Povestea de iubirea dintre SUV-uri și Porsche este una rațională, pentru că Macan și Cayenne reprezintă pilonii financiari care fac ca 911 să fie atât de spectaculos. Însă, dacă vorbim de Macan Turbo, alăturarea lui cu imaginea unui sportiv pur-sânge nu este una fără sens. Iată de ce.
Acum mai bine de 20 de ani părea aproape imposibil să credem că un SUV poate fi rapid. Nici măcar nu puteam crede că vom vedem vreodată un SUV Porsche. Dar totuși… Astăzi avem pe piață două SUV-uri Porsche, ambele extrem de bine vândute și performanțe tipice pentru supercar-urile din perioada de mai sus. La cea de-a doua iterație a lui Macan, survenită sub forma unui facelift destul de intens, cifrele sunt pur și simplu uluitoare pentru valorile de performanță.
Porsche Macan Turbo – ce motor găsim sub capotă?
Motorul V6 biturbo de 2,9 litri produce nu mai puțin de 440 CP, cu 40 mai mult față de vechiul V6 de 3,6 litri, iar greutatea de aproape 2,0 tone pare doar o figură de stil când vorbim de accelerația 0-100 km/h, realizată în doar 4,3 secunde. Însă, pentru Macan Turbo, Porsche pare că a făcut minuni și când vine vorba de comportamentul dinamic, pentru că pare că SUV-ul de clasă medie are patru gheare în loc de anvelope și nu renunță la aderență indiferent de modul în care treci printr-un viraj. Uneori pare atât de ireal să poți conduce atât de rapid un SUV, chiar dacă el poartă sigla Porsche pe capotă.
Cuplul motorului este evident transmis către sistemul de tracțiune integrală prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj și 7 trepte, iar aceasta are un rol esențial pentru Macan Turbo. În primul rând este extrem de rapidă la orice accelerație și poate retrograda rapid chiar și mai multe trepte atunci când este nevoie. În plus, cutia de viteze asigură un nivel de rafinament ridicat, pe care îl vei resimți în orice situație de trafic normal, dar mai ales în oraș unde totul se întâmplă liniar, fără bruscări și fără ezitări.
La fel ca și în trecut, Porsche Macan Turbo este disponibil cu suspensia pneumatică PASM (Porsche Active Suspension Management) care permite alegerea a unuia dintre cele trei moduri de rulare, în funcție de preferințele șoferului, astfel că mașina trece în doar câteva milisecunde de la un SUV confortabil de zi cu zi, la unul pregătit să devoreze orice drum de munte sau chiar ture de circuit, mai ales că sistemul de frânare a fost modificat pentru performanțe mai ridicate. Porsche Surface Coated Brake (PSCB) este oferit standard și permite o uzură mai mică a componentelor sistemului de frânare, un răspuns mai rapid la apăsare pedalei de frână, dar și cu 90% mai puține reziduuri comparabil cu un sistem convențional.
Cu un preț care pornește de la 94.537 de euro, Porsche Macan Turbo nu este pentru oricine, dar el garantează un pachet tehnologic de excepție, un comportament dinamic spectaculos pentru un SUV și face cinste, în spiritul tipologiei unui SUV, siglei Porsche de pe capotă.
Fișa tehnică Porsche Macan Turbo
Date tehnice | Porsche Macan Turbo |
Motor | V6, biturbo, benzină |
Cilindree (cmc) | 2894 |
Putere (CP/rpm) | 440/5700-6600 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 550/1800-5600 |
Transmisie (tip/trepte) | automată cu dublu ambreiaj, 7 trepte |
Tracțiune | integrală |
Dimensiuni (L/l/h, mm) | 4684/1926/1624 |
Ampatament (mm) | 2807 |
Volum portbagaj (l) | 488-1503 |
Greutate model testat (kg) | 1945 |
Capacitate rezervor (l) | 75 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 4,3 |
Viteză maximă (km/h) | 270 |
Consum (l/100 km) | 9,8 |
Emisii CO2 (g/km) | 224 |
Preț (euro cu TVA) | de la 94.537 (configurator) |
Galerie foto
Credit foto: Mihai Dăscălescu