fbpx
MotorONE.ro

Toyota RAV4 Hybrid – Coerență japoneză

Dacă îți cauți un SUV de familie, spațios la interior, confortabil și economic la rulare, atunci Toyota RAV4 este cu siguranță una dintre alegeri. Am testat SUV-ul nipon în versiunea hibridă cu 222 CP.

În acest moment de oportunitate al sistemelor de propulsie hibride, Toyota se poziționează foarte bine pe piață, pentru că are un astfel de sistem aproape pentru fiecare model pe care îl comercializează. Cu o istorie solidă și un renume puternic pe piață, RAV4, SUV-ul de clasă medie al niponilor, este în fața celei de-a cincea generație, pe care am testat-o în versiunea hibridă, de 222 CP, cu tracțiune integrală.

Toyota RAV4 Hybrid 2020

Cum funcționează sistemul hibrid de la Toyota RAV4?

Este foarte interesant că sistemul hibrid pe care îl propune RAV4 dispune de 3 motoare. Primul este cel termic și este aspirat, are o cilindree de 2,5 litri și dezvoltă 177 CP și are rolul de a antrena puntea față, fără să fie conectat la cea din spate. Al doilea motor este unul electric de putere mai mică (54 CP), care antrenează doar puntea față și are rol de generator la decelerări pentru a converti energia cinetică în energie electrică.

Cel de-al treilea motor este tot unul electric, de putere mai mare (120 CP) și antrenează doar puntea spate, astfel încât RAV4 Hybrid are un sistem de tracțiune integrală, chiar dacă nu există legătură mecanică între cele două punți. Puterea maximă este de 222 CP, iar asta asigură un comportament dinamic ridicat, cu o valoare de doar 8,1 secunde pentru accelerația 0-100 km/h și reprize rapide. Cutia eCVT asigură mult confort, pentru că totul se petrece liniar și fără bruscări.

Toyota RAV4 Hybrid 2020 Interior

Valorile de consum pe care le propune RAV4 Hybrid sunt greu de crezut a fi posibile, media pentru circa 300 km rulați în proporție de 90% în oraș fiind de doar 6,3 l/100 km, iar asta se datorează sistemului inteligent de propulsie. Confortul la rulare este ridicat, grație trenului de rulare elastic, iar comportamentul în viraje este sigur și precis, chiar dacă există un ușor ruliu la manevrele rapide.

La interior, spațiul oferit este peste media clasei, materialele sunt solide și bine lucrate, iar conectivitatea oferită de sistemul multimedia este bună, chiar dacă grafica acestuia este ușor învechită.

Concluzia MotorONE.ro

Pentru cine caută un SUV confortabil, spațios la interior și extrem de economic pentru puterea pe care o oferă, Toyota RAV4 Hybrid trebuie să ajungă pe lista scurtă de achiziții. Calitățile sale sunt incontestabile, iar sistemul de propulsie hibrid arată maturitatea pe care japonezii au dobândit-o în ultimele două decade.

Video review Toyota RAV4 Hybrid

Fișa tehnică Toyota RAV4 2.5 Hybrid Dynamic Force

Date tehniceToyota RAV4 2.5 Hybrid Dynamic Force
MotorL4, aspirat, benzină + 2 x electric
Cilindree (cmc)2487
Putere (CP/rpm)177 (ICE) + 54 (e) + 120 (e) (nu se adună)
Putere maximă totală (CP)222
Cuplu maxim (Nm)221 + 121 + 202 (nu se adună)
Transmisie (tip/trepte)eCVT
Tracțiuneintegrală, nepermanentă
Dimensiuni (L/l/h, mm) 4600/1855/1685
Ampatament (mm) 2690
Volum portbagaj (l) 580
Accelerație 0-100 km/h (s)8,1
Viteză maximă (km/h)180
Consum (l/100 km)4,5
Preț (euro cu TVA)de la 36.181 (link configurator)

Pe aceeași temă