Cu noua Clasa A, Mercedes-Benz a împins barierele clasei compacte mai aproape ca niciodată de standardele de lux întâlnite, de obicei, în clasele superioare. Până vedem cum merg versiunile plug-in hibride de care am vorbit aici, am testat A 200 pentru a afla cum a evoluat Clasa A de la o generație la alta.
În momentul în care Mercedes-Benz lansa vechea generație a Clasei A, pe care o reinventase complet după mult timp, aceasta epata prin designul său sportiv. În plus, ea trecea de la o mașină confortabilă și practică la una orientată spre dinamică, făcând rabat însă la confortul la rulare și spațiu interior, capitole pentru care a fost mereu criticată.
Cu noua generație, lucrurile s-au reașezat pe un făgaș mai apropiat de cerințele clasei, Clasa A fiind un model de clasă compactă extrem de versatil, polivalent și bine adaptat oricărei situație.
În primul rând trenul de rulare este mult mai iertător, mai elastic și reușește nu doar să treacă elegant peste denivelări, ci și să o facă într-un mod silențios. Sunt puține situații de drum care pun în dificultate armonia trenului de rulare, ceea ce face ca noua Clasa A să fie mult mai aproape de statutul și ADN-ul mărcii Mercedes-Benz.
Ce găsim la interiorul lui Mercedes-Benz A 200?
Față de generația anterioară trebuie să laud spațiul interior, mult mai inteligent gestionat și pus în valoare. Senzația de spațiu de la locurile din față este una generoasă, iar pasagerii din spate pot călătorii confortabil chiar și pe distanțe lungi, nivelul de spațiu oferit pentru genunchi, umeri și cap fiind sensibil mai generos decât la vechea generație. Toate dimensiunile interioare au crescut și aici includ și volumul util al portbagajului, care a ajuns la 370 de litri.
Tot la interior nu pot să nu remarc uriașul salt înainte în materie de calitate a materialelor, atenție la fabricație și design. Chiar dacă vine cu un cost suplimentar ridicat, un Clasa A cu sistemul multimedia de top, cu cele două ecrane de 10,25 inchi integrate în aceeași planșă propune un interior absolut spectaculos.
Grafica atent pusă în scenă, calitatea de redare a ecranelor, răspunsul haptic oferit de suprafața tactilă centrală și comenzile tactile de pe volan fac ca experiența trăită la volan să fie similară cu una din clasele superioare. Toate acestea se scaldă într-o lumină ambientală pe care o poți configura în 64 de culori, în timp ce șoferul are la dispoziție un pachet impresionant de sisteme active de asistență, multe dintre ele preluate de la nava-amiral Clasa S.
Nu putem omite capitolul conectivitate, la care Clasa A excelează, toată informația din telefonul mobil fiind rapid transferată, de la agenda telefonică, la coveruri ale albumelor muzicale. De asemenea, comenzile vocale au trecut la un alt nivel, putându-se utiliza vorbirea liberă în locul comenzilor predefinite.
Ce motorizare propune Mercedes-Benz A 200?
Sub denumirea A200, noua Clasa A ascunde un propulsor neașteptat. Acesta are o cilindree de doar 1,33 litri, este supraalimentat cu turbo și produce 163 CP, având o configurație cu patru cilindri. Deși pe hârtie cilindreea nu sugerează prea mult dinamism, practica ne-a arătat un propulsor extrem de vivace și plin de sportivitate.
Unitatea turbo se turează fără efort, chiar și de la turații joase, este bine echilibrată și se potrivește perfect pentru o Clasa A cu pretenții de sportivitate, dar totuși frugală. Cutia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte asigură un nivel de confort ridicat în trafic, fără să bruscheze.
În această configurație, Mercedes-Benz A 200 poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 8,0 secunde, viteza maximă fiind de 225 km. Evident, există posibilitatea de a selecta unul dintre cele patru moduri de mers disponibile, iar opțional se poate comanda un tren de rulare adaptiv.
Concluzia MotorONE.ro
Este clar că cele mai importante capitole la care Mercedes-Benz Clasa A a progresat sunt cele legate de confort la rulare, spațiu interior și multimedia/conectivitate. Motorizarea de 1,33 litri este o adevătă surpriză, cu un comportament dinamic peste așteptări. Deși este subiectiv, designul interior al versiunilor bine echipate va atrage mulți clienți care apreciază rigorile și eleganța din clasele superioare ale segmentului premium.
Fișă tehnică Mercedes-Benz A 200 7G-DCT
Date tehnice | Mercedes-Benz A 200 7G-DCT |
Motor | L4, turbo, benzină |
Cilindree (cmc) | 1332 |
Putere (CP/rpm) | 163/5500 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 250/1620 |
Transmisie (tip/trepte) | automată, 7 trepte |
Tracțiune | față |
Dimensiuni (L/l/h, mm) | 4419/1796/1440 |
Ampatament (mm) | 2729 |
Gardă la sol (mm) | nc |
Volum portbagaj (l) | 370/1210 |
Greutate model testat (kg) | 1375 |
Capacitate rezervor (l) | 43 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 8,0 |
Viteză maximă (km/h) | 225 |
Consum (l/100 km) | 5,2 |
Emisii CO2 (g/km) | 120 |
Preț (euro cu TVA) | de la 32.951 (link configurator) |