Dacă ai în vedere o mașină premium și principalul atribut pe care îl cauți este confortul, BMW Seria 6 GT trebuie să fie prima pe listă. De ce, îți spunem în cele ce urmează, după ce am testat versiunea 640d xDrive.
Atunci când ai un buget vecin cu suma de 100.000 de euro, te gândești că orice mașina ai cumpăra nu ai cum să nu primești un nivel de confort care să satisfacă și cele mai pretențioase așteptări, ceea ce este cu totul adevărat. Însă, dacă există și variante care nu doar că excelează la acest capitol, ci duc totul la un cu totul alt nivel?
BMW Seria 6 GT este una dintre mașinile căreia nu multă lume îi înțelege poziționare, dar această caroserie a fost lansată de bavarezi pentru a se încadra perfect între Seria 5 și X6, din punct de vedere al gărzii, înălțimii poziției de conducere și dimensiunilor exterioare. Este una dintre cele mai practice modele din gama BMW, pentru că are un hayon și un portbagaj uriașe, care facilitează încărcarea bagajelor, dispune de un acces ușor la interior și propune un nivel de spațiu interior peste așteptări. Însă, atunci când vine vorba despre confort, BMW Seria 6 GT este un adevărat recordman, iar aici sunt două aspecte care trebuie analizate, unul la interior și altul la exterior.
În primul rând, pentru a atinge cel mai înalt nivel de confort, Seria 6 GT trebuie echipată cu excelentele scaune Confort, opționale pentru 1.691 de euro. Aceste sunt absolut superbe și, printre alte numeroase reglaje, permit ajustarea treimii superioare a spătarului, ceea ce asigură mult confort la drumurile lungi. Cu aceste scaune, chiar și după câteva ore petrecute la volan, spatele este relaxat, ceea ce este extrem de important la acest nivel. Al doilea elemente care va face din această mașină un covor fermecat este suspensia pneumatică pentru ambele punți, oferită opțional pentru 1.999 de euro.
Aceasta nu doar că permite ajustarea gărzii la sol cu 20 mm la nevoie, dar filtrează orice denivelare la un nivel greu de comparat cu altă mașină. Pur și simplu, grație gărzii la sol mai mari față de un Seria 5, dar mai mici față de un X6, Seria 6 GT reușește să găsească un compromis senzațional când vine vorba despre confortul la rulare. Aproape că nu există nicio ipostază în care pasagerii să fie deranjați de calitatea drumului și nu cred că greșesc dacă spun că nivelul de confort atins de această mașină este mai bun chiar și decât cel din Seria 7. Dacă asta este ceea ce cauți la o mașină, trebuie să pui Seria 6 GT pe prima poziție de pe lista scurtă de achiziții.
Ce motor găsim sub capota lui BMW 640d xDrive GT?
Versiunea 640d xDrive este cea mai scumpă din lista disponibilă pentru Seria 6 GT, cu prețuri care pornesc de la 74.732 euro cu TVA, dar are sub capotă un superb propulsor diesel de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 320 CP. Funcționarea este extrem de silențioasă și lipsită de vibrații, iar răspunsul dinamic este impresionant pentru o limuzină de aproape două tone, cu o lungime de 5,09 metri.
Pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc, 640d xDrive are nevoie de doar 5,3 secunde, valoare extrem de bună mai ales că setarea generală a mașinii este gândită pentru mult confort, nu pentru sportivitate. Cutia de viteze automată cu 8 trepte este dezvoltată de ZF, este oferită standard și rămâne una dintre cele mai bune pe care le întâlnim în industria auto.
Conluzia MotorONE.ro
Pentru cine caută o limuzină foarte practică, spațioasă la interior, cu o gardă la sol peste cea clasică a limuzinelor, dar nu vrea un SUV, Seria 6 GT oferă o alternativă interesantă. Este adevărat că un model corect echipat cu motorul diesel de 320 CP ajunge fără probleme la granița celor 100.000 de euro, însă beneficiile sunt pe măsură.
Video review BMW 640d xDrive GT
Fișa tehnică BMW 640d xDrive GT
Date tehnice | BMW 640d xDrive GT |
Motor | L6, turbo, diesel |
Cilindree (cmc) | 2993 |
Putere (CP/rpm) | 320/4400 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 680/1750-2250 |
Transmisie (tip/trepte) | automată, 8 trepte |
Tracțiune | integrală |
Dimensiuni (L/l/h, mm) | 5091/1902/1540 |
Ampatament (mm) | 3070 |
Gardă la sol (mm) | – |
Volum portbagaj (l) | 610 |
Greutate model testat (kg) | 1935 |
Capacitate rezervor (l) | 66 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 5,3 |
Viteză maximă (km/h) | 250 |
Consum (l/100 km) | 5,8 |
Emisii CO2 (g/km) | 153 |
Preț (euro cu TVA) | de la 74.732 (configurator) |
Foto: Mihai Dăscălescu