fbpx
MotorONE.ro

Opel Corsa – Sporty-chic tehnologizat

Noul Opel Corsa nu este doar o prezență sportivă și elegantă în clasa mică, ci și una care introduce o serie de tehnologii în premieră. Am fost în Croația, la Split, unde am testat cea mai nouă generație. Iată toate noutățile și impresii despre cum se conduce.

Lucrurile se schimbă în clasa mică, unde noile modele nu mai sunt mașini de oraș și atât. Ele propun pachete complexe de tehnologie și sisteme care până acum nu erau disponibile în segment. Noua generație a lui Opel Corsa este cel mai bun exemplu în acest sens pentru că introduce o serie importantă de noutăți, motoare noi și eficiente, dar și o excelentă cutie automată cu 8 trepte.

Tot ceea ce ține de noua generație a lui Corsa este complet nou, nimic din ceea ce știam nu s-a mai preluat pentru noul model. Dimensiunile exterioare aproape că s-au păstrat, Corsa având acum o lungime de 4,06 metri, însă este mai joasă cu 48 mm, ceea ce face ca statura sa să fie una mai puternică, mai sportivă, cu mai mult impact asupra privitorului. De asemenea, poziția de conducere este mai joasă cu 28 mm, iar ampatamentul a fost și el crescut pentru un mai bun spațiu interior. Este foarte importat că noua platformă a permis reducerea greutății cu 108 kg, ceea ce face ca versiunea de bază a lui Corsa să aibă o greutate de doar 980 kg, excelentă pentru acest segment.

opel corsa 2020

În ceea ce privește designul lucrurile sunt destul de simple – mașina arată excelent, deși asta este subiectiv. Toate elementele sunt conturate pentru a inspira dinamism, iar silueta de coupe este bine pusă în scenă pentru a accentua senzația de sportivitate. Cu noua generație, debutează și o nouă echipare, denumită GS Line, care propune un pachet optic mai sportiv, cu spoilere redesenate, evacuări sport și jante cu design special.

Ce motorizări sunt disponibile pentru Opel Corsa?

Gama de motorizări cuprinde la startul vânzărilor patru propulsoare, trei pe benzină și un diesel. Primul în gamă este un 1.2 aspirat de 75 CP, urmat de 1.2 Turbo de 100 CP și de 130 CP, iar dieselul de 1,5 litri dezvoltă 102 CP. Dacă versiunea de bază are o cutie manuală cu 5 trepte, 1.2 Turbo și propulsorul diesel au standard o cutie manuală cu 6 trepte, iar versiunea de top este oferită doar cu transmisia automată de 8 trepte, o altă premieră importantă.

În cadrul testului internațional care a avut loc la Split, în Croația, am condus versiunea de top și pe cea diesel. Propulsorul pe benzină de 130 CP este vivace, se turează rapid și este foarte plăcut de exploatat într-un regim de conducere sportiv, fiind excelent secondat de cutia automată cu 8 trepte, care are un comportament liniar și trecere fără bruscări de la o treaptă la alta. Aceasta este o alegere foarte bună și pentru cei care preferă mai mult confort în traficul urban. Există și trei moduri de rulare – Eco, Normal și Sport – care schimbă felul în care motorul, direcția sau cutia de viteze răspund la solicitările șoferului.

opel corsa interior

Dieselul de 1,5 litri are ca principal atu eficiența, fiind extrem de economic în orice regim. Este destul de vivace, însă este ușor zgomotos și în anumite paliere de turații transmite o ușoară vibrație în habitaclu. El beneficiază de tratament cu AdBlue pentru a fi unul dintre cele mai “curate” motoare diesel din segment.

Versiunea full-electrică pentru noua Corsa va fi disponibilă din primăvara anului 2020 și va avea o autonomie calculată în ciclul WLTP de 337 km, motorul electric având o putere maximă de 136 CP.

opel corsa gs line

Ce tehnologii oferă Opel Corsa?

Printre cele mai importante premiere din punct de vedere tehnologice trebuie să amintim farurile cu tehnologie LED Matrix, capabile să iluminează dinamic zona din fața mașinii. Fiecare far integrează 8 LED-uri care pot ilumina independent atunci când faza lungă se activează automat, mașinile din față fiind încadrate într-un con de umbră, fără să fie deranjate de lumina suplimentară. În plus, lumina de zi și proiectoarele de ceață sunt ambele cu tehnologie LED și au aceeași temperatură de culoare. Sistemul LED Matrix este o premieră pentru segment, fiind superior altor soluții LED și este deja regăsit în gama Opel la Astra și Insignia.

Tot o noutate este adusă și de sistemul Flank-Guard, care folosește 12 senzori pentru a transmite semnale de avertizare sonore și vizuale atunci când există posibilitatea ca părțile laterale ale autovehiculului să atingă sau să intre în coliziune cu un obiect, de exemplu, un stâlp sau un perete, în timpul manevrelor la viteze mici (mai puțin de 10 km/h). Un alt sistem adus în segmentul mic este reprezentat de grila față activă, care se închide și deschide în funcție de temperatura de afară și a motorului pentru o mai bună eficiență termică.

Opel Corsa cutie automata cu 8 trepte

Ce găsim la interiorul noului Opel Corsa?

La interior, noua Corsa poate fi echipată cu un sistem multimedia superb încadrat ca design, cu un ecran tactil de 10 inchi la bază. În fața schimbătorului de viteze avem comenzile pentru sistemele de asistență, dar și o zonă cu încărcare wireless pentru telefonul mobil. Materialele de la interior sunt mai bune din punct de vedere calitativ, dar păstrează stilul germanic, mizând de durabilitate în timp.

Grație noii platforme și a ampatamentului mărit, spațiul interior a crescut pentru toate cele cinci locuri, la fel ca și portbagajul care a ajuns la valoare de 309 litri.  

Opel Corsa poate fi comandată în patru versiuni de echipare, față de cel de bază putându-se opta pentru Edition, GS Line sau Elegance, prețurile pornind de la 12.560 de euro, însă există o campanie care aduce un discount de 10% pentru orice model comandat.

Opel Corsa 2020 interior GS Line

Concluzia MotorONE.ro

Opel Corsa are toate șansele să se impună în segmentul de clasă mică, grație atuurilor importante pe care le aduce. Farurile cu tehnologie LED Matrix sunt o premieră, cutia cu 8 trepte este excelent setată pentru o mașină preponderent de oraș, iar echiparea GS Line alături de motorizarea de 130 CP promit o experiență plină de vivacitate, atât vizual, cât și senzorial. În plus, Corsa este mai spațiosă la interior și oferă mult confort la rulare, grație trenului de rulare echilibrat. Prețurile pornesc de la 12.560 de euro cu TVA, însă la acesta se aplică un discount oficial de 10% (listă prețuri completă).

Video review Opel Corsa

Pe aceeași temă