fbpx
MotorONE.ro

Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100 – Revoluția românească

Despre Dacia Logan se pot scrie cărți de istorie pentru că povestea din jurul acestui model este una fascinantă și practic a dus la reinventarea mărcii românești. Acum, Logan se află în fața unui nou capitol, unul pornit de la o coală albă pentru că totul este nou, de la platformă, la motorizări și tehnologie. Am testat versiunea cu cel mai puternic motor, cu GPL din fabrică – Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100.

Niciodată Dacia Logan nu a trecut printr-o astfel de infuzie de tehnologie ca acum, nici măcar atunci când s-a lansat pentru prima dată, iar această revoluție pornește încă de la platformă, una complet nouă, modulabilă și avansată, utilizată și de noul Renault Clio, printre alte modele. De aici decurg o serie de avantaje, ce țin de confort, insonorizare, dinamică și tehnologie implementată, capitole unde noua Dacia Logan a progresat semnificativ. Dar să începem cu ceea ce putem percepe mai ușor.

Trebuie știut că noua generație Dacia Logan are o lungime de 4396 mm (+38 mm), o lățime de 1848 mm în timp ce înălțimea este de 1501 mm (-16 mm). Totodată, ampatamentul a crescut și el și măsoară acum 2649 mm (+14 mm), iar poziționarea ca segment nu s-a schimbat, Logan fiind un sedan de clasă mică.

Din punct de vedere al designului, Logan și-a păstrat identitatea, dar este mai dinamic ca impact vizual, are faruri redesenate care folosesc tehnologie LED mult mai eficientă (cu 37% față de vechea generație), dar și o siluetă mai joasă, completată de noi semnături luminoase pentru blocurile optice față și spate.

La interior, calitatea a crescut sensibil, în special în versiunea de top, unde găsim materiale moi îmbrăcate în material textil în partea superioară a bordului, iar scaunele oferă mai mult confort, fiind generos dimensionate.

Dacia Logan

Tot la interior trebuie să lăudăm excelentul sistem multimedia Media Nav (opțional pentru 100 de euro la versiunea de top), cu ecran tactil de 8 inchi, care dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto, ceea ce este impresionant la acest nivel de preț, mai ales că totul funcționează ireproșabil.

Spațiul disponibil la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate câștigă 42 mm și devine astfel unul din cele mai generoase de pe piață pentru un vehicul din acest segment. Spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane, lungimea măsuțelor putând fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant. Logan dispune de o banchetă spate care oferă spațiu suficient pentru trei adulți iar în funcție de versiune, aceasta poate fi rabatată în proporție de 1/3-2/3.

Dacia Logan cu GPL din fabrică

Noua generație de motorizări disponibile la Dacia Logan aduce și ea surprize, iar motorizarea 1.0 ECO-G 100 este una dintre ele, fiind oferită din fabrică cu o instalație GPL, astfel încât autonomia combinată benzină+GPL depășește cu ușurință 1000 km.

Trecerea de la un mod de alimentare la altul se face facil, la o simplă apăsare de buton, dar trebuie știut că performanțele maxime, inclusiv puterea de 100 CP, sunt atinse în modul GPL, în care și consumul este ușor mai mare.  

Din punct de vedere dinamic, deși multă lume critică nouă generație de motoare cu 3 cilindri de la Dacia, Logan punctează bine. Este clar că nu este cea mai rapidă mașină, însă cei 100 CP sunt mai mult decât suficienți pentru acest nivel.

Motorul se turează relativ rapid, mai ales după 3000 rpm și permite efectuarea depășirilor destul de rapid. Mai mult despre cum se comportă acesta, dar și despre consum și confort la rulare am explicat pe larg în review-ul video de mai jos.

Video review Dacia Logan

Nu putem uita nici de sistemele de asistență active de generație nouă, precum frânarea automată de urgență între 7 și 170 km/h, senzorul de unghi mort, asistența la parcare cu senzori față-spate, dar și asistența la plecarea din rampă.  

Dacia Logan a făcut un progres uriaș la toate capitolele și nu doar că rămâne un best-buy al segmentului, ci își și consolidează poziția pentru că alături de spațiul interior generos oferă acum o multitudine de sisteme de generație nouă și un motor excelent, foarte eficient, cu o autonomie impresionantă și performanțe dinamice corecte.

Prețul? În versiunea de top, echipată cu acest motor, trebuie să plătești 12.150 de euro, dar primești foarte multe, echiparea fiind mai mult decât generoasă, peste nivelul clasei mici.

Fișa tehnică Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G

Date tehniceDacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100
MotorL3, turbo, benzină
Cilindree (cmc)999
Putere (CP/rpm)100/4600-5000
Cuplu maxim (Nm/rpm)170/2000-3500
Transmisie (tip/trepte)manuală, 6 trepte
Tracțiunefață
Dimensiuni (L/l/h, mm)4396/1848/1501
Ampatament (mm)2649
Volum portbagaj (l)528
Greutate model testat (kg)1093
Capacitate rezervor (l)50 benzină / 40 GPL
Accelerație 0-100 km/h (s)11,6
Viteză maximă (km/h)186
Consum (l/100 km)5,1 benzină / 6,5 GPL
Emisii CO2 (g/km)109 / 111
Preț (euro cu TVA)de la 11.250 (configurator)

Pe aceeași temă