MotorONE.ro

Mașini electrice: Volkswagen intră în lupta pentru piața de acumulatori

Cea mai importantă luptă care se va da în următorii 10 ani între constructorii auto este de a-și asigura necesarul de acumulatori pentru mașinile electrice pe care le plănuiesc. Volkswagen se află într-o postură dificilă pentru că are planuri mărețe, iar unii parteneri ai mărcii nu cred în boom-ul electric pentru a investi masiv.

Pare greu de crezut, dar cea mai mare problemă a mașinilor electrice în acest moment este lipsa acumulatorilor. Cei mai mulți dintre jucătorii mari de pe piață au lansat modele electrice, dar nu pot livra și nu pot vinde la nivelul comenzilor, câteva exemple în acest sens fiind Hyundai Kona, Jaguar I-Pace sau chiar Nissan Leaf. Construcția unei fabrici de baterii este una care implică costuri ridicate și câțiva ani pentru a atinge un ciclu de producție eficient financiar, ceea ce îi face pe mulți jucători din piață să fie reticenți.

Cine controlează producția de baterii pentru mașinile electrice?

În acest moment, toată industria auto este dependentă de China și Coreea de Sud când vine vorba de producția de acumulatori pentru mașinile electrice. Acolo sunt concentrate cele mai mari centre de producție, dar și de resurse, acestea fiind acaparate la nivel global de jucătorii locali, precum LG Chem, Panasonic, Samsung sau CATL.

Pentru a-și asigura viitorul electric, pe care îl vom vedea curând pe străzi în hainele electrice ale lui Volkswagen ID.3 și apoi a mai multor modele derivate, Volkswagen face presiuni asupra partenerilor cu care deja a semnat contracte sau înțelegeri.

masini electrice volkswagen acumulatori

Recent, planurile lui Volkswagen au fost date peste cap de amenințările celor de la LG Chem, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața acumulatorilor, care au fost deranjați de colaborarea gigantului german cu SK Innovation, o companie pe care o acuză de furt intelectual.  De asemenea, Samsung are deja probleme în a livra ceea ce a promis, iar asta face ca Volkswagen să se afle într-o poziție delicată, gama lor de modele electrice fiind foarte aproape de a intra în linie dreaptă.

Pentru producătorii de acumulatori este dificil să estimeze cum să-și dimensioneze producția pentru viitor, mai ales că pachetele de baterii trebuie configurate după cerințe stricte ale producătorilor, în funcție de tipul de mașină pe care sunt utilizate. Astfel, ele nu pot fi reutilizate sau vândute către alți producători.

Concluzia MotorONE.ro

Mașinile electrice sunt relativ simplu de construit pentru marii constructori auto, însă adevărata provocare vine când vorbim despre acumulatori. Aici este marea miză a viitorului, alături de aceea de a acapara resursele necesare pentru producerea de baterii, cum sunt cobaltul și litiul, elemente greu de găsit la nivel global. China și Coreea de Sud și-au asigurat momentan supremația, iar constructorii europeni sunt acum la mâna lor.

Pe aceeași temă