiune față, cât și cu tracțiune integrală. La interior, spațios este generos dimensionat, grație ampatamentului mai mare, la fel cum este și portbagajul, printre cele mai mari din segment. 

Concluzia MotorONE.ro

Honda CR-V Hybrid este una dintre cele mai frumoase surprize în materie de modele hibrid. Poate rula extrem de economic, dar nu pierde din vedere latura dinamică, fiind rapidă și plăcută la conducere în orice ipostază. Sistemul de propulsie oferă valori de consum mai bune decât o făcea vechea generație cu motor diesel, ceea ce este o realizare importantă.

Honda_CRV_hybrid29
Honda_CRV_hybrid42
Honda_CRV_hybrid41
Honda_CRV_hybrid40
Honda_CRV_hybrid39
Honda_CRV_hybrid38
Honda_CRV_hybrid36
Honda_CRV_hybrid34
Honda_CRV_hybrid32
Honda_CRV_hybrid31
Honda_CRV_hybrid27
Honda_CRV_hybrid25
Honda_CRV_hybrid44
Honda_CRV_hybrid24
Honda_CRV_hybrid23
Honda_CRV_hybrid22
Honda_CRV_hybrid21
Honda_CRV_hybrid35
previous arrow
next arrow
Honda_CRV_hybrid29
Honda_CRV_hybrid42
Honda_CRV_hybrid41
Honda_CRV_hybrid40
Honda_CRV_hybrid39
Honda_CRV_hybrid38
Honda_CRV_hybrid36
Honda_CRV_hybrid34
Honda_CRV_hybrid32
Honda_CRV_hybrid31
Honda_CRV_hybrid27
Honda_CRV_hybrid25
Honda_CRV_hybrid44
Honda_CRV_hybrid24
Honda_CRV_hybrid23
Honda_CRV_hybrid22
Honda_CRV_hybrid21
Honda_CRV_hybrid35
previous arrow
next arrow

Date tehniceHonda CR-V Hybrid
MotorL4, benzină + electric
Cilindree (cmc)1993
Putere maximă sistem (CP/rpm)184/-
Cuplu maxim (Nm/rpm)315/4000
Transmisie (tip/trepte)automată, raport fix, o treaptă
Tracțiuneintegrală
Dimensiuni (L/l/h, mm)4600/2117/1689
Ampatament (mm)2662
Gardă la sol (mm)192
Volum portbagaj (l)497-1694
Greutate model testat (kg)1672
Capacitate rezervor (l)57
Accelerație 0-100 km/h (s)9,2
Viteză maximă (km/h)180
Consum (l/100 km)7,3
Emisii CO2 (g/km)166
Preț (euro cu TVA)de la 37.650

Pe aceeași temă