Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.
Cea de-a patra generație a lui Megane s-a lansat în 2016, iar de atunci a primit noi propulsoare, însă acum a trecut printr-un facelift care a adus mai multe noutăți. Pentru mașina noastră de test am ales și o versiunea specială, denumită RS Line, cu elemente sportive, iar ca rețeta să fie completă, sub capotă avem un propulsor complet nou. Așadar, o multitudine de noutăți.
În primul rând, versiunea de echipare RS Line aduce spoilere redesenate, jante noi, scaune sport la interior cu tetiere integrate, un volan nou, dar și alte elemente inscripționate cu RS Line. Este un pachet care aduce multă sportivitate unei mașini care, veți vedea, se conduce pe măsură.

După facelift, Megane are blocuri optice noi, cu faruri Full LED mai eficiente și stopuri cu LED cu semnalizare dinamică. În plus, găsim mici optimizări la aproape toate capitolele, de la modul cum se conduce și până la sistemele de asistență și cel multimedia. Compacta celor de la Renault se conduce extrem de plăcut, pe măsura denumirii versiunii RS Line. Direcția este sigură, ținuta de drum sportivă, cu un ruliu redus și multă tracțiune din partea punții față. La limită este evident că apare un ușor fenomen de subvirare, însă acesta este ușor predictibil și poate fi ținut sub control. Este poate mai important că Megane este acum mai confortabil și trece elegant peste denivelările din asfalt, fără să deranjeze prea mult pasagerii.
La capitolul noutăți trebuie să notăm și interiorul mai atent finisat, cu materiale mai moi și mai plăcute, iar la capitolul tehnologie apariția unui instrumentar de bord digital, cu un ecran de 10,2 inchi – rapid, clar și cu o grafică atent lucrată (vezi video). De asemenea, sistemul multimedia Easy Link de top are un ecran de tip portret cu o diagonală de 9,3 inchi, cu funcții clare, ergonomice și un homepage complet configurabil cu aplicațiile preferate, precum la telefoanele mobile.
Video review Renault Megane RS Line 1.3 TCe
Poate cea mai importantă noutate adusă de versiunea cu facelift este propulsorul 1.3 TCe, turbo, pe benzină, care dezvoltă 160 CP. Acesta poate fi caracterizat ca fiind impresionant prin caracterul său vivace, iar cilindreea redusă ascunde un comportament sportiv, cu accelerații rapide și multă plăcere oferită la conducere. În această versiune de putere, noua unitate poate fi cuplată doar la o transmisie cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte, care trece rapid prin succesiunea de trepte, asigurând și ea un plus de dinamism. Singurul reproș este că la plecarea de pe loc apar mici bruscări, ceea ce afectează oarecum senzația de confort.
Importantă este și posibilitatea de a selecta între mai multe moduri de mers, la care Renault a lucrat intens, diferența de la Sport la Comfort fiind acum mult mai importantă, atât în ceea ce privește reacțiile la apăsarea pedalei de accelerație, dar și la acționarea direcției.

Cu un preț de 23.000 de euro cu TVA pentru echiparea RS Line, una de top, cu motorul 1.3 TCe de 160 CP și cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte, Renault Megane are un preț echilibrat, fiind bine dotat și propune pachete opționale la prețuri relativ accesibile. De aceea, este un competitor excelent în segmentul compact, versiunea cu facelift fiind una care oferă acum și mai multe calități decât înainte.
Fișă tehnică Renault Megane 1.3 TCe
Date tehnice | Renault Megane 1.3 TCe RS Line |
Motor | L4, turbo, benzină |
Cilindree (cmc) | 1333 |
Putere (CP/rpm) | 159/5500 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 270/1800 |
Transmisie (tip/trepte) | automată cu dublu ambreiaj, 7 trepte |
Tracțiune | față |
Dimensiuni (L/l/h, mm) | 4359/1814/144 |
Ampatament (mm) | 2669 |
Volum portbagaj (l) | 521 |
Greutate model testat (kg) | 1285 |
Capacitate rezervor (l) | 47 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 8,3 |
Viteză maximă (km/h) | 205 |
Consum WLTP (l/100 km) | 6,1 |
Emisii CO2 WLTP (g/km) | 139 |
Preț (euro cu TVA) | de la 23.000 (configurator oficial) |