fbpx
MotorONE.ro

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Ca să ofer un răspuns direct la întrebarea de mai sus aș spune direct că da, din mai multe motive. În primul rând, în ultimii 10 ani dieselul a evoluat enorm din punct de vedere tehnologic și a ajuns să depășească lejer pragul de 100 CP/l, iar în același timp să devină incredibil de economic, rafinat, silențios și lipsit de vibrații. Apoi, în lista de motive trebuie să menționez echilibrul adus de sistemul mild-hibrid de care beneficiază propulsorul de pe mașina testată, despre care am vorbit pe larg în video-ul de mai jos.

Nu în ultimul rând, deși au mai fost exemple de motoare diesel foarte puternice, cred că dieselul de 3,0 litri și 340 CP de la BMW propune un mix optim între cilindree, performanțe, consum și rafinament. Pur și simplu nu ai ce să-i reproșezi, chiar dacă ne aflăm în plină expansiune electrică în orice segment al industriei auto. Cum se mulează acest propulsor pe Seria 3 Touring?

Video review

În primul rând trebuie menționat că nu vorbim despre orice Seria 3, ci una care a trecut prin mâinile inginerilor de la Divizia M, pentru că are un sistem de frânare special, la fel cum este și sistemul xDrive prevăzut cu un diferențial blocabil pentru puntea spate, în timp ce trenul de rulare este setat diferit de orice alt Seria 3 și are o gardă la sol mai mică cu 10 mm. Toate acestea fac o pereche ideală cu propulsorul diesel, care, cu cei 340 CP ai săi, oferă o experiență spectaculoasă pentru o mașină de familie, pentru că versiunea Touring a Seriei 3 este ideal croită pentru acest scop.

BMW M340d xDrive – sistem mild-hibrid

Din punct de vedere dinamic, motorul este o adevărată bijuterie, cu un răspuns impresionant la apăsarea pedalei de accelerație, indiferent de turația de moment. Chiar și de la 1200 rpm, de exemplu, dieselul sprintează cu extrem de mult aplomb și am explicat în review-ul video de ce poate face asta. Dar dacă asta nu este o surpriză prea mare, unitatea diesel surprinde prin valorile de consum greu de imaginat la o mașină cu asemenea performanțe. Să poți rula cu valori de sub 8,0 l/100 km în traficul urban este o realizare pentru orice mașină, ceea ce face ca această cifră să fie și mai impresionantă pentru o mașină capabilă să atingă 100 km/h cu start de pe loc în mai puțin de 5,0 secunde.

Cum rămâne cu latura practică? În versiunea M340d Touring, BMW Seria 3 are o setare a trenului de rulare ușor mai rigidă, dar nu atât cât să afecteze prea mult confortul, iar la interior găsim același nivel de spațiu generos și un portbagaj de 500 de litri cu un acces foarte facil, iar aici trebuie menționată posibilitate de a deschide luneta separat de hayon.

BMW M340d xDrive ne arată că motoarele diesel au ajuns foarte sus ca performanțe și este păcat că acestea vor dispărea ușor-ușor din peisajul industriei auto moderne, indiferent că ne place sau nu. Unitatea de 340 CP este impresionantă la toate capitolele și fac dintr-o mașină de familie una pregătită în orice moment să intre pe pista unui circuit sau să abordeze extrem de rapid și în siguranță un traseu montan.

Fișa tehnică BMW M340d xDrive

Date tehniceBMW M340d xDrive
MotorL6, biturbo, diesel + electric
Cilindree (cmc)2993
Putere (CP/rpm)340/4400
Cuplu maxim (Nm/rpm)700/1750-2250
Transmisie (tip/trepte)automată, 8 trepte
Tracțiuneintegrală
Dimensiuni (L/l/h, mm)4713/1827/1440
Ampatament (mm)2851
Gardă la sol (mm)130
Volum portbagaj (l)500
Greutate model testat (kg)1880
Capacitate rezervor (l)59
Accelerație 0-100 km/h (s)4,8
Viteză maximă (km/h)250
Consum (l/100 km)5,4
Emisii CO2 (g/km)143
Preț (euro cu TVA)de la 65.807 (configurator)

Pe aceeași temă