După ce v-am prezentat totul despre Opel Astra K facelift în materialul din link, iată că a venit momentul primului test din România. Pentru acesta am ales varianta echipată cu motorul diesel de 1,5 litri și 122 CP, cuplat la cutia manuală cu 6 trepte.
Pentru că deja am parcurs informațiile esențiale în articolul din linkul de mai sus, aici ne vom concentra pe impresiile cu care am rămas după primul test cu facelift-ul lui Opel Astra K. Aș vrea să reamintesc un lucru important, despre care încă există multe discuții în mediul online – toată gama de motorizări de la Opel Astra K este dezvoltată de către Opel, încă dinainte de momentul în care compania a fost preluată de Grupul PSA. Nu vă lăsați păcăliți de cilindreea similară cu a propulsoarele din grupul francez, pentru că motorizările nu au nicio legătură între ele. Cel mai bun exemplu este dieselul de 1,5 litri, care la Grupul PSA are patru cilindri, iar la Opel are trei cilindri. Cum se comportă această nouă unitate diesel în utilizarea de zi cu zi?

Opel Astra K 1.5 TD 122 CP facelift – un propulsor extrem de eficient
Poate cel mai important atu al propulsorului diesel este că el poate funcționa într-un regim foarte eficient, cu valori de consum mici și foarte mici. În traficul urban aglomerat, se poate atinge cu ușurință o medie de 6,0 l/100 km, iar în cel extraurban de sub 4,0 l/100 km. În plus, unitatea diesel se comportă peste așteptări din punct de vedere dinamic, pentru că se turează rapid încă din zona de jos a turometrului și accelerează viguros chiar și la viteze mari, evident raportat la cei 122 CP.
Chiar dacă propulsorul este silențios în regim de drum național sau autostradă, el este destul de prezent din punct de vedere sonor la turații joase, în traficul urban și pornește cu ușoare vibrații chiar și atunci când este cald. De aceea, recomand acest motor celor care merg preponderent în traficul extraurban, unde nu vor fi deranjați de aceste aspecte. Pentru oraș, unitățile turbo pe benzină sunt de preferat. Cutia de viteze este destul de lung etajată, fără însă ca acest lucru să deranjeze.

Cât de confortabilă este Opel Astra K 1.5 TD facelift?
Opel a anunțat că după facelift, Astra a primit amortizoare noi, care aduc mai mult confort la rulare, iar asta se simte și în utilizarea practică. Astra trece elegant peste denivelări și are unul dintre cele mai polivalente trenuri de rulare din segment, fiind în continuare un model dinamic, plăcut la conducere. De asemenea, insonorizarea este acum mai bună, mașina este mai silențioasă la viteze ridicate, grație faptului că zgomotul de la vânt și anvelope a fost redus.

Ce noutăți găsim la interior?
Noul sistem multimedia de top Multimedia Navi Pro, preluat de la Opel Insignia, este un plus important, deoarece el are o funcționare rapidă, o grafică plăcută mai ales pentru hărți și o structură ergonomică a comenzilor. Evident, este compatibil cu Apple Car Play și Android Auto.
O altă noutate este instrumentarul de bord parțial digital, configurabil în două teme, care arată foarte bine. Nu trebuie să uităm nici de echipamente precum încărcarea wireless pentru telefonul mobil, parbrizul încălzit sau sistemul audio Bose cu subwoofer, care nu existau înainte. Camera pentru mersul cu spatele are acum o rezoluție mai bună, iar cea frontală poate detecta și pietonii.

Concluzia MotorONE.ro
Opel Astra mizează pe o eficiență extrem de bună, cu valori de consum etalon pentru segment. Acest aspect a fost posibil datorită noilor propulsoare, dar și a faptului că Astra are un coeficient aerodinamic de doar 0,26. Tehnologia este de nouă generație, la fel cum sunt și sistemele de asistență. Toate acestea fac din Opel Astra K facelift un model complet, care se va bate la vârful clasei din punct de vedere al vânzărilor.
Dieselul de 1,5 litri este potrivit celor care parcurg distanțe mari în mediul extraurban și este important că poate fi cuplat la o excelentă cutie automată cu 9 trepte, ceea ce îl transformă într-o opțiune interesantă. Prețurile sunt competitive în segment (lista completă o găsiți aici), dar este util să faceți o vizită și în showroom unde există mereu oferte atractive.
Fișa tehnică Opel Astra K 1.5 TD 122 CP facelift
Date tehnice | Opel Astra K 1.5 TD 122 CP |
Motor | L3, turbo, diesel |
Cilindree (cmc) | 1496 |
Putere (CP/rpm) | 122/3500 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 300/1750-2500 |
Transmisie (tip/trepte) | manuală, 6 trepte |
Tracțiune | față |
Dimensiuni (L/l/h, mm) | 4370/1809/1485 |
Ampatament (mm) | 2662 |
Gardă la sol (mm) | nc |
Volum portbagaj (l) | 370-1210 |
Greutate model testat (kg) | 1296 |
Capacitate rezervor (l) | 48 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 10,2 |
Viteză maximă (km/h) | 210 |
Consum (l/100 km) | 3,6 |
Emisii CO2 (g/km) | 95 |
Preț (euro cu TVA) | de la 21.200 |
Video Opel Astra K 1.5 TD 122 CP facelift REVIEW
Foto: Mihai Dăscălescu