Unul dintre cele mai așteptate programe guvernamentale a fost confirmat oficial astăzi de ministrul Mediului. Programul Rabla 2020 are undă verde, fiind ușor schimbat față de anii trecuți, cu prevederi care favorizează și mai mult achiziția de mașini nepoluante. Iată ce schimbări au apărut pentru Rabla Clasic și Rabla Plus în 2020.
În primul rând trebuie știut că Programul Rabla 2020 va avea un buget mai mare decât anul anterior, va atinge pragul de 504 milioane de lei și, ca factor important de noutate, se va adresa și motocicletelor. „Această sumă ne va permite să creștem, așa cum am promis, la 60.000 numărul mașinilor uzate pe care le vom scoate din trafic. Românii care vor să fie pe lista celor 60.000 de beneficiari trebuie să știe că valoarea primei de casare rămâne la 6.500 de lei. Această primă poate crește cu încă 1.000 de lei, dacă mașina nou cumpărată se înscrie în pragul de emisii de 96 de gr. de CO2”, a declarat ministrul Mediului.
Rabla 2020 – eco-bonus complet nou pentru GPL
În cadrul declarațiilor privitoare la Programul Rabla 2020, ministrul Mediului a precizat și că: „Am introdus un eco-bonus nou în Rabla Clasic de anul acesta. Valoarea lui este tot de 1.000 de lei adăugați la prima de casare. Eco-bonusul se poate cumula cu prima de casare în cazul în care mașina nou cumpărată este cu sistem GPL. Am decis inclusiv creșterea eco-bonusului pentru mașinile hibride convențional (cele care nu se încarcă la priză) de la 1.700 de lei la 2.500 de lei”.
Ultima parte a declarației este una extrem de importantă pentru că versiunile cu propulsie hibridă simplă, fără încărcare de la priză, vor avea un eco-bonus mai mare pentru anul 2020. Avantajul de a achiziționa un astfel de model este și prețul mai mic față de un plug-in hibrid (cu încărcare de la priză), pentru că piața oferă deja o multitudine de modele în acest segment.
Rabla 2020 – eco-bonusuri de pînă la 2.000 de euro
În cazul în care un automobil îndeplinește condițiile de a avea emisii de sub 96 de grame de CO2/km și de a avea un sistem de propulsie hibrid, se pot cumula două eco-bonusuri, pentru a atinge o bonificație de 2.000 de euro.
Rabla Plus 2020 – buget mai mare, prima de 10.000 de euro la mașinile electrice
Legat direct de programul Rabla Plus pentru 2020, ministrul Mediului a declarat: „În primul rând că anul acesta avem cel mai mare buget de când există acest program: 140 de milioane de lei. Este o creștere de 45% față de 2019. Nu întâmplător am crescut bugetul. Vrem cât mai multe mașini electrice în traficul urban din țară. Deocamdată mașinile electrice din trafic sunt sub 1% față de cele convenționale. Păstrăm neschimbată cea mai mare primă din Europa pentru mașinile electrice: 10.000 de euro pentru full electric și circa 4.500 de euro pentru mașini hibride plug-in (cu încărcare la priză), dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou. Cu bugetul de anul acesta, 2.500 de români își pot cumpăra o mașină full electric și 400 de români pot achiziționa mașini hibride plug-in”.
Așadar, condițiile pentru Rabla Plus sunt similare cu cele de anul trecut, dar cu un buget mai mare. Trebuie reamintit că prima de 10.000 de euro este una dintre cele mai mari la nivel mondial pentru achiziția de mașini electrice. Un factor de noutate în program este că există restricția de a vinde mașina achiziționată timp de un an.
Din acest an programul se adresează și motocicletelor, în ambele variante ale sale – Rabla Clasic și Rabla Plus (prima de 3.000 de lei).