fbpx
MotorONE.ro

Peugeot 2008 GT 1.2 Turbo AT8 – la porțile segmentului premium

Pentru primul test cu Peugeot 2008 am ales versiunea de echipare de top, care poate fi comandată doar împreună cu un singur motor termic, de 1,2 litri, cu trei cilindri, care dezvoltă 155 CP. Aceasta poate fi cuplat doar la o cutie automată cu 8 trepte.

Poziționat în segmentul SUV-urilor de clasă mică, aflat în continuă expansiune la nivel european, Peugeot 2008 are mai bine de 20 de concurenți direcți. Însă, în echiparea GT, acesta poate rivaliza chiar și cu modele din segmentul premium. De ce cred asta?

În primul rând pentru că motorul turbo cuplat la cutia automată cu 8 trepte fac o pereche foarte bună și aduc atât un comportament dinamic de apreciat, grație celor 155 CP, dar și un nivel de confort ridicat, pentru că transmisia automată este ideală pentru traficul urban aglomerat.

Cum merge motorul 1.2 Turbo de 155 CP?

Propulsorul turbo se turează rapid, este vivace și are un sunet plăcut, specific configurației cu trei cilindri. Cei 155 CP permit accelerații și reprize rapide, totul fiind ajutat și de cutia automată care poate retrograda mai multe trepte pentru un răspuns optim.

Trenul de rulare este setat destul de moale și trece elegant peste denivelări, fără a face rabat de la o ținută de drum sigură, pentru că 2008 reușește să treacă rapid prin viraje, chiar dacă se înclină sesizabil. Pe consola centrală există un comutator de la care se pot selecta trei moduri distincte de rulare – Eco, Normal și Sport, care vor modifica răspunsul pedalei de accelerație, al direcției și al cutiei de viteze.

La interior, grație lungimii de 4,30 metri și platformei de generație nouă, Peugeot 2008 propune un nivel de spațiu interior generos, în care patru persoane și bagajelor lor pot călători pe distanțe lungi fără probleme, mai ales că volumul util al portbagajului este de 405 litri. Trebuie remarcate și scaunele față cu suport lateral foarte bun, extrem de confortabile, oferite pentru versiunea GT, dar și calitatea materialelor de pe consola centrală – una peste așteptări.

Peugeot 2008 GT 1.2 Turbo

Peugeot 2008 GT – ce tehnologie găsim la interior?

Alături de acestea, la caracterul sofisticat care face ca 2008 GT să poată concura chiar și cu modele premium se alătură tehnologia disponibilă la interior. Instrumentarul de bord digital este unul dintre cele mai interesante din industria auto pentru că poate livra informații în format 3D (vezi video).

Alături de acesta, versiunea GT este echipată standard cu un sistem multimedia cu un ecran de 10 inchi, rapid, cu o grafică plăcută, dar și cu numeroase sisteme de asistență. Nu trebuie uitate nici farurile cu tehnologie LED, oferite tot în echiparea de serie a versiunii GT.

Concluzia MotorONE.ro

Motorul vivace și puternic, alături de cutia de viteze automată cu 8 trepte și tehnologia oferită la interior fac din Peugeot 2008 GT un model extrem de bine pus la punct, capabil să rivalizeze cu orice SUV din segment. Chiar dacă prețul este unul destul de piperat pentru versiunea GT, pachetul de dotări este extrem de cuprinzător și bine pus la punct.

Video review Peugeot 2008 GT 1.2 Turbo AT8

Fișă tehnică Peugeot 2008 GT 1.2 Turbo AT8

Date tehnicePeugeot 2008 GT 1.2 Turbo AT8
MotorL3, turbo, benzină
Cilindree (cmc)1199
Putere (CP/rpm)155/5500
Cuplu maxim (Nm/rpm)240/1750
Transmisie (tip/trepte)automată, 8 trepte
Tracțiunefață
Dimensiuni (L/l/h, mm)4300/1770/1550
Ampatament (mm)2605
Volum portbagaj (l)405
Greutate model testat (kg)1205
Capacitate rezervor (l)44
Accelerație 0-100 km/h (s)8,2
Viteză maximă (km/h)208
Consum WLTP (l/100 km)5,0
Emisii CO2 WLTP (g/km)114
Preț (euro cu TVA)de la 28.084 (vezi configurator oficial)

Pe aceeași temă