Pentru Opel Astra K, trecerea prin actualul facelift a reprezentat un moment important pentru că avea la bază o platformă dezvoltată de GM și aici includ motorizările și tehnologia și trebuia să facă trecerea la tehnologia grupului PSA. Informațiile premergătoare au mers pe mai multe variante, dar iată că acum știm tot ce trebuie despre facelift-ul lui Opel Astra. Iată ce s-a schimbat.
UPDATE – primul test în România cu Opel Astra K facelift
Este nouă platforma pe care o utilizează Opel Astra K facelift?
Nu, dar ea a fost adaptată pentru a putea integra noile motorizări (surprinzător) dezvoltate de Opel, ele nefiind preluate de la PSA. Chiar dacă cilindreea motoarelor este similară cu ceea ce oferă alte modele PSA, Opel a dezvoltat motorizările înainte de a se semna trecerea sub umbrela PSA. Evident, există în continuare tehnologii bazate pe arhitectura GM, așa cum sunt farurile cu Intellilux LED Matrix, dar și o parte din sistemele de asistență. Pentru a unifica cât mai rapid tehnologiile, Opel a migrat spre cele de proveniență PSA, acolo unde platforma a permis. Schimbările în ceea ce privește designul sunt minore, ele putând fi identificate doar de cei care cunosc foarte bine modelul.
Ce motoare noi a primit Opel Astra K facelift?
Toata paleta de motorizări este complet nouă. Motoarele pe benzină supraalimentate, cu trei cilindri sunt disponibile cu o cilindree de 1,2 litri și 1,4 litri și au puteri de 110 CP, 130 CP și 145 CP și un cuplu maxim cuprins între 195 Nm și 236 Nm. Motorul de 1,2 litri este combinat cu o transmisie manuală cu 6 trepte, în timp ce motorul de 1,4 litri este disponibil doar cu noua transmisie continuu variabilă (CVT) cu 7 trepte. Aceasta vine ca o surpriză, fiind o noutate completă pentru Astra, transmisia CVT fiind mai des întâlnită la constructorii japonezi.
Pentru fanii propulsoarelor diesel, Astra va fi oferită cu un motor de 1,5 litri, cu trei cilindri, în două versiuni de putere, de 105 CP și 122 CP, echipate standard cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Opțional, motorul de 122 CP este singurul ce poate fi cuplat la transmisia automată cu 9 trepte. În acest moment, gama de motorizări este redusă, dar vor exista cu siguranță și alte motorizări. Trebuie ținut cont că inițial Astra a fost proiectată pentru a acomoda motoare cu cilindree de sub 1,6 litri, ceea ce reprezintă (teoretic) o restricție și în acest moment. În acest moment, gama de motorizări este optimizată pentru eficiență, fără să existe motorizări mai puternice de 145 CP.
Ce tehnologii noi oferă Opel Astra K facelift?
Aici trebuie să notăm o cameră video frontală mai rapidă, cu o rezoluție mai bună, care ajută sistemul de frânare automată să recunoască și pietonii, nu doar automobilele. Camera video pentru marșarier digitală, disponibilă împreună cu noul sistem infotainment Multimedia Navi Pro, este de asemenea de putere mai mare. Traficul din spatele autovehiculului este afișat pe monitor în mod mai distinct și mai precis, iar contrastul este mai vizibil în întuneric.
Clienții modelului Astra beneficiază de o conectivitate de vârf datorită sistemelor Multimedia Radio, Multimedia Navi și Multimedia Navi Pro compatibile cu aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto. Acestea fac parte din cea mai nouă generație a sistemului infotainment: mai inteligente, mai rapide și mai intuitive. Unitatea de top, Multimedia Navi Pro, cu care este echipat vârful de gamă Opel Insignia, are un ecran color, tactil, de opt inch și poate fi acționată și prin comandă vocală. Serviciile de navigație conectată cu informații din trafic în timp real și actualizări online ale hărților asigură călătorii mai relaxate. Afișajul sistemului de navigație are simboluri cu design nou și un aspect mai modern. Același lucru este valabil și pentru panoul de instrumente: șoferii noului Opel Astra sunt primii care beneficiază de un vitezometru digital. Noul sistem multimedia este preluat de la Opel Insignia și nu este de proveniență PSA, fiind diferit de cele de la Opel Grandland X sau noul Opel Corsa-e.
Notăm și prezența unui sistem audio Bose, dar și a parbrizului încălzit, prezent deja de ceva timp pe Opel Corsa. De asemenea, Astra a primit un sistem de încărcare wireless pentru telefoanele mobile compatibile.
Concluzia MotorONE.ro
Opel Astra K facelift este una dintre cele mai bine vândute modele din segment, dar are o concurență puternică în acest moment, în special din partea noului Ford Focus. Gama de motorizări actuală acoperă cea mai mare parte din cerințele clienților, dar cred că este nevoie și de propulsoare mai puternice și de versiuni electrificate. Asta până la generația următoare când lucrurile se vor schimba radical.