Dacă priveam gama de modele a celor de la Ford cu doar câțiva ani în urmă aveam impresia că hibridizarea face parte dintr-un program fără prea mult interes pentru companie. Dar, într-un timp extrem de scurt, Ford nu doar că s-a repliat, ci a reușit să ofere rapid modele hibride în toate segmentele.
Poate unul dintre cele mai interesante este nou-lansatul Ford Kuga Plug-In Hybrid, capabil să parcurgă până la 56 km în modul full-electric (aproape 70 km km în oraș), măsurat după ciclul WLTP. Este o autonomie care permite cu ușurință utilizarea mașinii doar pe energie electrică pentru o zi de trafic urban, cel puțin după standardele distanțelor cu care suntem obișnuiți în România. Așadar, este noua generație a lui Kuga o variantă de luat în seamă în versiunea PHEV?
Absolut! Din mai multe motive. În primul rând Kuga este la fel de versatilă ca în trecut pentru că este spațioasă la interior, cu scaune confortabile și permite călătorii relaxate chiar și pentru cei care au nevoie de mult spațiu pentru bagaje. De asemenea, trenul de rulare este confortabil chiar și în versiunea PHEV, destul de grea cu cele peste 1,8 tone, fără ca dinamica să fie afectată. Kuga se simte în continuare sportivă și rapidă pe viraje, cu o direcție sigură și un comportament dinamic.
În plus, nivelul de tehnologie de la interior a crescut considerabil pentru sistemul multimedia SYNC 3 este foarte bine completat de instrumentarul de bord digital, ambele rapide și cu o grafică atent pusă în scenă (vezi VIDEO).
Ford Kuga Plug-In Hybrid – sistem de propulsie extrem de eficient
Al doilea element care face din Kuga PHEV un model care trebuie să ajungă pe lista scurtă de achiziții este chiar noul sistem hibrid. Acesta are la bază un motor termic pe benzină, de 2,5 litri, aspirat, care funcționează în regimul Atkinson, special adaptat pentru eficiență. Deși acesta are doar 115 CP, rolului lui este de a funcționa cu valori de consum extrem de mici, ceea ce și reușește. El este secondat de un motor electric de 110 CP, ambele fiind cuplate la o transmisie e-CVT special dezvoltată pentru acest model, capabilă să transmită puterea din două surse de putere independente pentru a antrena puntea față. Astfel, puterea maximă a sistemului de propulsie este de 225 CP.
Ford Kuga PHEV utilizează acumulatori litiu-ion cu o capacitate de 14,4 kWh pentru a asigura o autonomie electrică de circa 56 km, ceea ce face acest SUV de clasă medie perfect pentru mai multe scenarii zilnice. Dacă nu ai nevoie de mai mulți km pe zi, vei putea circula doar cu electricitate. Dacă depășești această valoare, atunci vei avea un consum extrem de mic, de 1-2 l/100 km, în funcție de cât de mult mergi.
Este foarte important de menționat faptul că, după consumarea energiei din acumulatori, Kuga PHEV se transformă într-un full-hibrid, care parcurge distanțe scurte cu electricitate, apoi pornește motorul termic, se recuperează energie de la frânare sau decelerare și se reîncarcă parțial acumulatorii, astfel încât valorile de consum sunt foarte bune și în aceste condiții de mers, fără baterie încărcată.
Din punct de vedere al accelerațiilor, Kuga PHEV nu este un SUV sportiv, dar este suficient de rapid pentru a putea face față oricăror situații de trafic, chiar și atunci când este nevoie de multiple depășiri.
Patru moduri de rulare pentru sistemul hibrid
Din punct de vedere al modurilor de mers, Kuga PHEV propune patru programe pentru sistemul hibrid, dar și diferite configurații pentru alte sisteme ale mașinii, iar asta poți vedea cum funcționează pe larg în review-ul video de mai jos, unde puteți afla și cum se încarcă Kuga PHEV în cel mai eficient mod, dar și cât durează operațiunea.
Video review Ford Kuga Plug-In Hybrid
Chiar dacă are un preț de pornire de 36.350 de euro, Kuga PHEV beneficiază de prima de 5.000 de euro din programul Rabla Plus și propune un pachet de dotări foarte generos și opționale la prețuri corecte.
Fișă tehnică Ford Kuga Plug-In Hybrid
Date tehnice | Ford Kuga Plug-In Hybrid |
Motor | L4, aspirat, benzină, Atkinson |
Cilindree (cmc) | 2488 |
Putere (CP/rpm) | 225 |
Capacitate acumulatori (kWh) | 14,4 |
Transmisie (tip/trepte) | CVT, o treaptă |
Tracțiune | față |
Dimensiuni (L/l/h, mm) | 4614/1883/1675 |
Ampatament (mm) | 2710 |
Volum portbagaj (l) | 411-581 |
Greutate model testat (kg) | 1844 |
Capacitate rezervor (l) | 42 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 9,2 |
Viteză maximă (km/h) | 200 |
Consum WLTP (l/100 km) | 1,4 |
Emisii CO2 WLTP (g/km) | 32 |
Preț (euro cu TVA) | de la 36350 (vezi configurator oficial) |