fbpx
MotorONE.ro

BMW X4 M40d – InterCity de Bavaria

Nu este o surpriză pentru nimeni că motoarele diesel se află sub o presiune uriașă din partea autorităților și a pieței care migrează din ce în ce mai mult către propulsii alternative, dar sunt și exemple care ne fac să vrem ca dieselul să nu dispară niciodată. Unul dintre acestea este reprezentat de BMW X4 M40d.

În portofoliul BMW, dieselul cu șase cilindri în linie și-a construit un renume puternic în ultima decadă, în care am văzut cum una, două, trei sau chiar și patru turbine au dus valorile de putere maximă la cifre absolut nebunești pentru un astfel de propulsor. Și asta nu a fost totul, pentru că dieselul a ajuns chiar și un promotor al performanței, la care BMW a alăturat cu încredere litera M, sacră pentru tradiția mărcii.

La startul celei de-a doua generații a lui X4, SUV-ul coupé de clasă medie, bavarezii au propus două versiuni M Performance, care fac legătura între gama “civilă” și regele M, una dintre ele fiind echipată cu un diesel L6, de 3,0 litri, cu două turbine care funcționează în serie – puterea maximă fiind de 326 CP. BMW X4 M40d este obiectul acestui test.

În acest moment, dieselul de 3,0 litri de sub capota lui BMW X4 M40d se poziționează pe o treaptă intermediară în catalogul de puteri pe care le poate dezvolta acest motor, vârful fiind atins de versiunea cu patru turbine, oferită la BMW Seria 7, BMW X5 și BMW X7, unde propulsorul dezvoltă 400 CP.

bmw x4 m40d fisa tehnica

Cum se conduce BMW X4 M40d?

Revenind la X4 M40d, cred că povestea sa poate începe nu de la motor, ci de la modul în care un astfel de model, de aproape 2,0 tone și 4,75 metri, poate trece prin viraje. Este impresionant că fenomenul de subvirare aproape nu există, iar nivelul de tracțiune oferit este absolut impresionant. Pentru a atinge acest rezultat, divizia M a celor de la BMW a lucrat intensiv asupra trenului de rulare și a montat amortizoare setate mai dur, dar a lucrat și asupra direcției și a sistemului de frânare, care oferă un feeling mai liniar pentru o dozare optimă la limită.

Poate și mai important este că inginerii BMW au reușit să ofere un nivel ridicat de sportivitate, peste ceea ce oferă în mod normal un X4, dar fără să altereze confortul la trecerea peste denivelări. Indiferent de asfaltul pe care se rulează, X4 M40d rulează imperturbabil, atât fonic, cât și ca nivel de vibrații, un aspect important pentru un model promovat ca unul de performanță.

Cu 680 Nm și 326 CP, BMW X4 M40d are o capacitate de a accelera care pare mai degrabă a unui tren de mare viteză – fără ezitare, liniar și fără efort, indiferent de turație. Un mare aport îl are și cutia de viteze automată cu 8 trepte, care poate fi numită la acest moment cea mai bună din industria, în ciuda progreselor apărute în ultimii ani în segmentul transmisiilor. Trecerea de la o treaptă la alta se face lin, indiferent de trafic sau de viteza de deplasare, iar în momentele în care se accelerează rapid algoritmul alege mereu treapta potrivită. Acest pachet este completat de sistemul de tracțiune integrală xDrive care integrează un diferențial spate M Sport, ce poate direcționa puterea spre una dintre roțile punții spate, în funcție de tracțiune și de tipul virajului. În aceste condiții nici nu este de mirare că BMW X4 M40d poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde, o valoare rezervată mașinilor sport, nu SUV-urilor, chiar dacă vorbim de cele de performanță.

bmw x4 m40d interior

Nu trebuie uitate nici modurile de rulare, care permit trecerea rapidă de la un stil de conducere bazat pe eficiență la unul adaptiv sau sportiv, în funcție de ceea ce dorește șoferului sau de tipul traseului parcurs. Este impresionantă diferență de la modul Eco Pro, unde totul se petrece liniștit și lin, la cel Sport+ unde se dezlănțuie o furtună asupra căreia ai control deplin.

În aceste condiții, dieselul rămâne nu doar atractiv, ci încă necesar într-o lume care nu se poate lipsi de el. Este atât de performant și a devenit extrem de eficient în ceea ce privește poluarea, încât el mai are viitor chiar și sub capota modelelor de performanță.

Pachetul de sisteme de siguranță este la fel de bogat ca și în cazul unui X4 normal, totul fiind coerent livrat de o foarte bună organizare și ergonomie a informației și sătărilor. Apreciem implementarea conectivității Apple CarPlay wireless, care face ca informația de pe telefonul mobil să fie controlată extrem de facil, fără să ai nevoie de cabluri inestetice prin mașină, dar și a sistemelor de conducere autonomă între nivelul 2 și 3 (vezi video de mai jos).

Concluzia MotorONE.ro

BMW X4 M40d este un model fabulos. Are toate ingredientele necesare unui atlet de performanță, dar știe să se poarte cu tine ca un vechi prieten atunci când ai nevoie. Este rapid, impecabil din punct de vedere al confortului și bate la ușa modelelor de performanță chiar și atunci când vorbim de drumuri cu viraje sau circuite de mare viteză.

Date tehniceBMW X4 M40d
MotorL6, biturbo, diesel
Cilindree (cmc)2993
Putere (CP/rpm)326/4400
Cuplu maxim (Nm/rpm)680/1750-2750
Transmisie (tip/trepte)automată, 8 trepte
Tracțiuneintegrală
Dimensiuni (L/l/h, mm)4752/1938/1621
Ampatament (mm)2864
Gardă la sol (mm)204
Volum portbagaj (l)525-1430
Greutate model testat (kg)1895
Capacitate rezervor (l)68
Accelerație 0-100 km/h (s)4,9
Viteză maximă (km/h)250
Consum (l/100 km)6,6
Emisii CO2 (g/km)173
Preț (euro cu TVA)de la 69.258
bmw x4 m40d interior
bmw x4 m40d diesel
bmw x4 m40d fisa tehnica
BMW _X4_M40d24
BMW _X4_M40d23
BMW _X4_M40d22
BMW _X4_M40d21
BMW _X4_M40d20
BMW _X4_M40d18
BMW _X4_M40d
BMW _X4_M40d27
BMW _X4_M40d26
previous arrow
next arrow
BMW _X4_M40d24
BMW _X4_M40d23
BMW _X4_M40d22
BMW _X4_M40d21
BMW _X4_M40d20
BMW _X4_M40d18
BMW _X4_M40d
BMW _X4_M40d27
BMW _X4_M40d26
previous arrow
next arrow

Pe aceeași temă