MotorONE.ro

Volvo XC90 B5 – Pasărea Phoenix

În 2015, atunci când Volvo lansa o nouă generație a celui mai mare SUV din gama lor, deschidea drumul către era modernă, în care constructorul suedez s-a reinventat. Acum, Volvo XC90 a primit un facelift, dar și un nou sistem de propulsie – denumit B5. Iată despre ce e vorba.

Volvo a reprezentat de-a lungul istoriei sale simbolul siguranței, cu numeroase inovații care au salvat vieți, iar acest statut nu s-a schimbat nici astăzi. Însă, alături de el, Volvo propune acum cele mai avansate soluții când vine vorba de sisteme de propulsie, de conectivitate, multimedia sau de asistență ale șoferului. Dacă până acum XC90 era extrem de bine poziționat în lupta sa cu rivalii germani, după recentul facelift acesta a devenit și mai atractiv.

Dacă la nivelul designului lucrurile nu s-au schimbat foarte mult și putem observa doar mici retușări ale unor elemente, precum farurile sau grila, după facelift, XC90 primește unul dintre cele mai eficiente sisteme de propulsie de tip mild-hibrid. Acesta poartă titulatura B care va semnifica de acum faptul că sub capotă se află un sistem de propulsie electrificat și are ca motor termic, poate surprinzător, un propulsor diesel de 2,0 litri, care dezvoltă, grație supraalimentării cu două turbine, 235 CP și 480 Nm. Trebuie menționat că versiunea B5 este disponibilă atât cu motor pe benzină, cât și diesel, însă versiunea testată de noi este cea din urmă.

Cum funcționează sistemul hibrid de la Volvo XC90 B5?

Alături de motorul diesel de 2,0 litri, sistemul de propulsie este ajutat de un mic motor electric de 15 CP, acesta având ca rol principal acela de a aduce un plus de economie de carburant. Astfel, acesta  poate avea rolul de generator în momentul în care recuperează energia cinetică de la frânare sau decelerări, pe care o transformă în energie electrică și o stochează într-un mic acumulator litiu-ion, pentru ca apoi să ajute motorul diesel la accelerări. Astfel, consumul de carburant scade cu circa 15%, iar asta se poate vedea destul de clar și în utilizarea zilnică pentru că un SUV de aceste dimensiuni poate fi condus prin oraș cu valori de sub 10 l/100 km.

Din punct de vedere dinamic, Volvo XC90 B5 este corect pentru că nu simți nevoia de mai mult, rezervele fiind suficiente în orice situație, chiar și pentru depășirile rapide. Totuși, chiar dacă nu este un SUV sportiv, accelerația 0-100 km/h este realizată în doar 7,6 secunde, o valoare foarte bună. Dacă privim trenul de rulare, în special dacă este echipat cu suspensia pneumatică oferită opțional pentru 2.280 de euro, Volvo XC90 are ca atu confortul excelent pentru că reușește să treacă peste denivelări fără ca pasagerii să resimtă șocuri, vibrații sau zgomote nedorite. De aceea, acesta poate fi considerat unul dintre cele mai confortabile SUV-uri premium de clasă mare.

Ce găsim la interior?

Un alt aspect peste care nu putem trece este ambianța de la interior, unică în acest segment și locul unde Volvo se diferențiază clar de orice rival. Totul este atent lucrat, cu materiale excelente și o ergonomie extrem de simplă care se datorează și excelentului sistem multimedia. Acesta se mișcă foarte rapid, are o grafică modernă și simplifică mult accesul la orice comandă, fiind conectat online și cu acces la un magazin propriu de aplicații. În plus, Volvo XC90 poate fi controlat de la distanță, printr-o aplicație de pe telefonul mobil (vezi video).

Volvo XC90 B5 interior

Spațiul interior este extrem de generos, fiind oferite și versiuni cu 7 locuri. Pe cel de-al doilea rând de scaune, spațiul pentru pasageri este peste media segmentului, atât la cap, cât și la genunchi, iar pe scaunele din al treilea rând pot să călătorească chiar și adulți pe distanțe scurte. În cazul în care ultimele două scaune sunt pliate, volumul portbagajului ajunge la 692 de litri.

Din punct de vedere al sistemelor de siguranță, este evident că Volvo nu putea face rabat de la nimic pentru XC90, mașina fiind echipată cu cele mai noi sisteme de asistență existente în acest moment, câteva fiind lansate în premieră de constructorul suedez. Dar despre ele am explicat mai multe în video clipul atașat.

Concluzia MotorONE.ro

Cine caută un SUV premium, extrem de confortabil, cu un interior unic în segment și plin de tehnologii de ultimă oră trebuie să încerce versiunea cu facelift a lui Volvo XC90. În plus de toate acestea, sistemul de propulsie mild-hibrid este foarte eficient și își justifică achiziția atât prin valorile de consum reduse, cât și prin dinamica bună pe care o oferă.

Video review Volvo XC90 B5

Fișa tehnică Volvo XC90 B5

Date tehniceVolvo XC90 B5 7 Seat
MotorL4, biturbo, diesel
Cilindree (cmc)1969
Putere (CP/rpm)235/4000
Cuplu maxim (Nm/rpm)480/1740-2220
Transmisie (tip/trepte)automată, 8 trepte
Tracțiuneintegrală
Dimensiuni (L/l/h, mm)4953/1923/1776
Ampatament (mm)2984
Volum portbagaj (l)692
Greutate model testat (kg)2120
Capacitate rezervor (l)71
Accelerație 0-100 km/h (s)7,6
Viteză maximă (km/h)220
Consum (l/100 km)5,8
Emisii CO2 (g/km)151
Preț (euro cu TVA)de la 65.400 (configurator)

Foto: Mihai Dăscălescu

Pe aceeași temă