MotorONE.ro

Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG – spirit latin cu gene teutone

Noua generația a lui Seat Leon este deja prezentă în showroom-urile din țară și este una dintre cele mai importante lansări ale acestui an. Pentru primul test am ales versiunea FR, propulsată de motorul 1.5 eTSI de 150 CP, cuplat la o transmisie DSG cu 7 trepte.

Construit pe platforma MQB Evo pe care o împarte cu frate său de concern Volkswagen Golf 8, noul Seat Leon este o apariție spectaculoasă în segmentul compact pentru că are un design care nu poate trece neobservat, mai ales în versiunea FR, cu jantele opționale de 18 inchi (621 euro).

Cu o siluetă sportivă, Leon este foarte bine pus vizual în valoare de noile blocuri optice, atât în partea din față, cât și cea din spate. Farurile cu tehnologie full-LED (opționale) sunt printre cele mai avansate din segment și promit un nivel de luminozitate record, de 900 lumeni, față de media de 550 lumeni din clasă, totul datorându-se celor 22 de LED-uri individuale pentru fiecare far. În spate, spectaculosul stop care se întinde pe toată lățimea mașinii are rolul unei adevărate semnături vizuale pentru că este unic în acest moment în segment.

Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG dinamic

Seat Leon – ce găsim la interior?

La interior, Leon mizează pe foarte multă simplitate, multe dintre comenzile fizice fiind înlocuite de cele tactile pe ecranul central al sistemului multimedia (în versiunea de top are o diagonală de 10 inchi). Deși sistemul multimedia este foarte bine pus la punct, cu o grafică plăcută și o rapiditate corectă pentru anul 2020, integrarea comenzilor pentru climatizare sau pentru modurile de mers implică numeroase atingeri pentru a ajunge la anumite comenzi, iar asta necesită obișnuință. În rest, interfața multimedia este una originală, cu o dispunere logică a principalelor funcții și meniuri și este foarte bine completată de instrumentarul de bord digital (10,25 inchi), capabil să redea o sumedenie de informații într-un mod practic și ușor lizibil.

Cu o lungime de 4,36 metri, Leon este mai lung cu 86 mm față de generația anterioară, ampatamentul fiind și el mărit cu 50 mm, ceea ce aduce beneficii clare în ceea ce privește spațiul interior. Acesta trebuie lăudat, fiind printre cele mai mari din segment, mai ales în zona genunchilor pentru pasagerii din spate, în timp ce portbagajul se situează în media clasei, cu o valoare utilă de 380 de litri.

Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG interior

Seat Leon 1.5 eTSI – propulsie hibridă și multă sportivitate

Însă, piesa de rezistență pentru versiunea FR este motorul 1.5 eTSI de 150 CP, ajutat de un mic motor electric pentru a genera o propulsie de tip mild-hibrid. Propulsorul turbo este extrem de elastic, ceea ce îl face plăcut la conducere și poate genera accelerații rapide pentru acest palier de putere, fiind bine pus în valoare de cutia cu dublu ambreiaj și 7 trepte, foarte rapidă și parcă mai bine ca niciodată pusă la punct, fiind aproape lipsită de bruscări sau șocuri la viteze mici.

Rolul principal al micului motor electric este de a recupera și furniza unei baterii energie electrică pentru a susține funcționarea sistemelor electrice în momentul în care motorul este oprit, ceea ce se întâmplă de fiecare dată când ridică piciorul de pe accelerație, în modurile Confort și Normal. Trenul de rulare al versiunii pe care am testat-o este unul adaptiv, pe care trebuie să-l recomand pentru că oferă atât un comportament sportiv tipic pentru Leon, dar și un nivel de confort ridicat atunci când se alege acest mod de rulare.

Pentru că piața cere soluții de conectivitate din ce în ce mai avansate, Seat propune pentru Leon tot ceea ce are mai bun de oferit în acest segment. În primul rând trebuie să notăm existența conectivității Apple Car Play printr-un protocol wireless, pe care puține alte mașină îl oferă (acesta urmând a fi activat ulterior printr-un update de soft). Android Auto este și el disponibil, însă doar prin conexiune cu cablu.

Prin intermediul unui eSIM integrat, Leon este mereu conectat online și poate fi controlat prin intermediul unei aplicații de pe telefonul mobil. Aceasta permite funcții precum localizare, închidere și deschidere a ușilor, aprinderea luminilor sau activarea claxonului.

Prețul pentru versiunea FR echipată cu motorul 1.5 eTSI de 150 CP pornește de la 24.421 euro cu TVA.

Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG motor

Concluzia MotorONE.ro

Noul Seat Leon reușește să păstreze caracterul tipic modelului, cu o ținută de drum sportivă care generează multă plăcere la conducere, dar aduce multe tehnologii obligatorii pentru anul 2020. Integrarea sistemului de comenzi necesită timp pentru obișnuință, însă, în rest, sistemul multimedia este exemplar și oferă o conectivitate de top.

Video review Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG

Fișă tehnică Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG

Date tehniceSeat Leon FR 1.5 eTSI DSG
MotorL4, turbo, benzină
Cilindree (cmc)1498
Putere (CP/rpm)150/5000-6000
Cuplu maxim (Nm/rpm)250/1500-3500
Transmisie (tip/trepte)dublu ambreiaj, 7 trepte
Tracțiunefață
Dimensiuni (L/l/h, mm)4368/1800/1456
Ampatament (mm)2686
Volum portbagaj (l)380
Greutate model testat (kg)1286
Capacitate rezervor (l)50
Accelerație 0-100 km/h (s)8,4
Viteză maximă (km/h)221
Consum WLTP (l/100 km)5,6
Emisii CO2 WLTP (g/km)127
Preț (euro cu TVA)de la 24.421 (vezi configurator oficial)

Pe aceeași temă