fbpx
MotorONE.ro

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie eficientă de sportivitate

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Pentru mine, în momentul în care a apărut pe piață, în 2016, Toyota CH-R a reprezentat o adevărată surpriză, cu un design ce părea că vine direct de la un concept futurist. Muchiile puternic scoase în evidență, profilul agresiv și linia de coupé au făcut din C-HR una dintre cele mai dezirabile opțiuni din piață și a atras mult public tânăr la o marcă destul de conservatoare. Poate că doar interiorul a suferit de-a lungul timpului, fiind destul de tern, dar este exact ceea ce recentul facelift a încercat să corecteze.

Pentru modelul lansat în 2020, C-HR aduce faruri redesenate cu tehnologie LED, aceeași utilizată și pentru stopuri, jante noi, culori noi, un pachet de sisteme de asistență aduse la zi, dar și un nou sistem multimedia cu ecran de 8 inchi, care suportă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. Deși era poate cea mai spectaculoasă opțiune din segmentul de crossovere de clasă mică, C-HR a devenit și mai atractivă, fiind o prezență chiar exotică dacă analizăm liniile caroseriei sale.

Însă, poate cea mai importantă schimbare apare sub capotă, unde C-HR a primit noul sistem de propulsie hibrid, cu un motor termic de 2,0 litri. Despre acesta am vorbit pe larg în video-ul de mai jos și vă recomand să-l urmăriți pentru că sunt detalii care merită aflate. Ca informații importante trebuie știut că noul sistem de propulsie are o putere maximă de 184 CP, ceea ce îl face mult-mult mai rapid și mai plăcut de condus comparat cu hibridul de putere mai mică, de 122 CP.

Video review Toyota C-HR

Chiar dacă puterea a crescut considerabil, iar cilindreea este mai mare, sistemul hibrid este impresionant din punct de vedere al consumului de combustibil, cu valori care în anumite condiții pot scădea sub 4,0 l/100 km. Tot în video aflați de ce hibrizii de la Toyota consumă atât de puțin. Pentru sistemul hibrid mai puternic sunt utilizați acumulatori noi, de tip NiMh, de capacitate mai mare pentru a face față motorului electric de putere mai mare (109 CP), aceștia având și o rezistență mai bună la temperaturi scăzute.

În rest, sistemul hibrid funcționează ca și până acum, fiind de tipul full-hibrid, ceea ce înseamnă că mașina se poate deplasa doar electric, dar pe distanțe scurte, de câțiva kilometri și nu este necesară încărcarea de la priză. Practic, energia cinetică este recuperată și este transformară în electricitate atunci când este apăsată pedala de frână sau mașina decelerează pentru ca apoi să fie utilizată la propulsie.

echipare Toyota C-HR 2.0 Hybrid

Din punct de vedere dinamic, Toyota C-HR 2.0 Hybrid este rapidă când ai nevoie de accelerații susținute și este extrem de agilă, fiind bine adaptată utilizării urbane, ușor de parcat și ușor de manevrat prin trafic, deși vizibilitatea spre spate are de suferit din cauza formei de coupé și a montanților C groși.

Ca o concluzie, după facelift, Toyota C-HR a câștigat foarte mult dinamism cu noul sistem de propulsie de putere mai mare, deși a rămas la fel de eficientă când vine vorba despre consum. În plus, are un sistem multimedia cu o conectivitate bună și chiar o aplicație pe telefonul mobil prin care poți controla diverse funcții ale mașinii, iar de arătat, arată mai bine ca niciodată, mai ales în echipările de top.

Fișă tehnică Toyota C-HR 2.0 Hybrid

Date tehniceToyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force
MotorL4, aspirat, benzină, Atkinson (152 CP) + electric (109 CP)
Cilindree (cmc)1987
Putere (CP/rpm)184/6000
Acumulatori (V)216
Transmisie (tip/trepte)automată de tip CVT
Tracțiunefață
Dimensiuni (L/l/h, mm)4039/1795/1565
Volum portbagaj (l)358
Capacitate rezervor (l)43
Accelerație 0-100 km/h (s)8,2
Viteză maximă (km/h)180
Consum WLTP (l/100 km)4,0
Preț (euro cu TVA, după Rabla Plus)de la 27.568 (vezi configurator oficial)

Pe aceeași temă