Dacia Duster reprezintă pentru brandul românesc un succes despre care nu mai sunt multe de comentat, iar cele peste 1,5 milioane de unități vândute din 2010 și până acum confirmă fără echivoc acest lucru. Pentru a ține pasul cu evoluția tehnologică și normele de poluare tot mai stricte, Dacia Duster a primit un nou motor pe benzină – TCe 100 care dezvoltă 100 CP.
Deși momentan este oferit doar pentru piața din Franța, noul propulsor turbo cu trei cilindri și 999 cm3 înlocuiește în gama lui Duster unitatea aspirată SCe care dezvolta 115 CP. Din punct de vedere al consumului și emisiilor de CO2, propulsorul TCe 100 este mai eficient cu 18%, fiind unul dintre cele mai performante în segmentul din care face parte.
Alte avantaje sunt aduse de dimensiunile compacte și greutatea redusă, dar și de cele mai noi tehnologii, precum turbina care are un westgate controlat electronic. Cuplat la o transmisie manuală cu 5 trepte, noua unitate este disponibilă doar pentru versiunile cu tracțiune față, prețul de pornire pentru piața din Franța fiind de 12.490 de euro.
Conform fișei tehnice, unitatea turbo îi permite lui Dacia Duster TCe 100 să accelereze de la 0 la 100 km/h în 12,5 secunde și să atingă 168 km/h, în timp ce valorile de consum pentru ciclul de mers combinat sunt de 5,5-5,6 l/100 km, conform metodei de măsurare WLTP. Motorul TCe 100 nu are filtru de particule, dar are start&stop, iar distribuția este pe curea. Este de așteptat ca acesta să ajungă curând și în oferta lui Duster de pe piața din România.
Noul propulsor este construit la uzina de la Mioveni încă de la finalul anului trecut și este dezvoltat în cadrul alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, fiind deja prezent pe noua generație a lui Renault Clio și a lui Renault Captur. Este foarte posibil ca noul motor să fie curând disponibil și pe Dacia Logan și Sandero.