În acest moment, cel mai rapid model cu tracțiune față de pe circuitul de la Nurburgring este Renault Megane RS Trophy-R, care dezvoltă 300 CP, dar este pregătit în cel mai pur stil de motorsport pentru a reuși o astfel de performanță. Renault a anunțat ce planuri are pentru super-hatch-ul Trophy-R.
La doar două luni distanță după ce Renault Megane RS Trophy-R a reușit să devină cel mai rapid model cu tracțiune față pe circuitul de la Nurburgring, pe care l-a parcurs în doar 7 minute și 40,1 secunde, francezii anunță că vor produce o serie limitată de 500 de unități ale celei mai rapide mașini pe care o produc în serie.
Acesta are sub capotă motorul turbo de 1,8 litri, cu patru cilindri, capabil să dezvolte 300 CP. Grație unui diferențial blocabil montat pe puntea față, Renault Megane RS Trophy-R este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 5,4 secunde, o cifră extrem de bună pentru un model cu tracțiune față. Viteza maximă este de 264 km/h.
Renault a decis ca versiunea cea mai rapidă a lui Megane RS să fie oferită doar cu o cutie manuală cu 6 trepte, mai ușoară față de cea EDC și considerată mai potrivită pentru spiritul unui astfel de hatch extrem de rapid.
Ce modificări a primit Renault Megane RS Trophy-R pentru trenul de rulare?
Evident, Renault a modificat intensiv tot ceea ce ține de trenul de rulare și de sistemul de frânare pentru ca RS Trophy-R să facă față solicitărilor atât de intense pe care le ridică circuitul de la Nurburgring. Amortizoarele adaptive sunt dezvoltate de cei de la Ohlins, iar sistemul de frânare a primit discuri de 355 mm pe puntea față și de 290 mm pe cea spate. Opțional și aproape de necrezut pentru acest segment, clienții pot opta pentru discuri ceramice cu un diametru de 390 mm.
Interiorul este specific modelelor din motorsport pentru că nu există banchetă spate, ci un roll cage, iar scaunele față produse de Sebelt pot fi comandate cu un sistem de centuri cu prindere în șase puncte.