fbpx
MotorONE.ro

Honda e va avea un motor electric de 150 CP

Una dintre cele mai spectaculoase mașini prezente la Salonul Auto de la Geneva din 2017 a fost Honda EV Concept, un mini-car electric de oraș, care acum se numește doar Honda e. Acesta a fost prezent la saloanele internaționale și în anii următori, cu mici evoluții, dar acum se apropie de momentul lansării comerciale și avem informații noi.

Viitorul Smart este incert după anunțul că fabricația se va muta în China sub tutela Geely, dar golul creat în piață nu pare să rămână liber prea mult timp. Honda se apropie de momentul în care va lansa Honda e, un mini-car electric proiectat și dezvoltat pentru aglomerațiile urbane. Pentru că am văzut mașina pe viu în numeroase ocazii, trebuie să spunem că Honda e are un appeal special, este elegantă, șic, extrem de inovatoare și își trage liniile designului din lunga istorie a mărcii.

Ce sistem de propulsie are Honda e?

Știam deja că transmisia va fi pe puntea spate și complet electrică, ceea ce va face ca Honda e să fie una dintre cele mai agile modele urbane, ușor de manevrat, de parcat. Honda e va avea o rază de bracaj care rivalizează cu a actualului smart, de doar 4,3 metri. Cele mai noi informații pe care Honda le-a comunicat ne dau indicii și mai importante.

Motorul lui Honda e va avea o putere maximă de 150 CP, o valoare fabuloasă pentru un model atât de mic, cu o lungime a caroseriei de sub 4,0 metri. Practic, Honda e va fi un GTi electric al segmentului și are toate motivele să fie cumpărat și de fanii mărcii care au un Civic Type R în garaj, dar au nevoie de un soluție pentru mobilitatea urbană. Nu trebuie să uităm nici de faptul că Honda promite un echilibru perfect între punți și nici de că valoare de cuplu maxim este de 300 Nm, care vor fi disponibili încă de la plecarea de pe loc.

În ceea ce privește autonomia, Honda anunță că micul e va utiliza acumulatori de 35,5 kWh, ceea ce se traduce printr-o autonomie de 200 km în ciclul urban, timpul de încărcare pentru 80% din capacitate fiind de doar 30 de minute, la o priză de mare putere (încă nespecificată, dar probabil de 50 kWh).

honda e

Concluzia MotorONE.ro

Dacă va avea un preț competitiv, Honda e are toate șansele să devină un best seller pe piața din Europa și nu numai. City-car-ul nipon va fi extrem de rapid și plăcut de condus, doar autonomia de 200 km fiind un subiect de discutat, în contextul în care mașini apropiate ca dimensiuni oferă deja peste 300 km. Totuși, puterea de 150 CP garantează senzații tari. Și electrizante.

Pe aceeași temă